Tiny Tina’s Wonderlands Recenze Recenze Tiny Tina's Wonderlands, bláznivé střílečky, která vás donutí se smát

Recenze Tiny Tina's Wonderlands, bláznivé střílečky, která vás donutí se smát

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

31. 3. 2022 12:48

1. UKECANÁ TÝNA 2. VIDEOHERNÍ DOVOLENÁ 3. ZBRANĚ NA KAŽDÉM KROKU 4. RADĚJI OFFLINE

Přichází hrdina. Má dlouhé popelavé vlasy s růžovým copánkem do strany. Jeho oči jsou přátelské, nos špičatý, ústa sevřená, s výrazným nánosem fialové rtěnky. Ve zlaté zbroji se odráží toxická záře kolem poletujících nakažených světlušek. Čarodějova kletba zasáhla celý les, ale naštěstí je tu řešení. Odříkání receptu na borůvkový koláč pod kloboukem alespoň tři metry vysoké muchomůrky v půl druhé odpoledne spolehlivě přivolá léčivý déšť. Budou mít rytíř a jeho věrná činčila na cestu přes lávový potůček dostatek času? Uvidíme.

Pravda, tuto konkrétní zápletku v Tiny Tina's Wonderlands nenajdete. Ale klidně byste mohli. Snili jste někdy o roli Pána jeskyně v partičce Dračího doupěte? Zachtělo se vám někdy rozhodovat hodem kostky o osudech svých přátel ve smyšleném dobrodružství? Vývojářům z Gearbox Software evidentně ano a svůj nápad se rozhodli realizovat skrze FPS postavenou na osvědčených, i když v některých ohledech zastaralých základech série Borderlands, což narovinu nezní vůbec špatně.

• Doporučená cena: 1989 Kč (PS Store)
  • Základní herní doba: 15 hodin příběhová kampaň, přes 30 hodin i s vedlejším obsahem
  • Česká lokalizace: Ne
  • Obtížnost: tři možnosti, na prostřední nenáročná

Ke hracímu stolu deskovky pojmenované Bunkers & Badasses v čele s Tiny Tinou a dvěma dalšími parťáky přicházíte jako nováček. S tím pochopitelně souvisí tvorba figurky, tedy vašeho hrdiny. Editor je rozsáhlý do takové míry, že bych rozhodně uvítal nějaké zjednodušení. Nejsem si úplně jistý, jestli je potřeba zacházet tak daleko, aby bylo možné si třeba volit velikost jednotlivých uší, v kontextu této praštěné hry to ale možná dává i smysl. Velké množství nastavitelných atributů bohužel způsobuje, že pokud si nechcete s tvorbou postavy vyloženě vyhrát a upřednostňujete náhodně vygenerované hrdiny, čeká vás zástup nepěkně zmutovaných monster.

Už první kroky v pestrobarevném světě hráči okamžitě nastaví, jaká očekávání by měl od hry ze strany příběhu mít. Autoři přicházejí s nečekanými nápady opravdu za každou cenu. Děj je díky tomu neustále svěží, fanoušci čehokoli vážného se ale budou muset porozhlédnout jinde. Mě osobně tento přístup velice sedí a je perfektně v souladu s náplní hratelnosti a vůbec veškerým dalším obsahem hry.

Tiny Tina's Wonderlands je mimořádně upovídanou hrou

Odlehčený příběh ovšem neznamená, že bychom mu neměli věnovat pozornost. A i kdybychom nechtěli, nepochybně si nějakou neúprosně získá. Tiny Tina's Wonderlands je mimořádně upovídanou hrou, která málokdy vytrhne hráče z akce připravenou cutscénou, ale neustále ho bombarduje dialogy během samotného hraní. Za mě se jedná o velice dobře zvolený přístup, ze kterého každý pochytí zhruba tolik informací, kolik by si přál. Je až neuvěřitelné, jak agresivně autoři tlačili na pilu v oblasti různých slovních hříček. Hra neustále vymýšlí další a další vtípky, což má sice za následek, že si u mnohých budete klepat na čelo. Vzhledem k objemu hlášek se ale u těch povedených zasmějete mnohem častěji, než u většiny ostatních titulů.