REDAKČNÍ ŽEBŘÍČEK – Řadíme díly Assassin’s Creed od nejslabšího po nejlepší
i Zdroj: Ubisoft
Témata Článek REDAKČNÍ ŽEBŘÍČEK – Řadíme díly Assassin’s Creed od nejslabšího po nejlepší

REDAKČNÍ ŽEBŘÍČEK – Řadíme díly Assassin’s Creed od nejslabšího po nejlepší

Martin Synek David Plecháček Patrik JeIínek Miroslav Václavík Tadeáš Pepř Aleš Tihlařík Lukáš Černohorský Zdeněk Pudivítr Jakub Fišer Radek Raudenský Tomáš Rosa Jakub Štěpánek Petr Jan Berka

Martin Synek, David Plecháček, Patrik JeIínek, Miroslav Václavík, Tadeáš Pepř, Aleš Tihlařík, Lukáš Černohorský, Zdeněk Pudivítr, Jakub Fišer, Radek Raudenský, Tomáš Rosa, Jakub Štěpánek, Petr Jan Berka

13. 9. 2022 12:00 6

Seznam kapitol

1. OD ATLANTIKU PO PAŘÍŽ 2. KONSTANTINOPOL MOUDŘEJŠÍ ŘÍMA 3. DVĚ NEJLEPŠÍ

Ubisoft jen před pár dny nastínil budoucnost série Assassin’s Creed. Ta vstupuje do další fáze přinášející rovnou čtyři nové tituly. Navíc slaví patnácté výročí od vydání úplně prvního dílu. My se tak rozhodli toto výročí oslavit specifickým způsobem. Chtěli jsme zjistit, který je náš skutečně nejoblíbenější díl. Dobře víme, že nejlepší metodou je demokracie. I když většina hrdinů série ani neví, co toto slovo znamená, my jsme metodu našli. Každý člen redakce dostal možnost sestavit svůj vlastní žebříček z dvanácti dosud vydaných “hlavních” dílů a skrze platformu OpinionX jsme koeficientem sestavili průměrný redakční názor. Do ankety se zapojil Tadeáš, Radek, David, oba Kubové, Aleš, Zdeněk, Tomáš, Lukáš Patrik, Petr, Martin i Míra, tedy v zásadě všichni aktivní členové redakce. Na který díl nikdo moc nevzpomíná, a který je naopak univerzálně nejoblíbenější?

Reklama

#12 – Assassin’s Creed Rogue (2014)

Na posledním místě skončil asi nejzvláštnější regulérní díl série. Rogue totiž původně vycházel pouze na Xbox 360 a PlayStation 3, a to v době, kdy si řada hráčů už nějaký ten měsíc užívala nové konzole Xbox One a PlayStation 4. Na druhou stranu vůbec nešlo o špatnou hru. Rogue nabízel prakticky všechny prvky, které definovaly dosavadní vývoj série a navíc nabízel unikátní zasazení do severnějších oblastí Atlantiku nebo zaměření na příběh Templáře, místo obvyklých Assassínů.

Hratelnost se opírala především o velmi populární námořní bitvy, nabízela ale i klasický pozemní boj a assassinské řádění ve městech, připomínala tedy veleúspěšný Black Flag. Nevýhodou samozřejmě bylo, že vydání zastínilo mnohem modernější Unity a na Rogue si dnes vzpomene jen málokdo. Škoda, dodnes jde o jediný díl, kde jste mohli potkat tučňáka!

CHARAKTERISTICKÉ PRVKY - Hraní za Templáře a ledové moře

 

#11 – Assassin’s Creed Syndicate (2015)

Ani poslední příspěvek před úplnou změnou stylu série nedostává moc lásky. Syndicate chtěl navázat na atraktivní, ale chybami zlomené Unity, moc se mu to ale nepovedlo. Ústřední pár hrdinů – dvojčata Fryeovi – sice měl charisma, a atraktivní bylo i zasazení do průmyslového Londýna s dosud nejpokročilejší fází lidské historie, hráči ale Syndicatu na chuť nepřišli. Na vině byl kostrbatý soubojový systém i dost divoké honičky s drožkami. Pro řadu členů redakce jde o ten vůbec nejslabší díl a jedenácté místo mu vyneslo především to, že u jiných se drží až překvapivě vysoko.

Paradoxně nejoblíbenějším prvkem jsou příběhová DLC, především pak to s Jackem Rozparovačem, které přineslo velmi zajímavé okořenění hratelnosti i vyprávění. Naopak novinky v podobě přitahovací kotvičky, pistolí nebo hbitých pěstních soubojů se moc neuchytily. Hra prostě až moc připomínala Batmana ze série Arkham.

CHARAKTERISTICKÉ PRVKY - Kotvička a boxerské zápasy

 

#10 – Assassin’s Creed Valhalla (2020)

Jen těsně se do první desítky vešel zatím nejmladší díl. Valhalla dotáhla do maxima všechny prvky, které charakterizují moderní RPG éru série. Nabídla tedy obrovský svět plný aktivit, rozsáhlý příběh, vývoj postavy i špetku mytologie. Právě až absurdní ambice hry a desítky hodin obsahu ale řadu hráčů spíše odrazují a u Valhally se nejhlasitěji ozývá kritika toho, že jde o dost recyklovanou záležitost.

Opět ale z hlediska hodnocení nejde o žádnou katastrofu. Spíše než původní hra byla kritice podrobena nabídka tří větších DLC, které nás sice vzaly do Irska, Francie a mýtického Svártalfheimu, ale ani jedno z nich nedokázalo nabídnout kdovíjak atraktivní podívanou. Tak jako tak už cítíme, že by série potřebovala další větší změnu, kterou snad za pár let přinese platforma Infinite.

CHARAKTERISTICKÉ PRVKY - Vikinská vesnice, dobývání Anglie

 

#9 – Assassin’s Creed III (2012)

Nejrozporuplnějším dílem série je bezpochyby trojka. Ta se totiž dostala jen na devátou příčku, a to i přes to, že ji hned několik z nás umístilo na úplně první místo osobních žebříčků. Indiánský assassín Connor prostě rozděluje. Třetí díl toho ve své době hodně změnil. Musel navazovat na extrémně oblíbeného Ezia, navíc hráče poprvé zavedl do zámoří a přinesl pohyb na venkově, lov zvířat, péči o vlastní panství nebo později velmi oblíbené námořní bitvy. Také hned na začátku předvedl velice zajímavý příběhový zvrat.

I kvůli němu se možná netěší takové oblibě. Templář Haytham totiž často bývá označován za jednoho z nejlepších hrdinů série vůbec, zatímco jeho syn Connor (Ratonhnhaké:ton) za toho nejploššího a nejméně zajímavého. Rozpínání templářsko-assassínské války do Nového světa bylo ale minimálně osvěžující, boj s tomahawky zábavný a šlo o první Assassin’s Creed, který přinesl zbraň, v budoucnu klíčovou téměř pro každou vycházející hru – luk!

CHARAKTERISTICKÉ PRVKY - Námořní bitvy, mise usedlosti

 

#8 – Assassin’s Creed Unity (2014)

Na skok se podíváme zpátky do čerstvější minulosti. Revoluční Paříž byla na první pohled jedním z nejatraktivnějších settingů, které Assassin’s Creed kdy přinesl, a první nextgenové Unity toho využívalo plnými doušky. Protagonista Arno stál u zrodu moderní demokracie a jako první assassín dostal možnost povolat do boje parťáky v kooperativním multiplayeru. Hra se také chlubila nesmírně živými ulicemi města. Mělo to ale řadu úskalí.

Především jde o pokračování, které má dodnes asi nejhorší renomé z hlediska technického stavu. Stačí si vzpomenout na děsivé oční bulvy a zuby visící v prostoru. Legendární je i to, že snad neexistoval počítač, na kterém by PC verze běžela nějak uspokojivě. Vyloženě skvělým nápadem nebyla ani implementace několika herních měn včetně mikrotransakčních a nutnosti využití mobilní aplikace pro odemykání některých truhel.

Je to škoda, protože tak do pozadí ustoupily některá pozitiva. Předně nádherná grafika, úžasně detailní Paříž plná obyvatel, první náznaky RPG systému, zmíněná kooperace nebo zajímavé nové prvky plánování vražd a využití prostředí.

CHARAKTERISTICKÉ PRVKY - Davy v ulicích, kooperace
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama