God of War Recenze Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC? | Kapitola 4

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

25. 1. 2022 16:00

Seznam kapitol

1. I ty, Krate? 2. Jak se podařil počítačový port? 3. Grafické předvolby, kvalita textur, kvalita modelů, anizotropní filtr 4. Stíny, odrazy, počasí, zastínění okolím 5. DLSS, škála vykreslování a technický verdikt

Dámy a pánové, je to tady. Země se zachvěla, peklo zamrzlo a na svém počítači zase jednou spouštím hru, která se při načítání ani trochu netají tím, že je doma na PlayStationu. U příběhových her Davida Cage nás to už nepřekvapuje, Death Stranding jsme na PC tak nějak čekali, Days Gone a Horizon Zero Dawn byly tak trochu překvapením. Ale God of War? Inu, slovy legendárního slavíka Karla Gotta: „Tentokrát jsem to opravdu nečekal…“

Reklama
Reklama

Stíny

Stíny patří k nastavením, ve kterých hraje velkou roli osobní preference hráče. Nejinak je tomu i u God of War - rozdíl mezi volbami je patrný na první pohled, někomu ovšem rozmazané a nepříliš jasně definované hrany stínů vyhovují více než hrany perfektně ostré.

Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními můžete prohlížet v galerii výše (každý obrázek lze zvětšit scrollováním myši nebo zoom gestem u telefonů).

Porovnání stínů - zleva nízká, původní, vysoká, ultra
Porovnání stínů - zleva nízká, původní, vysoká, ultra | Stáhnout obrázek

K demonstraci nastavení si opět vypůjčíme kořeny stromů, rozdíl ve výkonu je tentokrát poměrně značný. Nastavení ultra si za vysokou ostrost stínů nechává notně zaplatit, uplatní se tedy jen u nejvýkonnějších grafických čipů, kde 5-10 snímků za vteřinu (v závislosti na náročnosti scény) nebude tolik chybět.

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?

Ostatním hráčům doporučuji rozhodování mezi vysokou a původní kvalitou - nízká kvalita ze stínů dělá abstraktní mazanici, výkonový rozdíl je přitom oproti podstatně lépe vypadající původní kvalitě zanedbatelný. Úplné vypnutí stínů, které by mohlo výkonu dále pomoci, vývojáři bohužel nenabízí. Ale kdo ví, možná se situace chopí nějaký schopný modder a majitelům slabších sestav se opět trochu uleví…

Odrazy

Podobně jako kvalita stínů má i nastavení kvality odrazů poměrně výrazný vliv na výkon, a to obzvláště ve svých extrémních polohách. Na rozdíl od výše jmenovaného jdou ovšem odrazy vypnout zcela, což s sebou nese poměrně sympatický výkonový nárůst.

Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními můžete prohlížet v galerii výše (každý obrázek lze zvětšit scrollováním myši nebo zoom gestem u telefonů).

Porovnání odrazů - zleva zakázáno, původní, vysoká, ultra, ultra+
Porovnání odrazů - zleva zakázáno, původní, vysoká, ultra, ultra+ | Stáhnout obrázek

Zásadní vizuální rozdíl v odrazu na podlaze je nepřekvapivě patrný obzvláště mezi možnostmi zakázáno a původní, kde také v náročných scénách dochází k nárůstu snímkovací frekvence i o více než pět snímků za sekundu. Majitelům nejslabších sestav tedy doporučuji úplné opomenutí tohoto blyštivého pozlátka. Hráči s průměrně a nadprůměrně silnými počítači budou spokojení s původním nastavením, nastavení Ultra+ je pak vzhledem k výkonovému poklesu opět určeno jen pro ty nejvýkonnější sestavy.

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?

Počasí

Nastavení kvality počasí by mělo ovlivňovat dynamické efekty jako mlhu, déšť či sníh. Přiznám se ovšem bez mučení, že vizuální rozdíl se mi v žádné z několika zkoušených scén nepodařilo postřehnout. Snad se to podaří alespoň vám!

Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními můžete prohlížet v galerii výše (každý obrázek lze zvětšit scrollováním myši nebo zoom gestem u telefonů).

Porovnání počasí - zleva nízká, původní, vysoká, ultra
Porovnání počasí - zleva nízká, původní, vysoká, ultra | Stáhnout obrázek

Něco se ovšem na pozadí dít musí, obzvláště ultra nastavení si totiž oproti ostatním ukousne nějakou tu porci FPS navíc. Asi vás ale nepřekvapí že na nižších specifikacích opět doporučím ponechat nastavení na možnosti nízká - ostatně co oči nevidí, to grafickou kartu nebolí. Nebo tak nějak…

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?

Nutno také podotknout, že efekty počasí vypadají skvěle na všechny z dostupných nastavení. Obzvláště líně se převalující mlha a kouř patří k naprosté vizuální špičce.

Zastínění okolím

Pod českým zastíněním okolí nehledejte nic jiného než klasickou ambientní okluzi, tedy nastavení, které díky realističtějšímu nasvětlení objektů zvyšuje jejich efekt plasticity a realističnosti.

Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními můžete prohlížet v galerii výše (každý obrázek lze zvětšit scrollováním myši nebo zoom gestem u telefonů).

Porovnání zastínění okolím - zleva zakázáno, původní, vysoká
Porovnání zastínění okolím - zleva zakázáno, původní, vysoká | Stáhnout obrázek

Na vybraném porovnání je efekt patrný hlavně u záštity ohnivé čepele na Kratových zádech (zlatý půlměsíc v levé prostřední části) a na mezeře mezi ocelovými nárameníky na pravé paži. Vizuální skok je mezi všemi nastaveními poměrně znatelný, původní nastavení bych tedy i za cenu zhruba 3-5 snímků za sekundu doporučil i na slabších sestavách. Hráči s nejvýkonnějšími grafickými kartami budou samozřejmě nejspokojenější s vysokým nastavením, které obzvláště již zmíněné záštitě dodává “novou dimenzi”.

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz