World of Warcraft: Dragonflight Recenze Recenze World of Warcraft: Dragonflight aneb vzhůru na Dračí ostrovy

Recenze World of Warcraft: Dragonflight aneb vzhůru na Dračí ostrovy

Lukáš Černohorský

Lukáš Černohorský

27. 12. 2022 14:20 2

1. EXPEDICE DO NOVÉHO 2. DRAGOOOOONS! 3. LETKA NOVINEK

Uplynulo spoustu času od doby, kdy kvůli zábraně Kataklyzmatu museli Dračí Aspekti ztratit svoje síly. Nyní se Dračí letky vracejí domů. Na ostrov, který byl jejich rodištěm už před více než deseti tisíci lety. A miliony hráčů po celém světě opět po dvou letech vyslyšeli volání Blizzardu a zakoupili si lístek na loď či vzducholoď. Čas nás nerdů a probdělých nocí opět začal.

Upřímně, zdá se mi jako by to bylo včera, kdy jsem o půlnoci přešlapoval před sochou Variana a čekal na portál, který mě vezme rovnou na vrchol Ledové koruny. A žel bohu už uběhlo přes dva roky od chvíle, kdy jsme se vydali na epickou cestu do Shadowlands. Ty se ale bohužel celkem rychle přejedly, a hlavně jim došel dech. I přestože měly čtyři sezóny, tak pouze tři z nich přinesly relevantní příběhový obsah. Takže i když jsem před dvěma lety v recenzi sršel nadšením a věštil expanzi zářivou budoucnost, musím uznat, že jsem se tehdy krutě mýlil.

• Doporučená cena: 50 eur
  • Základní herní doba: Dle libosti
  • Česká lokalizace: Ne
  • Plány na příští rok: Blizzard chystá šest zásadních aktualizací včetně nových lokací a raidů

Jak už bylo řečeno, u Shadowlands měli tvůrci příliš velké ambice, a i když některých svých vizí dostáli, většinu nechali hnít v temném vězení zvaném Torghast. Je to prosté - příběh už byl tak moc epický a roztáčel se do tak vysokých obrátek, že se hráčům záchrana vesmíru ve výsledku velmi rychle zajedla. S tím se pojily další problémy jako neuvěřitelně dlouhý grind (reputace, gear, Torghast, legendárky), opakující se assaulty a v prvních fázích i obtížně zvládnuté Covenanty. Tvůrci však v polovině maratonu zvolnili a vytvořili tzv. Community Council. To v překladu znamená, že další rozhodnutí pečlivě diskutovali se samotnými hráči a herní komunitou. Výsledkem bylo napravení mnoha chyb a tato cesta se ukázala jako ta správná. Přesto však nová, aktuálně vycházející expanze slibovala úplně jinačí cestu než temné Shadowlands a jejich epický až megalomanský příběh. A teď už se to Blizzardu naštěstí povedlo.

WELCOME TO DRAGON ISLES!

Ano, po dvou letech temné oblohy a výkřiků tisíců mučených duší se konečně přesouváme zpět na Azeroth, kde nám příběh krapet zvolnil. Tvůrci tak naslouchali komunitě, kterou vesmírná válka omrzela a chtěla návrat domů. Možná i proto tentokrát chybí nějaký úvodní scénář, který by nás uvedl do děje nové expanze. Aliance si prostě jednoduše počkala na loď a Horda na vzducholoď. Všichni dobrodruzi chvíli počkali a ejhle - už se plavili do nového světa.

Připlutí doprovázely stejně nostalgické vzpomínky jako tehdy, když jsem mířil do Northrendu. Lokace pro obě frakce jsou stejné, takže hráčů bylo v prvních dnech po ruce opravdu hodně. Technické problémy i přes přetlak v úvodních lokacích trápily skutečně jenom první den, a to pouze několik hodin. Kromě úplného startu (viz rámeček) se tím pádem o nějakou velkou tragédii nejednalo.

Hned po vylodění na mě Dracthyrové okamžitě začali chrlit úkoly, a já se tak mohl konečně vypravit objevovat nový kontinent. Ten se dělí na čtyři zóny a levelování hráče postupně, skrz příběh, protáhne všemi. Jako jednu z předností nové expanze tvůrci často zmiňují přístup k hraní s alty (tedy vašimi sekundárními postavami). To každého ostatně trkne prakticky okamžitě v moment, kdy na ostrovy dorazí s další postavou. Příběh už s dalším charakterem není potřeba znovu absolvovat, máte ihned přístup ke všem vedlejším i World questům a zónu si vyberete tu, která se vám nejvíce líbila. Dragonriding je u všech postav taky sdílený, takže se prakticky hned můžete rozletět do světa. Ale o tom až za chvíli.

