God of War Recenze Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC? | Kapitola 3

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

25. 1. 2022 16:00

Seznam kapitol

1. I ty, Krate? 2. Jak se podařil počítačový port? 3. Grafické předvolby, kvalita textur, kvalita modelů, anizotropní filtr 4. Stíny, odrazy, počasí, zastínění okolím 5. DLSS, škála vykreslování a technický verdikt

Dámy a pánové, je to tady. Země se zachvěla, peklo zamrzlo a na svém počítači zase jednou spouštím hru, která se při načítání ani trochu netají tím, že je doma na PlayStationu. U příběhových her Davida Cage nás to už nepřekvapuje, Death Stranding jsme na PC tak nějak čekali, Days Gone a Horizon Zero Dawn byly tak trochu překvapením. Ale God of War? Inu, slovy legendárního slavíka Karla Gotta: „Tentokrát jsem to opravdu nečekal…“

Reklama

Grafická předvolba

Pokud se vám nechce příliš hrát s posuvníky, pravděpodobně nejprve zavítáte do grafických předvoleb, ve kterých lze vybírat mezi nastaveními nízká, původní, vysoká a ultra. Grafické rozdíly jsou nejpatrnější mezi prvními třemi nastaveními, v testované scéně se jedná například o odlesky v loužích nebo stíny na nádobě v pozadí.

Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními můžete prohlížet v galerii výše (každý obrázek lze zvětšit scrollováním myši nebo zoom gestem u telefonů).

Porovnání přednastavení - zleva nízká, původní, vysoká a ultra
i Zdroj: Hrej.cz
Porovnání přednastavení - zleva nízká, původní, vysoká a ultra | Stáhnout obrázek

Grafické rozdíly mezi možnostmi ultra a vysoká jsou takřka nepozorovatelné, i přesto není rozdíl ve frameratu zanedbatelný. Na slabších sestavách pak považuji za ideální nastavení původní, které oproti nejnižšímu přidává spoustu grafického pozlátka za nepříliš vysokou daň v podobě propadu FPS.

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?
i Zdroj: Hrej.cz

Kvalita textur

Nastavení textur obvykle mívá naprosto marginální vliv na výkon, a to obzvláště u grafických karet vybavených dostatečnou porcí grafické paměti VRAM. Nejinak je tomu i u God of War - pokud tedy vaše karta disponuje alespoň 6-8 GB VRAM, doporučuji se nedržet zpátky a “napálit” nastavení co nejvýše.

Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními můžete prohlížet v galerii výše (každý obrázek lze zvětšit scrollováním myši nebo zoom gestem u telefonů).

Porovnání kvality textur - zleva minimální, nízká, původní, vysoká, ultra
i Zdroj: Hrej.cz
Porovnání kvality textur - zleva minimální, nízká, původní, vysoká, ultra | Stáhnout obrázek

Na přiloženém detailu je rozdíl mezi nastaveními patrný například na Kratově sekeře, konkrétně na vrypech a runách na její širší straně a ostří. S vyšším nastavením dostávají vrypy plasticitu a působí mnohem kvalitněji a reálněji.

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?
i Zdroj: Hrej.cz

Ačkoliv dává smysl mít textury nastavené co nejvýše, v praxi není rozdíl mezi jednotlivými možnostmi nijak zásadně patrný - hráči s grafickými kartami s menší VRAM tedy nemusí příliš smutnit. Většina textur vypadá dostatečně dobře na všechna nabízená nastavení, ty s obecně nižším rozlišením (většinou kameny, skály nebo kůže monster) pak nevypadají příliš dobře ani v nastavení ultra.

God of War je na počítači obecně tak hezkou hrou, že zde méně kvalitní textury, přítomné na některých materiálech, tak trochu bijí do očí. Je pak obrovská škoda, že se s nimi setkáte i v těch úplně nejvyšších nastaveních.
i Zdroj: Hrej.cz
God of War je na počítači obecně tak hezkou hrou, že zde méně kvalitní textury, přítomné na některých materiálech, tak trochu bijí do očí. Je pak obrovská škoda, že se s nimi setkáte i v těch úplně nejvyšších nastaveních. | Stáhnout obrázek

Kvalita modelů

Nastavení kvality modelů ovlivňuje 3D objekty v celém světě, poučka je pak podobná jako u nastavení textur. S vyššími modely grafických karet nemá smysl nastavení snižovat, na slabších modelech naopak se snížením přijdete spíše o detaily, které při hraní (tedy v pohybu) obecně nelze příliš vnímat.

Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními můžete prohlížet v galerii výše (každý obrázek lze zvětšit scrollováním myši nebo zoom gestem u telefonů).

Porovnání kvality modelů - zleva původní, vysoká, ultra
i Zdroj: Hrej.cz
Porovnání kvality modelů - zleva původní, vysoká, ultra | Stáhnout obrázek

Je ovšem otázkou, zdali má kvůli nárůstu opravdu nízkých jednotek FPS smysl kvalitu modelů snižovat. Na slabších kartách se každý snímek navíc cení, u vyšších modelů však opět doporučuji nastavení ponechat na nejvyšším stupínku. V porovnání je rozdíl jasně viditelný například na kořenu stromu trčícímu ze skal. Zatímco na nejnižší nastavení jej pohromadě drží snad jen vůle grafiků, na nejvyšší úrovni se dřevo realističtěji zaoblí a dokonce dostane i vřesovou pokrývku.

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?
i Zdroj: Hrej.cz

Anizotropní filtr

Funkcionalita anizotropního filtrování obecně zvyšuje ostrost některých textur, u God of War pak patří k těm viditelnějším nastavením. Na nejnižší nastavení působí ovlivněné textury velmi ploše a nevýrazně, na to nejvyšší naopak dosahují kýžené hloubky a plasticity.

Rozdíly mezi jednotlivými nastaveními můžete prohlížet v galerii výše (každý obrázek lze zvětšit scrollováním myši nebo zoom gestem u telefonů).

Porovnání anizotropního filtru - zleva minimální, nízká, původní, vysoká, ultra
i Zdroj: Hrej.cz
Porovnání anizotropního filtru - zleva minimální, nízká, původní, vysoká, ultra | Stáhnout obrázek

Skoky v obrazové kvalitě jsou jasně viditelné na texturách viditelných pod ostrými úhly, tedy v tomto případě hlavně na vzdálenějších místech kosočtvercové dlažby. Výkonový skok není mezi jednotlivými nastaveními nijak výrazný, na silnějších grafických kartách bych tedy opět volil nejvyšší nastavení. Pro slabší karty je ideálním poměrem mezi výkonem a kvalitou nastavení ‘Původní’, které stále vypadá dostatečně dobře a dovede přinést pár snímků za vteřinu navíc.

Recenze a technický rozbor počítačového portu God of War - Jak se Kratovi povedla premiéra na PC?
i Zdroj: Hrej.cz
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama