Gamescom 2024: dojmy z hraní Metaphor: ReFantazio
i Zdroj: Atlus
Preview Článek Gamescom 2024: dojmy z hraní Metaphor: ReFantazio

Gamescom 2024: dojmy z hraní Metaphor: ReFantazio

Martin Zavřel

Martin Zavřel

Vyzkoušeli jsme hned několik částí jednoho z nejočekávanějších JRPG roku, od toulání se otevřeným světem až po průzkum dungeonů a souboje s bossy. Jaký dojem na nás udělala výpravná nová fantasy od tvůrců série Persona?

Reklama

Letošní rok byl pro fanoušky JRPG extrémně štědrý a podle všeho to vypadá, že přinejmenším jedna z těchto letošních her má velmi dobrou šanci na vítězství v hlasování o hrách roku. Nicméně ještě není dobojováno, jelikož 11. října dorazí velmi vážný soupeř. Metaphor: ReFantazio je nejen novou hrou, ale také zbrusu novým IP od tvůrců série Persona, kterým navíc pomáhali autoři dílčích aspektů legend, jako jsou Neon Genesis Evangelion (mechanické výtvory ve hře) nebo Nier Automata (koncepty lokací). S takovým rodokmenem můžete klidně udělat hru o každodenním nakupování v samoobsluze a stejně si ji všichni fanoušci žánru budou chtít zahrát.

Gamescom 2024: dojmy z hraní Metaphor: ReFantazio
i Zdroj: Hrej.cz

Naštěstí je ale Metaphor o mnohem zajímavějších věcech, ačkoliv systém denního kalendáře a “všedních” aktivit, proslavený sérií Persona, ani v této hře nechybí. V roli vašeho hrdiny se budete pohybovat fantasy světem, který truchlí nad smrtí krále. Zároveň celý svět ožívá politickými aktivitami, protože dle závěti zesnulého krále se následujícím vládcem stane ten, koho si zvolí lid. Jelikož se o tuto funkci uchází celá řada nebezpečných lidí, rozhodnete se do soutěže také zapojit jako kandidát a budete se svojí postupně rostoucí družinou putovat světem, abyste přesvědčili voliče i odhalili nekalé praktiky některých vašich konkurentů.

Dle závěti zesnulého krále se následujícím vládcem stane ten, koho si zvolí lid.

První hratelná ukázka, kterou jsem mohl vyzkoušet, obnášela cestování otevřeným světem, kdy musíte na světové mapě vybrat cíl a následně se tím směrem rozjedete na palubě vašeho velmi speciálního vozidla (připomínajícího mechanického ohaře s několika palubami). Během jízdy můžete využít čas pro rozhovory či aktivity s členy vaší posádky. Svůj čas jsem naplno věnoval rusovlasé rytířce Hulkenberg, se kterou jsme se pustili do bojového tréninku. Měl jsem možnost dialogy ovlivnit, jak intenzivní trénink bude, tak jsme ji vyhecoval natolik, až jsme zlomili tréninkové meče. Byla to divoká a vtipná scénka, která díky povedeným dialogům i hereckým výkonům způsobila, že jsem pocítil tu skvělou a unikátní chemii, kterou mezi svými postavami umějí tvůrci Persony velmi zdařile budovat. Postavy a příběh tedy zřejmě budou opět naprosto vynikající.

S ohledem na množství dialogů jsou některé pasáže dabované jen zčásti, podobně jako to známe z Persony. Co se ukázalo trochu jako problém, to je snad až příliš přehnaná grafická stylizace hry, kdy například blikající a mihotající se animované pozadí a okraje textových bublin ztěžovaly čtení samotného textu v nich. Hodně bych ocenil, kdyby zrovna tohle tvůrci ještě trochu doladili nebo dali do nastavení hry možnost tyto efekty ubrat. Obecně můžete počítat s divokými animacemi během přepínání jednotlivých herních menu, jako to znáte z Persony. Hra se občas mírně zadrhávala mezi některými přechody, ale šlo o rozpracovanou verzi (platformu nám neprozradili, ale nejspíš to bylo PC). Hry od těchto tvůrců bývají na všech platformách velmi dobře optimalizované a věřím, že nejinak tomu bude i v tomto případě.

Snad až příliš přehnaná grafická stylizace hry.

Co funguje velmi dobře, to je kombinace dvou stylů bojového systému - při běhání dungeony můžete na nepřátele udeřit v reálném čase a pokud jsou dostatečně slabí (proti úrovni a vybavení vaší družiny), zlikvidujete je jednou-dvěma ranami a běžíte dál. Pokud jsou ale silnější, vyskočí vám kontextové tlačítko (na Xbox ovladači to je Y) a jeho stiskem se přepnete do tahového boje v klasické aréně, kde vy stojíte na jedné straně a nepřátelé na druhé. Je to rychlé a intuitivní, pomáhá to udržet průzkum dungeonů dynamičtější. V boji pak dojde řada na střádání energie a přepínání do vaší alternativní podoby, což jsou formy, které se postupně učíte od členů vaší družiny. Pokud jste hráli Personu, budete zde zkrátka jako doma. Jen s tím rozdílem, že dějištěm příběhu není tentokrát Japonsko, ale čarokrásný fantasy svět.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama