Články od uživatele Lukáš Černohorský
Zde se objevují články z dalších rubrik – první dojmy z konkrétních her, komentáře k aktuálnímu dění v herním průmyslu, rozhovory s vývojáři nebo novinky ze světa hardwaru.
Comic-Con 2024: Reportáž
O víkendu se konal již pátý ročník v pražské O2 Universum. Místo kam zavítá každý fanoušek anime, filmů, seriálů, videoher a popkultury obecně. Letos branami Comic-Conu prošlo skoro 27 tisíc fanoušků a stal se tedy zatím nejúspěšnějším v jeho české historii. Už teď můžeme vyhlížet Comic-Con Junior na podzim v Brně.
Blizzcon 2023 - shrnutí a komentář
Po dlouhých čtyřech letech se v kalifornském Anaheimu spolu opět mohli setkat fanoušci her od Blizzard Entertaiment.
Recenze Diablo IV – Tak se pekelníci přece jen dočkali…
Na chvilku se zastav poutníče a poslouchej! Tohle je příběh z dávných časů, z dob mýtů a legend, kdy mechanické myši byly kruté a nemotorné a lidstvo se teprve učilo sbírat loot. Pouze jedna hra tehdy vynikala svým božským přístupem – Diablo. Je to příběh o hráčích, kteří čekali dlouhých jedenáct let, aby se konečně vrátili do Sanctuary. Do svého oblíbeného světa plný děsivých démonů, nelítostných andělů, bohatého lootu a hlavně temné fantasy atmosféry, jakou umí málokterá hra. A já ti povím příběh, který začal před několika lety, kdy se velký Blizzard Entertaiment rozhodl poslat do Sanctuary Matku všeho zla. Čeká ho vykoupení nebo poslední hřebík do rakve? Pohodlně se usaď, venku totiž vítr hučí, vlci vyjí a už se připozdívá. Hodím poslední dřevo do kamen a ty bedlivě poslouchej. Náš čas totiž nadešel.
Dojmy z betaverze Diablo IV - legenda se vrací a má našlápnuto opravdu výborně
Pekelné brány se otevírají už počtvrté. Diablo IV vyjde v červnu, o víkendu jsme ale spolu s dalším zhruba milionem hráčů ochutnali betaverzi. Proč Lukáše nadchla?
Recenze World of Warcraft: Dragonflight aneb vzhůru na Dračí ostrovy
Uplynulo spoustu času od doby, kdy kvůli zábraně Kataklyzmatu museli Dračí Aspekti ztratit svoje síly. Nyní se Dračí letky vracejí domů. Na ostrov, který byl jejich rodištěm už před více než deseti tisíci lety. A miliony hráčů po celém světě opět po dvou letech vyslyšeli volání Blizzardu a zakoupili si lístek na loď či vzducholoď. Čas nás nerdů a probdělých nocí opět začal.
REDAKČNÍ ŽEBŘÍČEK – Řadíme díly Assassin’s Creed od nejslabšího po nejlepší
Ubisoft jen před pár dny nastínil budoucnost série Assassin’s Creed. Ta vstupuje do další fáze přinášející rovnou čtyři nové tituly. Navíc slaví patnácté výročí od vydání úplně prvního dílu. My se tak rozhodli toto výročí oslavit specifickým způsobem. Chtěli jsme zjistit, který je náš skutečně nejoblíbenější díl. Dobře víme, že nejlepší metodou je demokracie. I když většina hrdinů série ani neví, co toto slovo znamená, my jsme metodu našli. Každý člen redakce dostal možnost sestavit svůj vlastní žebříček z dvanácti dosud vydaných “hlavních” dílů a skrze platformu OpinionX jsme koeficientem sestavili průměrný redakční názor. Do ankety se zapojil Tadeáš, Radek, David, oba Kubové, Aleš, Zdeněk, Tomáš, Lukáš Patrik, Petr, Martin i Míra, tedy v zásadě všichni aktivní členové redakce. Na který díl nikdo moc nevzpomíná, a který je naopak univerzálně nejoblíbenější?
Q&Hrej - Stíháte přes léto dohánět herní resty?
Herní sucho se rozjelo naplno a kromě menších indie her se prakticky žádných velkých novinek nedočkáváme. Je tedy ideální čas na to, abychom opět otevřeli naše herní knihovny a pustili se do odškrtávání restů. Jak to zvládá naše redakce?
Q&Hrej - Utkvěl vám v hlavě nějaký citát nebo rčení ze hry?
Did I ever tell you what the definition of insanity is? Insanity is doing the exact… same fucking thing… over and over again, expecting… shit to change.
Q&Hrej - Kupujete si sběratelské edice her, případně předměty spojené s hrami?
Herní průmysl je úzce spjat s fyzickými předměty, které skalním fanouškům dále připomínají jejich oblíbené tituly. Ať jsou to celé sběratelské edice, nebo jenom kusé předměty jako sošky, plakáty nebo třeba trika a hrnky. Jsou naši redaktoři tak zapálený, že do těchto věcí investují peníze?
Q&Hrej - Jaké oznámení z proběhlých konferencí vás nejvíce zaujalo?
Máme za sebou jedny z největších letošních konferencí, na kterých jsme se dočkali mnoha oznámení, a před sebou další sezónu velkých vydání. Některé tituly dorazí letos, jiné až v dalších měsících - které z nich redakci Hrej nejvíce zaujaly?
Minirecenze Seagate Horizon Forbidden West Game Drive, licencovaného externího disku pro PlayStation
Seagate se pouští do další spolupráce s herními značkami, tentokrát se samotným PlayStationem, díky čemuž se může výrobce, respektive nový disk, honosit nejen oficiální licencí, ale také kreslenou Aloy na vrchní straně. Jak se disk povedl vizuálně a technicky si ukážeme v dnešní recenzi.
Q&Hrej - Na jakou hru se letos těšíte nejvíc a na jakou jste zvědaví?
I po spoustě odkladů se před námi rýsuje nabitý konec roku, který nabídne celou várku velkých i menších her. Na které z nich se redakce nejvíce těší?
Q&Hrej - Rozflákali jste při hraní ovladač, televizi či cokoliv jiného?
Hraní her by sice měla být aktivita, při které se uvolníte, některé tituly jsou ale pravým opakem. I když nás baví, dokážou nás pěkně vydeptat či dokonce rozzuřit. Není pak výjimkou, že při těchto situacích lítají vzduchem myši, sluchátka, ovladače či pěsti do televize. Jste také takovým hráčem, nebo dokážete udržet své emoce při zemi?
Q&Hrej - Naše nejoblíbenější hry s upírskou tématikou
S hrami plnými ostrých tesáků, krve a upírské tematiky obecně se poslední dobou roztrhl pytel. Hrami dlouhodobě spíše přehlížený motiv se vrátil se sérií Vampire: The Masquerade nebo obrovsky úspěšnou novotinou V Rising. V redakci jsme tedy po delší hibernaci obnovili formát Q&Hrej a zavzpomínali na naše nejoblíbenější hry s upíry. Paličku česneku s sebou!
Recenze Age of Empires IV, návratu krále středověkých RTS
Řím padl, věk králů skončil, bohové se stali bájemi, konkvistadoři dobyli svět… Nadchází nový věk. Věk, ve kterém se vrátíme do... středověku. Tam, kde vznikla ta nejlepší kapitola Age of Empires.
Q&Hrej - U které nehororové hry jsme téměř brečeli strachy?
Účelem hororových her je, nepřekvapivě, nás pořádně vyděsit, zvýšit tepovku, otevřít potní kanálky, prostě potěšit ty, kteří strach považují za skvělou zábavu. Čas od času se ale najdou hry, které si takový cíl vůbec nepokládají, alespoň ne primárně, a stejně nás dokážou pořádně vyděsit. Které traumatické zážitky z nehororových her máme my?
Q&Hrej - Kdy jsme naposledy u hry opravdu "zakysli"?
Znáte ten pocit, když prostě nevíte jak dál? Když hodiny civíte do monitoru, kombinujete kočku s kombajnem a lepící pásku s tenisovou raketou a stejně se v té zpropadené adventuře nemůžete pohnout ani o píď dál? Nebo když vám extrémně tuhý boss navždy odepře zbytek hry? Takzvané herní zákysy nás strašily především v devadesátkách a první dekádě nového tisíciletí, dokonce si vysloužily i vlastní horké linky nebo rubriky v časopisech. Čas od času nás ale potrápí i dnes. Kdy naposledy jsme takto u nějaké hry vytuhli?
Recenze DLC Operation Eagle pro Iron Harvest – znovu do boje!
Od mojí recenze Iron Harvest utekl skoro rok. Teď konečně přišel čas se do tohoto dieselpunkového světa vrátit. Nové DLC přidává Spojené státy americké! Tedy chci říct Usonii. Nový národ, se kterým se poperete o budoucnost světa.
Recenze World of Warcraft: The Burning Crusade Classic, návratu toho nejlepšího WoWka
Ve vězení po deset tisíc let… Vykázán z vlastní domoviny… A teď se odvážíš do mého Světa?... Na to však nejsi připravený!
Dojmy z pre-patche The Burning Crusade Classic, aneb zpátky na Outland
Pamatujete si stejně jako já moment, když Blizzard ukázal první trailer na nový datadisk do World of Warcraft? Už to bude dlouhých čtrnáct let, co jsme se jako hrdinové Azerothu podívali za Dark portal v Blasted Lands. Za těch mnoho let se hry hodně změnily a celý herní průmysl zažil několik revolucí. A i samotný World of Warcraft se změnil k nepoznání. Nebo ne?