START POD LUPOU

Technické problémy měla nová expanze už při startu (psali jsme o nich v novinkách). Hráči, kteří o půlnoci čekali na loď/vzducholoď, se zkrátka odjezdu nedočkali. Elf oznamující příjezd po vypršení času oznámil pouze „Unknown time Arrival“ a usmíval se na vás dál. Loď zkrátka nikde, navíc po chvíli hra spadla a bylo herkulovsky náročné se do ní znovu přihlásit. Hráče čekaly nekonečné fronty, a když už jste se dostali do hry, tak loď stále nepřijížděla. Pak se vývojářům hráčů zželelo a vytvořili v doku jednoduchý portál, který vás vzal přímo do Waking Shores.

Problém přetrvával i o zhruba čtyři hodiny později, kdy jsem se já hlupák vrátil, abych prodal suroviny a samozřejmě si zapomněl v nové lokaci dát Hearthstone. Čekal jsem kvůli tomu potupně ve frontě na loď… která znovu nejela. Takže takový klasický pocit, asi jako na Hlavním nádraží v Praze. Díkybohu jsem měl osedlaného svého vodního elementála a loď se zjevila v půli pohybu pryč od doku. Vystřelil jsem jako vlaštovka abych se nalodil, a jen o zlomky vteřin včas jsem se chytil stěžně lodi. Bylo to o fous.

Maximální úrovně (o deset více, tedy 70) dosáhnete poměrně velmi rychle. V mém případě to trvalo pouhé dva dny příjemného hraní (ne, přiznávám, to je lež - hrál jsem hardcore jako blázen). I tak však někteří kolegové z guildy začali expit druhou postavu, zatímco já se teprve blížil k levelu 68.

Každopádně příběh je tradičně tou nejrychlejší cestou, jak se dostat na maximální úroveň. Pokud sem tam odbočíte k vedlejším úkolům či závodění (obojí směle doporučuji), tak není žádný problém dosáhnout maximální úroveň ještě před finišováním samotné základní zápletky. Vyprávění je tentokrát velmi pěkně dělené - v každé zóně si prožijete jeden uzavřený příběh. Ve zkratce: každé z dračích letek musíte opravit jejich tzv. Oathstone - tedy jakýsi monument, který symbolizue propojení mezi Draky a Titány.

i Zdroj: Lukáš Černohorský / Hrej.cz

A tak v první zóně řešíte spor dvou dračích bratrů, ve druhé obnovujete vztahy mezi loveckými kentaury a zelenou snovou letkou, a ve třetí zóně potkáváte oblíbené tuskarry - neboli mrožolidi. V jejich lese se rozlézá děsivá hniloba, která ničí vše živé a je potřeba ji zastavit. V poslední části země si budete hrát s časem a vrátíte se do některých starých konfliktů na Azerothu. Dokonce i do těch z dob, kdy ještě vládli Staří bohové a Black Empire (čtenáři prominou, ale některé názvy se prostě nepřekládají).

Všechny příběhy mají rychlý spád i nějaké své epické zakončení. Přesto jsou to ale oddělené samostatné kapitoly, které vás pouze seznamují s lokální faunou a obyvateli. Mě osobně příběh celkově velmi bavil, i když uznávám, že působí vlastně mnohem kratším dojmem, než ten v Shadowlands.

Musím ale zmínit, že pokud se čas od času rozhodnete prozkoumávat ostrov, tak se vám to skutečně vyplatí. Já takto hned první den narazil na tajný poklad schovaný důmyslně za vodopádem - skrýval se tam nový, 34slotový batůžek (do té doby existoval jen jediný jiný, a to v pre-patchi k Shadowlands, jinak nabízely batohy standardně o dva sloty méně). Rád bych také zmínil, že mnohé vedlejší úkoly byly mnohdy zábavnější, a vlastně i bohatší, než ty hlavní. Nezapomenu na úkol, kdy jsem si měl pouze jen tak sednout s drakem v těle trpaslíka do trávy a sledovat západ slunce. Pokud si však uděláte čas a začnete si s ním povídat, dozvíte se dojemný příběh o opuštění svého domova, přátel i milované družky. Jeho vzpomínání na tisíce let staré zážitky bylo opravdu kouzelné. A takových drobných osudů nabízí Dragonflight opravdu mnoho.