Tiny Tina’s Wonderlands Recenze Recenze Tiny Tina's Wonderlands, bláznivé střílečky, která vás donutí se smát

Recenze Tiny Tina's Wonderlands, bláznivé střílečky, která vás donutí se smát | Kapitola 4

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

31. 3. 2022 12:48

1. UKECANÁ TÝNA 2. VIDEOHERNÍ DOVOLENÁ 3. ZBRANĚ NA KAŽDÉM KROKU 4. RADĚJI OFFLINE

Přichází hrdina. Má dlouhé popelavé vlasy s růžovým copánkem do strany. Jeho oči jsou přátelské, nos špičatý, ústa sevřená, s výrazným nánosem fialové rtěnky. Ve zlaté zbroji se odráží toxická záře kolem poletujících nakažených světlušek. Čarodějova kletba zasáhla celý les, ale naštěstí je tu řešení. Odříkání receptu na borůvkový koláč pod kloboukem alespoň tři metry vysoké muchomůrky v půl druhé odpoledne spolehlivě přivolá léčivý déšť. Budou mít rytíř a jeho věrná činčila na cestu přes lávový potůček dostatek času? Uvidíme.

V případě, že byste i tak měli pocit, že máte chaosu na obrazovce málo, můžete si do hry pozvat kolegu na kooperativní multiplayer. Přesněji řečeno, můžete se o to pokusit. Naše zkušenosti s implementací platformy SHiFT, která se stará o cross-play, byly bohužel katastrofální, ale třeba bude mít víc štěstí. Skoro to chvíli vypadalo, že na Xboxu vyhledávání hráčů na ostatních platformách úplně chybí. Ale ne, to byl jen v nastavení vypnutý cross-play, což menu multiplayeru osekalo o několik možností, místo varianty aby byly třeba zašedlé s informací, že je potřeba hru mezi platformami ručně povolit. O to zajímavější je fakt, že na PlayStationu byla funkce cross-play v základu aktivní (to je paradoxní i vzhledem k tomu, že právě PlayStation u starších her Gearboxu podporu cross-play vůbec neměl, pozn. red.).

Najít ostatní hráče už nebyl problém, ten spočíval až v tom, že se i přes všechna správná nastavení konzole a hry naše profily prezentovaly jako odpojené od internetu. Situaci vyřešil až restart celé hry, po kterém následovaly desítky minut pokusů o spojení. Tolik různých chybových stavů jsem opravdu nečekal, až mě mrzí, že jsem si je postupně nefotil. Ať jsme se snažili spojit z menu nebo přímo ze hry, zvát se přes pozvánky nebo seznam přátel, omezovat a povolovat regiony, nic nezabíralo. Když po necelé hodině došlo na další kolo zatím nejúspěšnějšího řešení, tedy další restart hry, nemohli jsme věřit vlastním očím, když jsme se s Davidem ocitli v jednom herním světě.

Naneštěstí musím konstatovat, že to ale žádná výhra nebyla, protože zatímco já jsem měl hru zcela plynulou, Davidova postava se podle vlastního pozorování a záznamů, které mi posílal, pouze náhodně teleportovala po mapě. Někdy jeho střely nepřátelům životy ubíraly, jindy zase ne a pokaždé, když jsme se úspěšně našli, zase někam odletěl. Po kontrole, zda konzole třeba nestahuje nějakou další hru nebo aktualizaci a další zhruba hodině hraní, jsme své snahy prostě vzdali. Z toho mála, co jsme měli možnost vidět bylo poznat, že hra je připravena na kooperaci hráčů na zcela odlišné úrovni, přičemž je možné si vybrat, zda bude každý dostávat individuální loot nebo se o něj spoluhráči poperou. Nezní to vůbec špatně, ale v tuto chvíli bych určitě upřednostnil hraní v režimu rozdělené obrazovky na jednou gauči, které hra rovněž nabízí. Je potřeba zdůraznit, že naše zkušenosti pramení z jediné herní seance, ohlasy hráčů na internetu ale bohužel hojně potvrzují naše zkušenosti.

BUĎME RÁDI ZA TO, CO MÁME

Tak jako tak jsem se až na drobné nedostatky po většinu hraní Tiny Tina's Wonderlands výborně bavil. Je to zvláštní, ale přesto neodcházím od hry úplně nadšený. Je z ní totiž jasně cítit, že nešla na trh s vidinou ucházet se o titul hry roku, i když potenciál na to za mě rozhodně měla. Při větší časové a finanční investici mohla být mnohem lepší, takhle se ale, vyjma svého odvážného zasazení, stala pouze sázkou na jistotu. Nedopadla špatně, to vůbec ne, uspěchaný vývoj se na ní ovšem nelítostně podepsal. Nedostatek obsahu jí nikdo nemůže vyčítat, kvantita ale evidentně zvítězila nad kvalitou. Za vrchol technických problémů, se kterými hra na trh přišla, považuji, že dokáže v případě smrti hlavní postavy natvrdo vypnout konzoli. Ještě štěstí, že obtížnost není nastavená moc vysoko. Někteří hráči dokonce stejnou chybu popisují i při používání rychlého cestování, tento problém se mi ale naštěstí vyhnul.

Když jsem nedávno hrál Serious Sam 4, hrozně jsem si užíval odlehčenou atmosféru, kterou se hra od ostatních vážných akcí jednoznačně odlišovala. Tiny Tina's Wonderlands je nepochybně kvalitnější, větší, ale i zábavnější hrou, která mi úplně stejným způsobem sedla. Určitě dlouho nezapomenu na to, kolik odkazů a vtipů směřovaných na hry jako Dark Souls, The Witcher, Doom, ale i menší tituly, dokázali autoři do světa Wonderlands dostat. A jak mě hra bombardovala hloupými vtípky tak dlouho, až jsem si je vlastně oblíbil. Odlehčených stříleček od velkých studií bych zkrátka určitě snesl víc.

Tiny Tina’s Wonderlands

Mohla být Tiny Tina's Wonderlands ambicióznější a preciznější hrou? Rozhodně ano. Přesto jsem rád, že tu podobně střeštěná akce v této velikosti a kvalitě vůbec je.

NÁPADITÉ ZASAZENÍ