Herní test notebookové Nvidie RTX 4060 – svěží vítr ve střední třídě má v rukávu hned několik trumfů | Kapitola 3
Seznam kapitol
O tom, že nová architektura Ada Lovelace, která je základem grafických karet Nvidia RTX 40, přináší mnohá technologická vylepšení, jsme si již mnohé řekli v posledním článku. Tak jen z rychlíku – signifikantně nižší spotřeba, optimalizace výkonu, vylepšený ray tracing a hlavně 3. generace DLSS s technologií dopočítávání snímků – to jsou všechno důvody, proč by vás nové RTX karty měly zajímat.
F1 22
Nastavení: 1920x1200, Ultra High, 16x AA
Formulová sezóna 2023 je sice v plném proudu, F1 22 jsou ovšem stále nejaktuálnějším formulovým titulem na trhu. Ačkoliv závodní sérii od Codemasters často vyčítáme jistou dávku stagnace, ono přešlapování na místě má i svoji výhodu, tedy poměrně nízkou hardwarovou náročnost.
Mobilní RTX 4060 díky ní dostačuje na Full HD hraní v nejvyšších detailech i bez DLSS a Frame Generation, tyto technologie tedy slouží buď k „nakrmení“ rychlejšího displeje (v našem případě 165 Hz), nebo naopak ke snížení náročnosti, a tedy prodloužení výdrže notebooku při hraní na cestách.
Vestavěný benchmark
Vestavěný benchmark byl spuštěn na jedno „suché“ kolo v Bahrajnu, přičemž minimální framerate padl mírně pod 60 FPS jen u TAA a DLAA bez zapnutého Frame Generation – konkrétně se jednalo o hodnoty 54, resp. 56 FPS.
Naopak v případě DLSS Performance a Ultra Performance se zapnutým FG se bavíme o minimálních 134, resp. 154 FPS. Vše má ovšem svoji cenu…
Scéna č. 1
Tou cenou jsou samozřejmě grafické ústupky, které jsou v rychlých závodních hrách opravdu zřetelné. Režimy DLSS Performance a DLSS Ultra Performance tak vytváří nepříjemné rasterové „duchy“ okolo většiny monopostů na scéně, což obzvláště v pohybu působí velmi rušivě.
Patrné je to i na statických scénách, například na předním zavěšení či čárách ohraničujících startovní pozice. Radost vám pravděpodobně neudělají ani vzdálenější konstrukce plotů, které vás vezmou na historický výlet někam do éry PlayStation 2.
Pochválit lze již takřka tradiční přínos Frame Generation na procesorem omezený framerate, grafická kvalita nastavení DLSS Quality a Balanced pak ani v tandemu s FG vůbec nevypadá špatně.
Scéna č. 2
I během samotného závodu se u DLSS Ultra Performance a Performance musíte vypořádat s hrubým rastrem okolo monopostů, mj. jasně viditelným vedle kol či na horní části kokpitu, kde se zejména na monopostu Ferrari vpravo nachází všelijaké grafické patvary.
Podobně je to i s monoposty vepředu a jejich pixelovatými stíny.
U F1 22 tedy doporučujeme nastavení DLSS Quality a Balanced, samozřejmě opět se zapnutým Frame Generation.
Tato kombinace přinese dostatečnou porci výkonu navíc bez toho, aniž byste museli přivírat oči nad kvalitou zobrazení.