Q&Hrej - Jaké oznámení z proběhlých konferencí vás nejvíce zaujalo?
i Zdroj: Squanch Games
Článek Q&Hrej - Jaké oznámení z proběhlých konferencí vás nejvíce zaujalo?

Q&Hrej - Jaké oznámení z proběhlých konferencí vás nejvíce zaujalo? | Kapitola 4

Martin Synek David Plecháček Tadeáš Pepř Aleš Tihlařík Lukáš Černohorský Jakub Fišer Radek Raudenský Tomáš Rosa Petr Jan Berka

Martin Synek, David Plecháček, Tadeáš Pepř, Aleš Tihlařík, Lukáš Černohorský, Jakub Fišer, Radek Raudenský, Tomáš Rosa, Petr Jan Berka

20. 6. 2022 14:20 1

Seznam kapitol

1. ALEŠ TIHLAŘÍK - INDIEKACE 2. MARTIN SYNEK - I'M PICKLE RICK 3. TOMÁŠ ROSA - DEKADENCE HERNÍCH FESTIVALŮ 4. DAVID PLECHÁČEK - UNIKÁTNÍ DRAHOKAMY 5. LUKÁŠ ČERNOHORSKÝ - PROSÍM DEJTE MI NOVÉ DIABLO!
6. TADEÁŠ PEPŘ - SENTIMENT Z PENTIMENT 7. JAKUB FIŠER - ČAS NOVÝCH SCI-FI ZAPOČAL 8. PETR JAN BERKA - NADĚJE V RESPAWN 9. RADEK RAUDENSKÝ - DEPRESE A CODKO

Máme za sebou jedny z největších letošních konferencí, na kterých jsme se dočkali mnoha oznámení, a před sebou další sezónu velkých vydání. Některé tituly dorazí letos, jiné až v dalších měsících - které z nich redakci Hrej nejvíce zaujaly?

Reklama

DAVID PLECHÁČEK - UNIKÁTNÍ DRAHOKAMY

Tak trochu volně můžu tenhle týden navázat na to, co jsem ve svém sloupku rozebíral minulý týden, totiž na kterou hru se člověk těší a proč vlastně. Asi bych měl předestřít, že se zase tak často na lep něčemu nechytím a že si spíše udržuji kritický odstup a mnohem radši se nechám milerád překvapit, než aby mě pak tížila očekávání, která bych nesmyslně na základě trailerů do něčeho vložil. 

Zcela upřímně (a podle někoho povýšenecky) řeknu, že mě po těch letech ze židle jen tak něco nezvedne. Prakticky všechna velká oznámení posledních dní se nesla v duchu „to jsem už viděl, to jsem už hrál“, a tak ačkoliv se na některé tituly těším – opět musím zmínit A Plague Tale, o němž jsem před týdnem hovořil – vlastně ani jeho ukázka mi neukázala něco, co bych nečekal, nebo něco, z čeho by se mi zvýšil tep.

V posledních letech mnohem víc oceňuju určitou nápaditost, možná až výstřednost, kreativitu. Ne nadarmo je jednou z mých nejoblíbenějších her za dlouhou dobu It Takes Two, který nápady jen přetékal. Právě menší hry jsou ty, ke kterým v těchto chvílích utíkám, a tak vypíchnu právě ty – a specificky vydavatelství Devolver Digital. Jeho schopnost najít ve světě tisíců malých nezávislých recyklátů jiných her drahokamy, které působí vybroušeně a dosud neviděně, je úctyhodná. 

Myslím, že ze své pracovní pozice v herním vydavatelství, tenhle dar dokážu ocenit ještě víc. Devolver dělá věci dobře, je cool, a tak samozřejmě i tyhle cool projekty přitahuje jako láká světlo všechny můry nočního života. Ale přiletí všechny, šedé, zaprášené, s potrhanými křídly, a jen pár z nich stojí za to adoptovat a vyvést ze tmy na světlo. Nebudu tak tady vypichovat jednu hru (ehm, ehm, The Plucky Squire??), ale podívejte se na celou konferenci tohohle vydavatelství. Nebyla dlouhá, ale ukázala, kterým nezávislým hrám byste se měli v budoucnu věnovat. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama