![Ochutnávka nových technologií NVIDIA – DLSS 2.3 a RTX Global Illumination](https://storage.googleapis.com/hrej2-cz/media/images/ti4cr9unxjafz1261d86f1971fdb362561201.jpg)
Ochutnávka nových technologií NVIDIA – DLSS 2.3 a RTX Global Illumination
Seznam kapitol
Rok se s rokem sešel a jak už je touto dobou takřka tradicí, po našlapaném listopadu jsme se opět ocitli uprostřed herního sucha. Svým způsobem se již blížíme k jeho konci, poněvadž druhá polovina ledna, a hlavně únor již přinesou slušnou herní nálož. Ovšem kdy jindy se zastavit, popřemýšlet a popovídat si o nových technologiích, než právě teď? Pojďme si tedy představit nové technologie ze stáje NVIDIA, technologického giganta specializovaného (nejen) na grafické karty.
![Ochutnávka nových technologií NVIDIA – DLSS 2.3 a RTX Global Illumination](https://storage.googleapis.com/hrej2-cz/media/images/gk21fyg9g76pdfr61d86f9c208e9449670555.jpg)
První novou funkcionalitou je RTX Global Illumination (RTX GI), která na NVIDIA kartách řady RTX vylepšuje nasvětlení scény. Funkce je již implementovaná do Unreal Enginu a v současnosti si ji můžete exkluzivně vyzkoušet v survival PvE hře ICARUS. Simulace šíření světla v herním světě je díky RTX GI velmi věrná a hlavně několikanásobně vstřícnější k výkonu grafické karty než jiné současně známé metody. Reálný přínos lze kromě venkovních scén pozorovat i v interiérech - pokud tedy v potemnělých scénách v hororech či akčních adventurách bojujete s posuvníkem jasu, RTX GI bude vaším přítelem.
Technologie nabízí mj. i simulované odlesky světla v reálném čase, díky čemuž herní scéna působí mnohem věrohodněji a plastičtěji. Stejně jako v opravdovém světě se totiž světlo simulované RTX GI do jisté míry odráží i od tmavších objektů, které nejsou v přímém kontaktu se sluncem. Pokud vás technologie zaujala, tématu RTX GI se právě na příkladu hry ICARUS věnovali i naši kolegové ze serveru PCTuning.