profile-image

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík
Registrace 23. 11. 2015
ID 1859340968
Level 21
1 632 bodů
Zbývá 368 bodů do dalšího levelu
1 500 2 000
“Would I rather be feared or loved? Easy. Both. I want people to be afraid of how much they love me.” – Michael Scott

|Na čem hraju|:   PC, Switch

|Co hraju|:   Nejraději závody, RPG, střílečky, hry ze série FIFA (výhradně na klávesnici) a obskurní simulátory. Jinak prakticky všechny singleplayerové tituly kromě komplexních strategií.

|Tři nejdůležitější hry|:  
1) Zaklínač 1
2) Dragon Age 1
3) Need for Speed: Most Wanted (2005)

|11 nejdůležitějších alb|:  
Avenged Sevenfold - City of Evil
Avril Lavigne - The Best Damn Thing
Blink-182 - Enema of the State
A Day to Remember - Homesick
Fever 333 - STRENGTH IN NUMB333RS
Guns N' Roses - Appetite for Destruction
Landmvrks - Hollow
Linkin Park - Meteora
My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade
SUM 41 - All Killer, No Filler
Yellowcard - Ocean Avenue
(bez pořadí)

|Tři nejdůležitější filmy|:   
1) American Pie 1
2) American Pie 2
3) American Pie 3
(protože se dívám na filmy kvůli soundtracku)

|Tři nejdůležitější seriály|:   
1) The Office (US)
2) Parks and Recreation
3) Arrested Development

|Tři nejdůležitější knihy|:   
1) My Dad Wrote a Porno
2) Zaklínač - Meč Osudu
3) Blood, Sweat, and Pixels
Nic tu není

Uživatel nemá žádné hry

Články

Univerzitní profesoři, kteří mě od herního vývoje odrazovali, dnes sdílí moje úspěchy na sociálních sítích – rozhovor s Gabby Llanillo, vedoucí QA oddělení v Riot Games

Univerzitní profesoři, kteří mě od herního vývoje odrazovali, dnes sdílí moje úspěchy na sociálních sítích – rozhovor s Gabby Llanillo, vedoucí QA oddělení v Riot Games

Testeři většinou v herním vývoji figurují na posledním místě „potravinového žebříčku“. Jsou to právě oni, kteří jsou vnímáni jako „snadno nahraditelní“, s čímž bohužel často souvisí zoufalé pracovní podmínky, hromadné propouštění či (špatně mířený) hněv hráčů. Každý vývojář vám však řekne, že dobrý tester je, podobně jako příslovečná sůl, nad zlato. Pokud se o gamedev odvětví alespoň okrajově zajímáte, pak navíc sami jistě víte, že právě quality assurance (QA) je skvělou vstupní bránou k dalším herně-vývojářským pozicím.

13. 11. 2023 17:00
"Nikdy se nemůžeme zavděčit všem" - rozhovor se Sarah Beaulieu, narativní režisérkou Assassin's Creed Mirage

"Nikdy se nemůžeme zavděčit všem" - rozhovor se Sarah Beaulieu, narativní režisérkou Assassin's Creed Mirage

Jen v málokterém životopisu najdete tak zajímavé položky, jako právě v tomhle. Považte – od literatury a divadla přes umělecké instalace a VR zážitky až po tajemný Beyond Good & Evil 2. A abych nezapomněl na jeden nový, menší nezávislý projekt… Ano, také Assassin’s Creed Mirage. Seznamte se se Sarah Beaulieu. Spisovatelkou, umělkyní a narativní režisérkou z Ubisoftu, se kterou můžeme díky brněnské herní konferenci Game Access přinést exkluzivní rozhovor.

7. 11. 2023 17:00
1
Dojmy z hraní Turbo Golf Racing, aneb Rocket League má zdatného soupeře bez toxické komunity. Vlastně úplně bez komunity…

Dojmy z hraní Turbo Golf Racing, aneb Rocket League má zdatného soupeře bez toxické komunity. Vlastně úplně bez komunity…

Poprvé – green všude okolo, ale golf to není. Podruhé – čtyři kola na hřišti, ale golfový vozík to není. A potřetí – oheň z výfuku nám plane, ale Rocket League to není, jasný pane. Dokud nebudete znát odpověď na mou hádanku? Sbohem…

3. 7. 2023 12:00

Komentáře

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
24. 6. 2023 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VenoM119 @VenoM119 Mě ta odpověď zajímala taky. Na druhou stranu to, že ji od PR oddělení nedostaneme, bych jim vlastně ani nekladl za vinu. Rozhodnutí o licencích žádný správce FB stránky učinit nemůže, a pro lidi s opravdovou pákou jsou hry pravděpodobně pod vlastní rozlišovací schopnost.

Jestli je to správně, to je věc druhá - průměrný hráč má podle průzkumů něco přes 30 let, což je právě ta kategorie, do které automobilky pravděpodobně míří s modely pro mladé. Takže by mělo být v jejich zájmu, aby tyto modely byly vidět.

Zdali nemají zájem výrobci, nebo herní studia, to se asi stejně nedozvíme. Obě strany budou v rámci (ne)smluv pod NDA. Ale až budu mít trochu času, zkusím pro změnu obepsat studia a požádat o rozhovor někoho, kdo má tato jednání na starosti. Šance na úspěch se limitně blíží nule, ale za zkoušku člověk nic nedá :)

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
12. 5. 2023 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @profjanvelich Mně po těch několika pokusech osobně přijde, že jediné opravdu dobré "erotické" hry jsou právě běžné tituly s modifikacemi.
Toho erotična tam sice moc není (což ovšem není k nalezení ani v perlách typu Sex Standing), ale člověk alespoň hraje dobrou hru 😅

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
26. 2. 2023 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wuadeq@gmail.com @wuadeq@gmail.com Díky za reakci, nenapadlo mě, že je to nastavením klávesnice (česká/anglická). Zkoušel jsem teď a minimálně po několika již obdržených patchích přepnutí na anglickou klávesnici tento problém vyřešilo.
To ovšem nemění nic na tom, že se mi podobný problém s žádnou jinou hrou doposud nestal. Text byl lehce upraven, jedná se ovšem pořád jednoznačně o technickou chybu hry - jakékoliv běžné formy zadávání textu by měly být podporovány.
Bindování kláves jsem zkoušel už při recenzování, ale nepodařilo se mi ho žádnými běžnými mechanismy změnit. Co se tak dívám, pravděpodobně to funguje minimálně v konfiguračním texťáku hry, ale tam hráče v roce 2023 opravdu posílat nemůžeme.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
26. 8. 2022 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @profjanvelich Se Saints Row: The Third plně souhlasím, taky jsem tu hru dohrál dvakrát, ale stejná značka a studio bohužel nejsou automaticky štemplem kvality.

Velká síla Saints Row vždycky spočívala v tom, že hraní bylo i přes některé objektivní nedostatky velká zábava - a to jsem v restartu prostě necítil. Ostatně stačí se podívat na recenze jinde po světě - třetí díl měl průměrné Metacritic skóre 80-85 dle platformy, aktuální reboot sklízí 60-70. O fanouškovském skóre, které se pro všechny platformy momentálně pohybuje pod 3/10 ani nemluvím...
Jistě, pár vyloženě pochvalných recenzí vyšlo také, ale ty jsou za mě vyložený ústřel daný tím, že drtivá většina recenzí (včetně naší) vycházela přímo na embargo, takže prakticky neexistovalo žádné srovnání mezi médii. Navíc je potřeba si uvědomit že 6/10 stále znamená nadprůměrnou hru, viz naše hodnotící stupnice.

Z mého subjektivního pohledu je u městské akce na místě srovnání s jakoukoliv konkurencí ve stejném žánru, stejně jako bych fotbalovou hru srovnával se sérií FIFA, nebo arkádové závody v otevřeném světě s Forzou. Jistě, na Saints Row pracoval mnohem menší tým s řádově menším rozpočtem než na GTA 5, nicméně GTA 5 za chvíli oslaví dekádu na trhu a nové Saints Row si nevede bůhvíjak nejen ve srovnání s ním, ale ani ve srovnání s menšími a méně povedenými tituly, viz text recenze. To že je hra šílená a humorná je jedna věc, ale opravdu dobrý městský open-world dělají jiné charakteristiky, kterými reboot Saints Row neoplývá.

Ozvěte se až reboot dohrajete, jsem zvědavý, zdali se shodneme či nikoliv :)

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
16. 2. 2022 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @profjanvelich Modely postav jsou celkem povedené, to je pravda. Jenom tvůrcům obzvláště v intimních scénách moc nedrží při sobě 😅
Měl jsem přichystané i nějaké průkazní screenshoty tohoto jevu, ve dlouhé redakční diskuzi jsme se ovšem shodli, že s recenzí raději nebudeme mířit do kategorie 18+. Létajících klitorisů jsem vás tedy musel ušetřit 😁

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
10. 7. 2021 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug. @Smaug. Ahoj, zobrazování reklam jsme hlásili před několika měsíci, web má problém s defaultním nastavením soukromí u většiny prohlížečů. Náprava je na agentuře, s tím z našich pozic nic nenaděláme.

Odkazy do diskuze trvaly opravdu dlouho, což mě hrozně mrzí, protože to byla další věc, kterou jsem hlásil již X měsíců zpět. Teď už je to funkční, ale lidé si možná zvykli na "nefunkčnost", což je škoda. Upozornění na nové komentáře je dobrý nápad, přidal jsem do backlogu, díky za něj!

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
10. 7. 2021 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi @Mitsurugi Ahoj, tyhle problémy jsem hlásil už v prosinci, tzn. dlouho před spuštěním bety či ostré verze. Od té doby se situace alespoň trochu hnula, widget posledních diskuzí a zobrazování posledních komentářů v profilu momentálně čekají na schválení majitelem, takže bychom se jich se jich snad mohli dočkat v horizontu nadcházejících týdnů či měsíců (přesný čas bohužel nedovedu určit).

Upozornění na reakce se momentálně neplánují, někdy v únoru jsme se té myšlenky zbavili, poněvadž by jejich implementace trvala příliš dlouho. Ale zkusím to zase nadhodit, taky bych to uvítal...

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
3. 7. 2021 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi @Mitsurugi Je fajn mít při výběru alternativy, a G Pro X je alternativa velice dobrá. Pro připojení a běžné používání samozřejmě není potřeba žádný speciální software, ovšem v případě, že si chce uživatel doladit zvukový profil či změnit jiná nastavení (například potřebuje slyšet zpětnou vazbu), je takový software skvělým pomocníkem. Sám nejsem fanouškem instalování zbytečných programů, ale pokud dotyčný SW dovede zlepšit mé pocity z příslušného hardwaru, nemám s tím problém.

Krásně to jde vidět třeba na možnostech mikrofonu - všichni máme jiné hlasy a u HyperX Cloud 2 je bude mikrofon procesovat a reprodukovat úplně stejně, protože k nim výrobce žádný takový program nenabízí (pominu řešení třetích stran, protože hledat, zkoušet nebo rovnou platit další program je opruz).
Jenže drobná dívenka s vysokým hlasem by potřebovala zvýšit gain a přidat basy, hřmotný chlap by naopak potřeboval basy trochu potlačit, no a já s rovnátky zase ocením možnost filtrování sykavek. Stejně tak budu chtít, aby můj hlas zněl "bohatěji" když budu natáčet podcast, ale při komunikaci s indickým kolegou naopak potřebuju mít hlas co nejplošší, aby mi lépe rozuměl.

Můžeme argumentovat tím, že spousta hráčů kupuje sluchátka čistě na hraní a takové věci neřeší. A ano, ti pak odsoudí jakýkoliv software, protože nic nastavovat nechtějí. Ale existuje i skupina hráčů, kteří si svůj hardware rádi přizpůsobí - a je super, že jim Logitech/jiní výrobci dají tu možnost.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
4. 5. 2021 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Antonín Žoha @McSug4r Protože Coldplay je zahraničním ekvivalentem děsivé české kapely Kryštof.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
1. 5. 2021 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně!

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
1. 5. 2021 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Josef Vyskočil @spamak Ahoj, mohl bys mi prosím na e-mail ales.tihlarik@hrej.cz popsat přesný problém, případně i přihodit nějaké screenshoty/video, o jakou aplikaci jde a co se přesně děje? Momentálně už s RSS žádné technické problémy neevidujeme, jen problémy se zalistováním na iTunes a Google Podcasts, což stále intenzivně řešíme s podporou Apple a Googlu. Díky!

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
22. 4. 2021 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aleš Tihlařík @Aleš Tihlařík A ještě by mě zajímalo, jestli má podle Pavla David pronikavější a smyslnější pohled než Alžběta.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
22. 4. 2021 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, já bych se chtěl Pavla zeptat, jestli za jeho velmi nízkým hodnocením báječného Super Seducer 3 stojí jeho osobní frustrace z toho, že jako odvěký alfa samec musí touto dobou místo nezadaných slečen vyhledávat svatební prostory.

Dále by mě zajímal jeho osobní pohled na problematiku mužů na koloběžkách, a zdali si již nějakou pořídil, nebo se zatím stále nemůže rozhodnout.

Děkuji!

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
22. 4. 2021 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aleš Tihlařík @Aleš Tihlařík A ještě by mě zajímalo, jestli má podle Pavla David pronikavější a smyslnější pohled než Alžběta.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
16. 4. 2021 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug. @Smaug. Funkcionalita prokliku přímo z homepage je stále v plánu, taky mi na novém webu chybí. Zatím nedokážu slíbit timeframe, ale věřím, že brzy přibude.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
13. 4. 2021 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug. @Smaug. Ahoj, díky za chválu i kritiku - implementaci reklam pro nás zpracovává třetí strana, ale určitě bude docházet ke sledování a úpravám.

K vývoji a testování - souhlasím s většinou věcí, které byly řečeny, ale ty příklady jsou podle mě už trochu extrémní. Jasně, architekt toho ovlivní hodně (proto je těch kvalitních tak málo a jsou tak drazí), ale jestli firma opravdu funguje takhle neefektivně, tak ji nezachrání agile, waterfall ani Duch svatý :)

Je pravda že agile je v dnešní době takové zaklínadlo, které se objevuje úplně všude. Přecházet chce skoro každý, aniž by si byl vůbec vědom, co všechno to obnáší. Ne vždy je takový přechod vhodný, na druhou stranu si ale opravdu nedovedu představit efektivní herní vývoj, kde by se jelo waterfallem. Jistě, menší projekty o pár lidech by s tím neměly mít problém, ale velká studia o vyšších desítkách/stovkách zaměstnanců? Tam by waterfall měl velký negativní dopad. Možná by ten produkt byl ve výsledku o něco kvalitnější, ale taky mnohem delší a dražší - do takové míry, že by pravděpodobně vůbec nevyšel. Ostatně brzy chystám i rozhovor na tohle téma, kde přijde řeč mj. právě i na agile a peníze v herní branži.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
11. 4. 2021 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aleš Tihlařík @Legoldos@email.cz Opravdu kvalitních indie titulů vychází jednotky až desítky měsíčně, bohužel není v našich silách je všechny sledovat/hrát/recenzovat, tím spíš když jde o tak niche záležitosti jako Unworthy.

Pohled na zapadlou kvalitní indie hru je vždycky smutný, ale pokud nezvládne do propagace (obepisování webů, nabízení streamerům, rozdávání klíčů, newslettery, aktivní komunikace s hráči, budování komunity...) vložit spoustu sil tvůrce, herní weby to proaktivně zachraňovat nebudou a z principu ani nemohou. Tím spíš když recenze vyžaduje 10+ hodin hraní a přečte si ji polovina lidí, co si přečte řadovou novinku, jejíž vytváření zabere 15 minut.

Bohužel. Existuje důvod, proč při vývoji větších her polyká marketing často více peněz než samotný vývoj. Dostat kvalitní hru k lidem je často paradoxně těžší než kvalitní hru vytvořit...

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
11. 4. 2021 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@giacobraza@seznam.cz @giacobraza@seznam.cz Ahoj, díky! Oprava je výhledově v plánu, jedná se bohužel o menší chybu webu (nahrávány jsou ve standardním formátu a jménu, systém je automaticky přepisuje na tento string). Zatím jsou prioritizovány opravy větších chyb, ale v budoucnu chceme samozřejmě mít v pořádku i tohle.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
10. 4. 2021 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hans999 @hans999 Ahoj, díky za příspěvek, vážíme si reakce!

Chybu se scrollováním se nám nepodařilo zeprodukovat ani na klasických iPhonech (SE 2020), ani na iPhonech s výřezem (XS Max, 12 Pro Max). Na všech nám zůstává menu viditelné. Děje se ti to stále? Pokud ano, mohl bys mi prosím zaslat screenshot/video na ales.tihlarik@hrej.cz, nejlépe i s verzí tvého iOS? Díky!

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
10. 4. 2021 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spiker01 @Spiker01 Ahoj, víme o tom, nové podcasty se nám kvůli chybě v RSS nesynchronizují na některé služby (na jiných jsou naopak zobrazeny jen poslední díly). Omlouváme se za komplikace, vývojáři pracují na nápravě obou těchto problémů.

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
10. 4. 2021 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Legoldos @Legoldos@email.cz Když recenzujeme jen velké a kvalitní tituly, tak jsou čtenáři zase naštvaní, že pořád padá jen vysoké hodnocení. Občas je holt potřeba trochu šlápnout do herního bahýnka, obzvláště když je tak zajímavé jako tohle.

Pokud Tadeáš uzná za vhodné, že chceme zrecenzovat něco podobného, proč ne? Sice to nevidím úplně reálně, každopádně herní průmysl je obrovský a občas není špatné strčit nos do okrajového žánru. Věřím že i mezi hentai hrami, které většinou opravdu patří mezi odpad, se dá najít pár kvalitních kousků.

P.S. Výměna manželek je skvělá!

Aleš Tihlařík
Aleš Tihlařík
Level 21 Level 21
11. 4. 2021 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aleš Tihlařík @Legoldos@email.cz Opravdu kvalitních indie titulů vychází jednotky až desítky měsíčně, bohužel není v našich silách je všechny sledovat/hrát/recenzovat, tím spíš když jde o tak niche záležitosti jako Unworthy.

Pohled na zapadlou kvalitní indie hru je vždycky smutný, ale pokud nezvládne do propagace (obepisování webů, nabízení streamerům, rozdávání klíčů, newslettery, aktivní komunikace s hráči, budování komunity...) vložit spoustu sil tvůrce, herní weby to proaktivně zachraňovat nebudou a z principu ani nemohou. Tím spíš když recenze vyžaduje 10+ hodin hraní a přečte si ji polovina lidí, co si přečte řadovou novinku, jejíž vytváření zabere 15 minut.

Bohužel. Existuje důvod, proč při vývoji větších her polyká marketing často více peněz než samotný vývoj. Dostat kvalitní hru k lidem je často paradoxně těžší než kvalitní hru vytvořit...

Reklama
Reklama