F1 2022 Recenze Recenze F1 22, aneb závodění dobrý, ale ten černý kožený gauč bych si možná odpustil...

Recenze F1 22, aneb závodění dobrý, ale ten černý kožený gauč bych si možná odpustil... | Kapitola 2

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

4. 7. 2022 09:50 4

Seznam kapitol

1. BACHA NA GUMU! 2. ROMAN STANĚK GDE? 3. F1 LIFE? DĚKUJI, RADĚJI KNIHU…

„Hurá! Zase po roce jsou tu letní Váno…“ Ehm, tedy jsou tu formule. Již od roku 2009 nás britští Codemasters rok co rok zásobují novou porcí virtuální F1, přičemž od minulého roku do rovnice vstoupila mezi hráči „velmi populární“ EA, která doposud nezávislé studio pojmula za své. S tím se pojila mimojiné velmi protežovaná novinka v podobě celkem povedeného příběhového režimu Braking Point, jehož pokračování jsme v F1 22 očekávali, leč bohužel nedostali. Zaměstnanci studia potvrdili že interaktivní kariéra pilota není úplně u ledu, ale jejího pokračování se údajně dočkáme nejdříve v příštím ročníku. Asi abychom za ty dva roky stihli úplně zapomenout, co se v životě Devona Butlera vlastně odehrálo…

Reklama

ROMAN STANĚK GDE?

Samotné závodění je velmi intenzivní a v rámci mainstreamových závodních sérií jen těžce hledá konkurenci. Dovednost umělé inteligence lze, jak je v této sérii ostatně dobrým zvykem, nastavit na škále 0-100, přičemž nalezení hodnoty přímo úměrné k vašim řidičským dovednostem je naprosto stěžejní k dosažení toho nejlepšího závodního zážitku. Potažením posuvníku doleva sice můžete ze soupeřů udělat polostatické lemply, ale pak nikdy nedosáhnete toho opojného pocitu, dostavujícího se ve chvíli, kdy to tam Sainzovi pošlete na poslední chvíli „na Ricciarda“, a na následující rovince v defenzivní stopě odrazíte jeho agresivní protiútok. A nedostaví se ani radost z toho, kdy se po deseti kolech úporného kroužení konečně prokoušete DRS vláčkem o šesti pilotech. Právě ve využívání manévrů a reálií z opravdového sportu tkví asi největší síla virtuální F1, a když k tomu přidáte dynamické změny počasí, nelze konstatovat nic jiného, než že se závodění v F1 22 opět povedlo.

VIRTUÁLNÍHO LEWISE HAMILTONA ZÁDA NEBOLÍ…

 

Nepopulární porpoising, tedy poskakování vozů ve vyšších rychlostech, bohužel přítomen není. Vývojáři argumentují, že hráči tento „kostitřas“ ve skutečnosti zažívat nechtějí, poněvadž je opravdu otravný. Tuto argumentaci sice chápu, ale jako hráče/fanouška sportu mě v minulosti iritovala i svatozář (byť její reálný bezpečnostní přínos oceňuji) či odporné nosy v sezoně 2014 – ale ty jsem ve hře stejně vždy našel. Chápu že nemalé úpravy jízdního modelu a fyziky představují mnohem více práce než pouhé skrytí středního sloupku svatozáře, místo demagogického mlžení bych však ocenil spíše upřímnou komunikaci směrem k hráčům. Ano, vzhledem k aktuálnímu dění na poli pravidel opravdové F1, které se tomuto nevzhlednému (a pro piloty velmi nepohodlnému) jevu snaží učinit za dost, je můj hněv možná neopodstatněný. Přesto bych za podobnou možnost v nastavení byl rád, protože se jedná o jeden z nejvýraznějších prvků letošní sezóny.

Herní režimy mimo absenci příběhového Braking Pointu víceméně kopírují minulý ročník, kromě běžných singleplayerových závodů (poprvé včetně sprintů) a multiplayerových klání tedy máte k dispozici možnost kariéry v již existujícím i vlastním týmu. Zde se koncept nemění, vývoj vašeho monopostu opět ovlivňují body nasbírané v tu těžších, jindy jednodušších tréninkových scénářích. Z minulého ročníku hlásí návrat i neobvyklá kariéra pro dva jezdce, do které se můžete pustit s kamarádem. Multiplayerová klání taktéž víceméně odpovídají předchůdcům. Nejméně budete klít v dlouhodobější skupince s přáteli, u klání s náhodnými hráči se naopak hodí kompletně vypnout kolize. Trochu otravným aspektem online hraní jsou poměrně dlouhé nahrávací časy – stačí jeden člověk s pomalým připojením a v lobby občas strávíte mládí. Tvůrci ale naštěstí nezapomínají ani na „archaičtější“ přístupy k multiplayeru, mezi které patří hraní po LAN síti či splitscreen. Druhý jmenovaný si bohužel užijete maximálně ve dvou hráčích, ale buďme realisté – ve světě, ve kterém již většina závodních her splitscreen kompletně zatratila, buďme rádi i za tohle.

Mimo aktuálního ročníku F1 se ve hře dočkáme i doprovodné série F2, bohužel však jen s minuloroční soupiskou. Talentovaného Číňana Čoua tak potkáte v obou sériích zároveň, na druhou stranu vám však tvůrci alespoň dávají možnost závodit proti Deleddovi, pravděpodobně nejpomalejšímu italskému závodníkovi všech dob. F3 a W Series bohužel opět absentují úplně, což je obzvláště pro našince velká škoda. V F3 je totiž jedním z momentálních favoritů na titul Roman Staněk a vrátil se do ní i česko-venezuelský Zdeněk Chovanec, v ženské závodní sérii nás navíc tento rok reprezentuje Tereza Bábíčková. Osobně tenhle přístup Codemasters dlouhodobě nechápu a mrzí mě, že v kariéře závodního jezdce není možné projít kompletními juniorskými formulovými kategoriemi. Pokud navíc budeme brát za vzor minulý ročník, tak update soupisky F2 pravděpodobně dorazí až někdy v prosinci – tedy zhruba měsíc po ukončení sezóny. Proč to trvá tak dlouho?

Soupiska F2 je bohužel rok stará, ale s monoposty je zábava i tak
i Zdroj: Hrej.cz / Aleš Tihlařík
Soupiska F2 je bohužel rok stará, ale s monoposty je zábava i tak
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama