Ace Combat Zero: The Belkan War Článek Ace Combat Zero: The Belkan War

Ace Combat Zero: The Belkan War

Julius Rácz

Julius Rácz

27. 3. 2006 22:21
Reklama

Není řada jako řada, zvláště pak v případě řad herních. V zásadě je lze rozdělit klasickým způsobem na dobré a špatné. Pokud jde o první uvedenou skupinu, hratelnost jednotlivých pokračování se zvyšuje přímo úměrně počtu nových dílů. U druhé uvedené kategorii herních seriálů je tomu, jak jinak, přesně naopak. Zářným příkladem příslušnice skupiny „A“ je právě série Ace Combat, která by se v dohledné době měla dočkat nového přírůstku. Vzhledem k poznatkům z prvotních testů můžeme očekávat, v kontextu s předchozí částí řady s názvem Ace Combat 5: Squadron Leader, mnoho změn, které by dle všeho měly mít velmi pozitivní vliv na hratelnost hry, potažmo pak i na psychiku hráčů, preferujících z hlediska žánru letecké simulátory.

Příběh

Kráčejíce s dobou se tvůrci herního scénáře rozhodli k dnes velmi rozšířenému, děj obohacujícímu aktu, a sice k návratu v čase. Díky tomu se v roli válečných pilotů ocitneme, v rámci příběhu prolínajícího sérii, přibližně patnáct let před událostmi, jež byly popsány v dříve zmíněném Squadron Leaderu. Nová dobrodružná pouť, odehrávající se v průběhu válečného konfliktu mezi fiktivními zeměmi Belka a Ustio, nás usadí do kokpitu starých známých, avšak graficky lépe vypadajících letounů, v nichž budeme někdy více a někdy zase méně hrdě bránit ustijskou hranici před vpádem agresorů z Belky. Pro milovníky příběhů může být částečným zklamáním upuštění od zavedených sdělovacích praktik. Protentokrát již nebude hráč informován o proběhnuvších událostech prostřednictvím scén, jichž by se účastnily postavy příběhu, leč pomocí strohých dokumentárních zpravodajství, objevujících se v rámci meziúrovňových loadingů. Každopádně, bez ohledu na způsob sdělování, měli bychom se dozvědět některé dosud utajené skutečnosti o celé historii světa Ace Combat.

Udělej si sám

Kromě změn ve způsobu informování hráče o průběhu děje, se dočkaly inovace také další elementy hry. Rozené střelce patrně opět potěší úvodní vyzbrojovací ceremoniál, dávající hráči možnost vybavení letounu zbraňovými systémy dle vlastní volby. Díky tomu je možno takticky zhodnotit své vlastní potřeby z hlediska variability arzenálu předpokládanému stylu boje a na základě tohoto posouzení si co nejlépe upravit výzbroj pro nadcházející misi. I přesto však nelze kalkulovat s myšlenkou, že byste si kupříkladu upevněním fotonového děla pod křídlo zlehčili bojový úkol. Za prvé – fotonové dělo ještě nikdo nevynalezl a za druhé - úspěch dané mise bude vždy záviset především na leteckých dovednostech pilota.

Ukaž co umíš a já ti řeknu, jaký jsi

Princip hry se v podstatě nezměnil a stále se nese v duchu absolvování po sobě jdoucích misí za účelem dosažení vítězného konce válečné anabáze. Novinkově se zde ale objevuje možnost ovlivnit vyvíjející se děj vlastním stylem boje. V návaznosti na způsob plnění, v rámci mise vám svěřených úkolů, budete zařazeni do jedné ze tří výkonnostních kategorií. Pokud například striktně, leč suše, splníte poslání aktuální mise, budete zařazeni do kategorie "voják". Pakliže se ujmete své role ve válce poněkud iniciativněji a kromě nutných eliminací sestřelíte navíc i nějaké víceméně nepodstatné cíle, ocenění se dostaví v zařazení do kategorie "žoldák". A když budete hodně, ale opravdu hodně šlechetní a během absolvování questu se vyhnete likvidaci jakéhokoliv oponenta či stavby, tzn. omezíte své bojové akce pouze na znefunkčnění cílových objektů a přinucení nepřátelských pilotů ke katapultování, vysloužíte si tím zařazení do kategorie "rytíř".

Trumfy v rukávu

Aby vaše práce nebyla jen procházkou růžovou zahradou, novinkově se na scéně objeví zvláště zruční nepřátelé, označováni jako "Esa". Tito zkušení a mnoha souboji ostřílení hoši se občas v průběhu mise vynoří, aby hráči řádně zatopili. Od obyčejných protivníků se budou lišit například barevným provedením letounů, zvláště pak ale svými manévrovacími schopnostmi, které jim umožní vyhnout se kulkám vašich kulometů s bravurní dovedností. A navíc, velmi často se mají objevovat ve skupinách, což může být zejména pro slabší povahy dosti nepříjemným překvapením. Abyste se však zbytečně nestresovali, je nutné podotknout, že četnost jejich výskytu lze ovlivnit stylem boje, a to způsobem popsaným v předchozím odstavci.

Bratři ve zbrani

Omezíme-li klasifikaci očekávané grafické úrovně hry na stručné minimum, stačí říci, že s odkazem na dosavadní vizuály to vypadá velmi uspokojivě. Daleko více než zlepšení grafiky, které bude možno potvrdit či vyvrátit teprve po důkladném testu prodejní verze hry, nás v současnosti spíše zaujme vývoj umělé inteligence, zejména pak té, ovládající spřátelené piloty. Vlivem zmiňovaného vylepšení AI by reakce spolubojovníků měly být mnohem reálnější, takže by tito „bratři ve zbrani“ měli během vzdušných střetů s nepřítelem podstatně lépe než doposavad reagovat na aktuální situaci. Jak je vidět, máme mnoho důvodů se na vydání tohoto s netrpělivostí očekávané titulu těšit. Jestli je na co, se ukáže už brzy.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama