F1 2022 Recenze Recenze F1 22, aneb závodění dobrý, ale ten černý kožený gauč bych si možná odpustil...

Recenze F1 22, aneb závodění dobrý, ale ten černý kožený gauč bych si možná odpustil...

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

4. 7. 2022 09:50 4

Seznam kapitol

1. BACHA NA GUMU! 2. ROMAN STANĚK GDE? 3. F1 LIFE? DĚKUJI, RADĚJI KNIHU…

„Hurá! Zase po roce jsou tu letní Váno…“ Ehm, tedy jsou tu formule. Již od roku 2009 nás britští Codemasters rok co rok zásobují novou porcí virtuální F1, přičemž od minulého roku do rovnice vstoupila mezi hráči „velmi populární“ EA, která doposud nezávislé studio pojmula za své. S tím se pojila mimojiné velmi protežovaná novinka v podobě celkem povedeného příběhového režimu Braking Point, jehož pokračování jsme v F1 22 očekávali, leč bohužel nedostali. Zaměstnanci studia potvrdili že interaktivní kariéra pilota není úplně u ledu, ale jejího pokračování se údajně dočkáme nejdříve v příštím ročníku. Asi abychom za ty dva roky stihli úplně zapomenout, co se v životě Devona Butlera vlastně odehrálo…

Reklama

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 1 500 Kč (Steam)
  • Na kterých platformách vychází? PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S
  • Potěší vás v případě, že: Chcete konečně vzít spravedlnost do svých rukou a udělat z Nicholase Latifiho mistra světa
  • Česká lokalizace: Nikoliv
  • Bude vás bavit, pokud: Žijete okruhovým závoděním
  • Budete nenávidět, pokud: Neholdujete interiérovému designu
  • Jak dlouho mi hra vydrží? Desítky hodin
  • Kolik vydělává pes Lewise Hamiltona? Zhruba 700 dolarů denně…

Ale nebuďme zahořklí, gró F1 22 samozřejmě spočívá hlavně v samotném formulovém závodění, které naštěstí doslovně kopíruje aktuální sezónu. Pro obšírný popis všech změn, které se tento rok udály (nejen) pod kapotou reálných monopostů, vás odkáži na Tadeášovo nedávné preview – pro nás virtuální závodníky je nejzásadnější kompletně přepracovaný design, aerodynamika i velké 18palcové pneumatiky. Tyto faktory hrají v reálných i virtuálních F1 obrovskou roli – a předestírám, že pokud budete F1 22 pořizovat, měli byste tak učinit hlavně kvůli nim, nikoliv kvůli kontroverznímu přívěsku F1 Life.

O tom ale až později, zatím jen chválíme. Upravený jízdní model je totiž velmi povedený a reflektuje všechny podstatné změny v pravidlech. Oproti předchozímu ročníku si všimnete zejména neposednějšího chování v zatáčkách, které je důsledkem nejen vyšší hmotnosti monopostů, ale také již zmíněných větších pneumatik. U klasických okruhů jako Spa nebo Monza vás tento fakt tolik trápit nebude, ale naprosto klíčové jsou tyto změny na městských tratích, na kterých mi přišlo, že udržovat tempo s umělou inteligencí je bez delšího tréninku (či potupného snižování obtížnosti) takřka nemožné. Konkrétně je řeč například o vlásence Fairmont v Monaku, prokletých zatáčkách 8-11 v Baku nebo zatáčkách 13-16 na zbrusu nové trati v Miami. Na poslední jmenované je problematičnost situace dokreslena velkým převýšením, díky kterému sekci 14-15 z kokpitu vlastně ani pořádně nevidíte. Jsou to právě situace jako tahle, ve kterých začnete k reálným závodníkům cítit ještě větší respekt než doposud…

Dostat nový monopost do téhle vracečky vyžaduje takřka nadlidské úsilí...
i Zdroj: Hrej.cz / Aleš Tihlařík
Dostat nový monopost do téhle vracečky vyžaduje takřka nadlidské úsilí...

Kvůli přirozeně větší neochotě zatáčet se také více natrápíte v sekcích s navazujícími zatáčkami, jmenujme například Maggots-Becketts-Chapel před Hangar Straight na včerejším Silverstonu. S ovladatelnějšími staršími monoposty jste si mohli dovolit alespoň drobnou chybu, dnes už vás každá taková stojí totální ztrátu nejen rytmu, ale hlavně času. Velmi citlivé jsou letošní vozy i na nevybíravé přejíždění obrubníků – obzvláště žluté „banány“ vám podlahu obvykle stačí poškodit dříve, než stihnete zvolat „Chiquita!“

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama