Ochutnávka nových technologií NVIDIA – DLSS 2.3 a RTX Global Illumination
i Zdroj: Hrej.cz
Témata Cyberpunk 2077 Článek Ochutnávka nových technologií NVIDIA – DLSS 2.3 a RTX Global Illumination

Ochutnávka nových technologií NVIDIA – DLSS 2.3 a RTX Global Illumination | Kapitola 2

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

13. 1. 2022 12:45

Seznam kapitol

1. BUDIŽ SVĚTLO, ANEB CO JE NVIDIA RTX GI? 2. OBRAZ JAKO BŘITVA S NVIDIA DLSS 2.3 3. TEST DLSS 2.3 V CYBERPUNK 2077 4. TEST DLSS 2.3 V SHADOW OF THE TOMB RAIDER 5. TEST DLSS 2.3 V BALDUR'S GATE 3

Rok se s rokem sešel a jak už je touto dobou takřka tradicí, po našlapaném listopadu jsme se opět ocitli uprostřed herního sucha. Svým způsobem se již blížíme k jeho konci, poněvadž druhá polovina ledna, a hlavně únor již přinesou slušnou herní nálož. Ovšem kdy jindy se zastavit, popřemýšlet a popovídat si o nových technologiích, než právě teď? Pojďme si tedy představit nové technologie ze stáje NVIDIA, technologického giganta specializovaného (nejen) na grafické karty.

Reklama

Funkci DLSS jsme si již kdysi představovali v samostatném článku u příležitosti vydání verze 2.0. Dnes si ovšem posvítíme hlavně na aktuální a notně vylepšenou verzi 2.3. Ano, doostřování obrazu za pomoci umělé inteligence nám na grafických kartách NVIDIA řady RTX zpříjemňuje životy již přes tři roky a jak už to tak s umělou inteligencí bývá, stále se zlepšuje. V současnosti ji navíc můžete vyzkoušet ve více než 130 hrách.

Ochutnávka nových technologií NVIDIA – DLSS 2.3 a RTX Global Illumination
i Zdroj: Hrej.cz

V čem ovšem ona zlepšení verze 2.3 spočívají? Tentokrát se inženýři věnovali hlavně zkvalitňování obrazu, a to konkrétně v oblasti pohybu. Zde měla technologie upscalingu jisté rezervy a např. při rychlé jízdě autem mohlo docházet k viditelnému ghostingu (předmět vrhá několik poloprůsvitných stínů, díky kterým vypadá, jako by byl duplikován). Vylepšení se dočkalo i zpracování částic (např. úlomky při výbuchu), které již nepostihují defekty obrazu.

Ochutnávka nových technologií NVIDIA – DLSS 2.3 a RTX Global Illumination
i Zdroj: Hrej.cz

O teorii bychom si ovšem mohli vykládat dlouho, nás budou vylepšení zajímat hlavně v praxi. Výkon a kvalitu DLSS 2.3 si tedy otestujeme, a to konkrétně na titulech Cyberpunk 2077, Shadow of the Tomb Raider a Baldur’s Gate 3. Jako testovací sestava nám pak poslouží následující PC:

Základní deskaASUS TUF GAMING B560M-PLUS WIFI
ProcesorIntel Core i5-11400F (6C/12T, 2.6 GHz/4.4 GHz Turbo)
Chladič procesoruSilentiumPC Fera 5 Dual fan
Paměti RAMCorsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) DDR4 3600 CL18
Grafická karta

MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10G

Ovladače: NVIDIA GeForce Game Ready Driver 497.29

ÚložištěADATA XPG GAMMIX S11 Pro, M.2 - 1TB
ZdrojSeasonic Focus Gold 750 - 750W
SkříňSilentiumPC Ventum VT4V TG
Operační systémWindows 11 Pro 21H2 (Build 22000.376)
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama