Deadlock - první dojmy z hraní tajemné střílečky od Valve
i Zdroj: Valve
Preview Deadlock Článek Deadlock - první dojmy z hraní tajemné střílečky od Valve

Deadlock - první dojmy z hraní tajemné střílečky od Valve

Dominik Tománek

Dominik Tománek

Zatímco se Concord snaží bojovat o každého hráče, na Steamu pomalu a tiše roste fenomén jménem Deadlock. Hrdinská střílečka od Valve ale není tím, čím se zdá na první pohled být.

Reklama

Ačkoli byla hra Deadlock až doposud „tajná,“ podrobnosti o ní prosakovaly na povrch již několik měsíců. V květnu se začaly objevovat informace z uzavřených playtestů. V srpnu už ji hrály desítky tisíc lidí, protože hráči mohli pozvat své přátele, aby si ji také vyzkoušeli. Nyní už Valve hru oficiálně oznámilo, a to tím nejminimalističtějším možným způsobem. Deadlock má teď stránku na Steamu a tvůrci na Discordu napsali hráčům, že o hře mohou konečně veřejně mluvit, psát a debatovat. K jednomu z klíčů jsme se dostali i my, a tady jsou naše dojmy po přibližně 20 hodinách hraní.

Dota 2 jako střílečka?

Jistě si pamatujete doby, kdy dodnes populární Dota 2 fungovala na stejném principu. Do uzavřené bety jste se totiž dostali pouze tak, že vás pozvali samotní vývojáři nebo vaši kamarádi. Stejně to funguje i v případě Deadlocku. A podobnosti s hrou Dota 2 tím ještě nekončí. Na první pohled sice může Deadlock působit jako generická hrdinská střílečka, ale opak je pravdou. Jde sice o 6v6, podobně jako v původním Overwatch, ale samotná hratelnost mnohem více připomíná MOBA hry. Kromě klasického zabíjení protivníků se totiž musíte starat o miniony na čtyřech různých linkách, nakupovat vybavení a kupovat či vylepšovat schopnosti. Cílem hry je projít nepřátelskou obranou a zničit hlavního patrona. Musím přiznat, že prvních pár her působí velmi neprostupně. Děje se toho kolem vás opravdu hodně a na výběr je až příliš mnoho věcí; stejný pocit jsem měl, když jsem poprvé spustil Dotu. Naštěstí už jsou v testu k dispozici buildy tvořené samotnou komunitou, stačí si tedy vybrat a následně už jen vybíráte schopnosti a nakupujete předměty podle zkušenějších hráčů.

Valve potvrdilo chystanou multiplayerovou akci Deadlock
i Zdroj: Valve

Valve potvrdilo chystanou multiplayerovou akci Deadlock

Deadlock se již usadil na Steamu. K dispozici jsou také neoficiální ukázky přímo ze hry.

Už v této rané fázi vývoje je k dispozici 20 různých hrdinů, z nichž každý má svou vlastní funkci a výhodu. Někteří z nich jsou, co se týče schopností, jakýmsi mixem postav z Doty, Overwatche nebo Valorantu; pokud jste hráli jednu z těchto her, možná vám budou povědomé. Jejich design nicméně působí originálně a skvěle zapadá do steampunkového noir hávu, který prostupuje celým Deadlockem. Myslím si, že svůj herní styl si zde najde opravdu každý. Nezáleží na tom, jestli preferujete tanky, damagery, nebo rádi přepadáváte hráče na ostatních linkách – z každého typu totiž máte na výběr hned několik hrdinů. Matchmaking zatím funguje tak, že si ještě před začátkem zápasu vyberete hrdiny, které byste rádi hráli, a následně je můžete roztřídit podle preference. Začínáte s hrdinou s nejvyšší preferencí; pokud si však stejnou postavu vybere někdo z vašeho či nepřátelského týmu, může se stát, že dostanete hrdinu s nižší preferencí.

Průměrná doba jednoho zápasu se pohybuje okolo 45 až 60 min.

Sólíčkáři mají smůlu

Osobně jsem si zatím nejvíce oblíbil postavy Wraith, Haze a Grey Talon. Například Haze používá jako své hlavní zbraně SMG. Její schopnosti se dají dobře využívat právě k přepadávání hráčů na ostatních linkách. Její předností je neviditelnost, uspávací dýky a ultimátka, kterou když použijete ve správnou chvíli, mohou se nepřátelé rozloučit se svým životem. Podobně jako v MOBA hrách je ale hratelnost postavená na synergii různých postav a komunikaci celého týmu. Je sice hezké, když máte velké množství zabití, ale pokud nespolupracujete se zbytkem týmu, pravděpodobně budete umírat a prohrajete tím celou hru. Průměrná doba jednoho zápasu se pohybuje okolo 45 až 60 min, takže je dobré si dávat pozor. Dobrou zprávou je, že už teď má hra skrytý systém MMR, který slouží k určení úrovně vašich dovedností a zajišťuje, abyste se hráli proti soupeřům na podobné úrovni jako vy.

Deadlock - první dojmy z hraní tajemné střílečky od Valve
i Zdroj: Valve

U takto komplexní hry je samozřejmě těžké něco soudit po 20 hodinách hraní. Ale mé první dojmy jsou veskrze velmi pozitivní. Deadlock má před sebou ještě dlouhou cestu a je zřejmé, že do budoucna bude potřeba zapracovat na balancování některých postav – to jsou ale problémy, které tento typ her provázejí i roky po vydání. Už teď je ale zřejmé, že si Valve přichystalo další hru, která má velkou šanci atakovat vysoké počty hráčů a vytvořit i funkční esportovou scénu. Ostatně v době psaní tohoto článku je zatím rekordní počet souběžně hrajících hráčů na čísle 89 203. A je téměř jisté, že brzy překročí pomyslných sto tisíc, což je na dosud pořádně neoznámenu hru slušný výkon. Pro české fanoušky je dokonce už teď přichystaná česká lokalizace. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama