Elden Ring Recenze Recenze Elden Ring, přejmenovaného přírůstku do série Dark Souls

Recenze Elden Ring, přejmenovaného přírůstku do série Dark Souls

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

15. 3. 2022 16:29 6

1. NÁROČNÁ CESTA 2. NOVÁ HRA NA STARÝCH ZÁKLADECH 3. YOU DIED 4. BYLO NEBYLO A ZBYTEK SI NAJDI

Už jste někdy o nějaké hře slyšeli, že se jedná o Dark Souls v daném žánru? Popularita série proslulé svou obtížností už dávno dalece přesáhla hranice publika, které ji aktivně hraje, a tak není divu, že se z Elden Ring stala jedna z nejočekávanějších her letošního roku. A co víc, agregátory hodnocení předních světových médií dokonce naznačují, že máme tu čest s jednou z vůbec nejlepších her, které kdy spatřily světlo světa. Je to vůbec možné?

Recenzování velkých open world her je prací nevděčnou. Pokud nemáte to štěstí, že se hraním vyloženě živíte, čeká vás dlouhý řetězec dní, ve kterých jde vše kromě zaměstnání a nejnutnějšího množství spánku stranou. Když jsem se připraven obětovat své duševní zdraví a desítky hodin života dozvěděl, že naše recenzní kopie Elden Ring bude mít nemalé zpoždění, začal jsem být trochu nervózní. Vědom si toho, že průchod akčním RPG studia FromSoftware nebude možné úplně uspěchat, rozhodl jsem se dát si trochu na čas. To neznamená, že bych hře nevěnoval každou volnou chvíli, ale pustil jsem se do ní pěkně zeširoka, jak ostatně procházím hry nejraději.

Nebudu vám nic nalhávat, po více než třiceti hodinách hraní a pohledu do z velké časti stále neodhalené mapy, jsem musel svůj přístup malinko přehodnotit. Bylo potřeba zkrátka trochu přidat. Japonští vývojáři jednoduše překonali má očekávání o tom, jak velký svět pro svou novinku vytvořili. Moje časová investice, která se nakonec zastavila na sedmdesáti hodinách, tedy nepředstavuje zcela kompletní průchod, přesto si dovolím tvrdit, že jsem z obsahu hry viděl opravdu hodně. A to píšu s vědomím, že vývojáři bezpochyby do hry schovali lokace, které bych neobjevil, ani kdybych se postavil na hlavu.

KUDY TUDY K BOSSOVI?

Od mapy a vůbec rozložení herního světa se můžeme rovnou odpíchnout. Pro neznalé předchozích žánrových her studia stojí za připomenutí, že s mapou se setkáváme vůbec poprvé. A nutno přiznat, že přijde vhod. Jedním z hlavních taháků Elden Ring je totiž otevřený svět. Nebo alespoň se tak tváří. Od pospojovaných otevřených lokací z předchozích her, mezi kterými šlo ve většině případů přecházet bez načítacích obrazovek, podle mě nevede k mapě Elden Ring úplně daleká cesta. Tím spíš, že i tady se na některá místa musíte vyloženě teleportovat. Na druhou stranu se nechci tvářit, jako by se nejednalo o krok kupředu.