Concord - dojmy z hraní hrdinské střílečky od ex-vývojářů z Bungie
i Zdroj: Sony
Preview Concord Článek Concord - dojmy z hraní hrdinské střílečky od ex-vývojářů z Bungie

Concord - dojmy z hraní hrdinské střílečky od ex-vývojářů z Bungie

Dominik Tománek

Dominik Tománek

Platformy PlayStation PlayStation 5 Windows PC

Během květnového PlayStation State of Play jsem se konečně dozvěděli, jak bude vypadat chystaná střílečka Concord. Hra to od tohoto odhalení ale nemá vůbec jednoduché. Kritika se na ni snáší ze všech stran a vypadá to, že naštvaní hráči prostě nechtějí další live-service hru. Tento víkend ale proběhla uzavřená beta a my jsme si tak mohli Concord poprvé vyzkoušet. Zaslouží si hra opravdu takovou vlnu hejtu?

Reklama

Není potřeba skrývat, že debutový Concord od studia Firewalk Studios má už od představení hratelnosti nelehkou pozici. Jde o placenou hrdinskou live-service střílečku, kde se proti sobě postaví 10 hráčů (5 versus 5). Část hráčů okamžitě začala hru přirovnávat k „laciné kopírce Overwatche, která umře hned po vydání“. Silná prohlášení směrem ke Concord se od hráčů hrnou prakticky neustále a zmiňovaná ukázka se na YouTube dostala pod palbu dislajků. Přiznám se, že i já jsem s podobným mindsetem do uzavřené bety vstupoval. Nakonec se ale ukázalo, že i přes jisté nedostatky jsem si těch přibližně 15 hodin, které jsem se hrou strávil, vlastně užil. 

Concord - dojmy z hraní hrdinské střílečky od ex-vývojářů z Bungie
i Zdroj: Sony

Jde to, ale dře to 

Podobně jako v Overwatch začíná každá hra tím, že si vyberete jedno z hrdinů. Concord jich momentálně nabízí 16 a všechny se od sebe liší pohyblivostí, odolností, poškozením, ale i schopnostmi. Rozdíly jsou pak i v rámci jednotlivých kategorií. Jeden tank se víc hodí na „tankování“, druhý spíše na rozrážení nepřátelských barikád. Už z prvotního traileru je znát, že se tvůrci pokoušejí okolo místních postav vytvořit silný příběh, který budou mít hráči rádi. Každý týden tak přibude nový CGI filmeček, který bude rozšiřovat lore. Tlak na příběh je alespoň za mě poměrně zvláštní, většina postav totiž bohužel působí genericky a příliš se jejich charaktery neprojevují ani v rámci zápasů. Je ale možné, že jde o „problém“ beta verze a postupem času se postavy stanou více uvěřitelné. 

Místo týmového taktického přemýšlení se tak začátek zápasu spíše mění na to, kdo rychleji vybere silnou postavu. 

Jestli půjdete do Concordu s tím, že opravdu jde o další Overwatch, tak budete pravděpodobně zklamáni. I přes pár podobností se totiž ve skutečnosti jedná o odlišnou hru. Hratelnost je mnohem pomalejší, taktičtější a nepřátele vydrží poměrně dost zásahů. Ze začátku to může působit divně a nedomyšleně, ale ve skutečnosti jde o docela dobrý způsob, jak hráče donutit používat více schopnosti a přemýšlet takticky. I tak se vám ale často stane, že si řeknete „ten už měl bejt dávno mrtvej.” Na druhou stranu to stejné si budou o vás pravděpodobně říkat i protivníci. Myslím, že v tomto případě jde čistě o zvyk a po pár hodinách mi místní TTK (time to kill) přišlo přirozené. To se ale bohužel nedá říct o vybalancování některých postav, schopností a zbraní. Tankové postavy jsou například extrémně pomalé, takže dřív než dojdou do souboje, tak už je zbytek týmu mrtvý, případně je mrtvá samotná postava. Každá z postav má vlastní schopnosti, životy, poškození i pohyblivost. I kvůli tomu je část hrdinů v boji prakticky nepoužitelná, takže se v soubojích neustále točí ty stejné postavy, jejichž absence v týmu by znamenala automatickou prohru. Tyto populární postavy pak navíc často dokážou vyhladit prakticky celý nepřátelský tým bez pomoci ostatních. Místo týmového taktického přemýšlení se tak začátek zápasu spíše mění na to, kdo rychleji vybere silnou postavu. 

V betě hra nabízí čtyři hratelné módy. Takedown, kde je cílem prostě jen pozabíjet nepřátelský tým a nasbírat co nejdříve 30 killů. Trophy Hunt, ve kterém jde o to stejné jen s tím rozdílem, že musíte po zabití nepřítele sebrat jeho kartu. V obou případech se můžete libovolně respawnovat. Módy Cargo Run a Clash Point pak  probíhají na kole a máte nulový respawn. Pokud jste zabiti, jste vyřazeni až do dalšího kola. Výsledkem je, že ostatní čtyři hráči vašeho týmu (a pět nepřátelských hráčů) z velké části ignorují cíle specifické pro daný režim a místo toho se soustředí na to, aby nejprve zlikvidovali druhý tým. Připomíná to kompetitivní režim s ostatních podobných her. V plné verzi hry by se pak měly objevit i další módy, které se budou zaměřovat na bránění/útočení. Ve směs jde o zábavné režimy, které ale kazí toxicita některých hráčů. Po sebemenším zaváhání vašeho týmu se tak může stát, že se jeden odpojí a vy jste tak najednou 4 proti 5. Systém, který by dohodil nového hráče zatím ve hře není, doufám, že ale jde jen o záležitost bety. 

Do první uzavřené bety Concordu se dostali hráči na PC a PS5, kteří měli předobjednávku a předplatitelé služby PS Plus. Já jsem měl možnost hru vyzkoušet na obou platformách a musím říct, že na ovladači hra působí mnohem přirozeněji, hlavně kvůli již zmiňovanému pomalejšímu přístupu k akci. Příští víkend proběhne otevřená beta, kam už mají přístup všichni hráči. Po přibližně 15 hodinách strávených s Concordem odcházím příjemně překvapen. Mám sice spoustu otázek ohledně postupu, sezónního obsahu, balancování a zda se vyplatí důraz na budování příběhu, ale základ mají ve Firewalk zvládnutý dobře. Otázka je, jestli to bude hráčům stačit. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama