Ochutnávka nových technologií NVIDIA – DLSS 2.3 a RTX Global Illumination
Seznam kapitol
Rok se s rokem sešel a jak už je touto dobou takřka tradicí, po našlapaném listopadu jsme se opět ocitli uprostřed herního sucha. Svým způsobem se již blížíme k jeho konci, poněvadž druhá polovina ledna, a hlavně únor již přinesou slušnou herní nálož. Ovšem kdy jindy se zastavit, popřemýšlet a popovídat si o nových technologiích, než právě teď? Pojďme si tedy představit nové technologie ze stáje NVIDIA, technologického giganta specializovaného (nejen) na grafické karty.
První novou funkcionalitou je RTX Global Illumination (RTX GI), která na NVIDIA kartách řady RTX vylepšuje nasvětlení scény. Funkce je již implementovaná do Unreal Enginu a v současnosti si ji můžete exkluzivně vyzkoušet v survival PvE hře ICARUS. Simulace šíření světla v herním světě je díky RTX GI velmi věrná a hlavně několikanásobně vstřícnější k výkonu grafické karty než jiné současně známé metody. Reálný přínos lze kromě venkovních scén pozorovat i v interiérech - pokud tedy v potemnělých scénách v hororech či akčních adventurách bojujete s posuvníkem jasu, RTX GI bude vaším přítelem.
Technologie nabízí mj. i simulované odlesky světla v reálném čase, díky čemuž herní scéna působí mnohem věrohodněji a plastičtěji. Stejně jako v opravdovém světě se totiž světlo simulované RTX GI do jisté míry odráží i od tmavších objektů, které nejsou v přímém kontaktu se sluncem. Pokud vás technologie zaujala, tématu RTX GI se právě na příkladu hry ICARUS věnovali i naši kolegové ze serveru PCTuning.