Co všechno jsme hráli nebo viděli na letošním Gamescomu? Rozcestník dojmů a preview
i Zdroj: Gamescom
Témata Článek Co všechno jsme hráli nebo viděli na letošním Gamescomu? Rozcestník dojmů a preview

Co všechno jsme hráli nebo viděli na letošním Gamescomu? Rozcestník dojmů a preview

David Plecháček Tadeáš Pepř Radek Raudenský

David Plecháček, Tadeáš Pepř, Radek Raudenský

Letošní ročník Gamescomu je za námi, a zatímco jsme během uplynulých tří dnů nasávali dojmy a zážitky z konkrétních herních titulů velmi intenzivně, nyní je na čase je postupně zpracovat a vypustit do světa. V průběžně aktualizovaném článku níže najdete všechny tématické články věnované projektům, které jsme na showflooru viděli, hráli a diskutovali s jejich autory.

Reklama

BHAPTICS

David se kromě her vydal omrknout i jednu kuriozitu. Haptické vybavení od bHaptics. Jsou nákladné vesty, rukavice a další doplňky budoucností hraní ve VR, nebo jen slepou vývojovou uličkou?

Gamescomové dojmy z haptického vybavení bHaptics - je tohle budoucnost VR hraní?
i Zdroj: bHaptics

Gamescomové dojmy z haptického vybavení bHaptics - je tohle budoucnost VR hraní?

Mám pocit, že veřejnost musí mít pocit, jako by se virtuální realita Gamescomu prakticky kompletně vyhnula. Do jisté míry je to pravda, VR her bych na showflooru napočítal na prstech… vlastně si myslím, že jsem viděl jednu jedinou VR hru, a to What the Bat! Žádná jiná mě nenapadá. Poměrně velký stánek ale patřil novému VR headsetu od firmy Pico ve veřejné části výstavy, a prakticky neustále se u něj tvořily fronty. Nás ale další z mnoha headsetů nezajímal. Nás zajímalo, kam se dá hraní s helmou na hlavě dál posunout.


WRECKREATION

Tadeáš se během svého putování po koutech závodního žánru podíval i na trochu podivný projekt Wreckreation. Čím ho zaujal šéfdesignér a o čem vlastně hra bude?

Gamescomové dojmy z Wreckreation - Divné závody, ještě divnější prezentace
i Zdroj: Tisková zpráva

Gamescomové dojmy z Wreckreation - Divné závody, ještě divnější prezentace

Arkádové závody Wreckreation od Three Fields Entertainment jsou hodně nečitelnou hrou, v rámci Gamescomové prezentace za zavřenými dveřmi jsme se jim ale podívali na zoubek a pokusili se pochopit, co chtějí hráčům nabídnout.


NEZÁVISLÉ HRY

David při toulkách výstavištěm důkladně prošel i stánek vyhrazený pro nezávislé vývojáře. Samozřejmě viděl spoustu nezajímavých nebo primitivních her, mezi nimi se ale samozřejmě ukrývají i téměř geniální skvosty s velmi originálními koncepty. Čtyři z nich se rozhodl podrobněji představit.

Gamescomové dojmy z indie stánku - čím nás zaujali nezávislí tvůrci?
i Zdroj: Sven Ahlgrimm / Steam

Gamescomové dojmy z indie stánku - čím nás zaujali nezávislí tvůrci?

Nebudu lhát, jakmile jsem poprvé vstoupil na výstaviště Gamescomu v Kolíně nad Rýnem, moje první kroky do veřejné části směřovaly do obřích hal v očekávání těch největších AAA her. Celou dobu jsem měl pocit, že hledám uhlí, nakonec jsem ale našel zlato – jen někde úplně jinde. V rámci Gamescomu naleznete v jedné z hal i stánek s nezávislými hrami. Některé z nich za hraní nestojí, jiné možná ano, ale jsou průměrné. Na výstavišti ale byla čtveřice her, které dalece převyšovaly ty ostatní. A vybere si z nich každý.


SYSTEM SHOCK

Původnímu System Shocku je letos už 28 let, a i když jde o v mnoha ohledech přelomovou a významnou hru, z mladších hráčů už si jí vyzkouší jen málokdo. Naštěstí je tu chystaný remake, který si vyzkoušel David a hra ho různými způsoby překvapila.

Gamescomové dojmy ze System Shock - blíží se jeden z nejvěrnějších remaků historie?
i Zdroj: Press Kit

Gamescomové dojmy ze System Shock - blíží se jeden z nejvěrnějších remaků historie?

Jméno System Shock zná téměř každý, výrazně méně hráčů ale tohohle dědečka Deus Ex a dalších podobných akcí skutečně hrálo. To se pokusí změnit remake Nightdive Studios, který byl k osahání na Gamescomu. A jde o jeden z nejzvláštnějších herních zážitků, který jsem za poslední roky vyzkoušel.


WRC GENERATIONS

Už za rok budou licenci WRC využívat veteráni z Codemasters, letos ale mají naposledy šanci zaujmout virtuální závodníky francouzsští KT Racing. Tadeáš měl možnost hru téměř hodinu intenzivně testovat a byl téměř nadšený.
 

Gamescomové dojmy z WRC Generations - Francouzi, loučení a hybridy
i Zdroj: Steam / KT Racing

Gamescomové dojmy z WRC Generations - Francouzi, loučení a hybridy

Poslední ročník s licencí, poslední možnost ukázat, co umí. Přesně v takové situaci je francouzské studio KT Racing se sérií WRC. Připravované Generations jsme si bohatě vyzkoušeli na Gamescomu.


A PLAGUE TALE: REQUIEM

Mezi největší hry, které studia do Kolína nad Rýnem přivezly, jistě patří pokračování atmosferické záležitosti A Plague Tale: Innocence. Další epizoda osudů sourozenců Amicie a Huga v morem prolezlé Francii už klepe na dveře a David měl možnost hru vyzkoušet.

Gamescomové dojmy z A Plague Tale: Requiem - Krysy se vrací, a ve formě
i Zdroj: Focus Entertainment

Gamescomové dojmy z A Plague Tale: Requiem - Krysy se vrací, a ve formě

V široké nabídce spíše menších her, které jsme si mohli na vlastní kůži vyzkoušet na Gamescomu, nechyběl ani návrat sourozenců Amicie a Huga z nejdrsnějších dob morových. David se mezi krysy vydal - jak se mu exkurze líbila?


HYENAS

Ne všechno, co jsme na Gamescomu viděli, nás vyloženě nadchlo. Například z předváděčky nové týmové akce Hyenas si Radek odnášel velmi smíšené pocity. Nepřesvědčil ho ani rozhovor s jedním z důležitých vývojářů projektu.

Gamescomové dojmy z Hyenas a rozhovor s vývojáři - Rodí se před námi velký průšvih?
i Zdroj: Sega

Gamescomové dojmy z Hyenas a rozhovor s vývojáři - Rodí se před námi velký průšvih?

Když jste se poprvé dozvěděli o Hyenas, co jste si pomysleli? Ano, teď předpokládejme, že o kompetitivní střílečce z dílen Segy vůbec víte, pokud ne, trochu vám jí představíme. Sega se v minulosti z velké části soustředila na své tradiční značky a nerada experimentovala. Nová strategie, za kterou možná stojí nové vedení, nebo snaha přizpůsobit se novým trendům v herním průmyslu, ale velí opačně – vydavatel se svými studii zkouší úplné novinky, příkladem budiž právě střílečka Hyenas. Asi největším překvapením oznámení Hyenas je fakt, že na něm pracuje studio Creative Assembly, tvůrci strategické série Total War.


MARAUDERS

Escape from Tarkov se v posledních letech postupně vyvinul v podstatě ve vlastní žánr. Ten sice stále nemá univerzální název, jakmile se ale taková hra nebo režim objeví, zkrátka se mluví o „tarkov-like“ projektu, který si přebírá určité principy průkopníka. Nejčastěji je tím fakt, že při smrti postavy přijdete o veškerou výbavu, kterou hráč do boje přinesl, případně nasbíral. Tímto „základem“ se inspiroval třeba Battlefield Hazard Zone. Marauders k celému žánru ale přistupují hodně po svém. 

Gamescomové dojmy z Marauders - vesmírný Tarkov ve vakuu i na zemi
i Zdroj: Team 17

Gamescomové dojmy z Marauders - vesmírný Tarkov ve vakuu i na zemi

Escape from Tarkov se v posledních letech postupně vyvinul v podstatě ve vlastní žánr. Ten sice stále nemá univerzální název, jakmile se ale taková hra nebo režim objeví, zkrátka se mluví o „tarkov-like“ projektu, který si přebírá určité principy průkopníka. Nejčastěji je tím fakt, že při smrti postavy přijdete o veškerou výbavu, kterou hráč do boje přinesl, případně nasbíral. Tímto „základem“ se inspiroval třeba Battlefield Hazard Zone.


LIES OF P

Gamescom, respektive úvodní show Opening Night Live přinesla několik překvapení. Vedle několika menších her, Duny nebo Dead Islandu 2 se mezi ně rozhodně zařadí Lies of P. Soulsovka budovaná na motivech Pinocchia je v mnoha ohledech unikátem, a to především když vezmeme v potaz, že ji tvoří prakticky neznámý korejský tým Round 8 Studios.

Gamescomové dojmy z Lies of P - souls s gentlemanskými roboty
i Zdroj: Round 8 Studios

Gamescomové dojmy z Lies of P - souls s gentlemanskými roboty

Gamescom, respektive úvodní show Opening Night Live přinesla několik překvapení. Vedle několika menších her, Duny nebo Dead Islandu 2 se mezi ně rozhodně zařadí Lies of P. Soulsovka budovaná na motivech Pinocchia je v mnoha ohledech unikátem, a to především když vezmeme v potaz, že ji tvoří prakticky neznámý korejský tým Round 8 Studios.


DAKAR DESERT RALLY

Dakar se po letech vrací ve virtuální verzi s Desert Rally. Ambiciózní titul nabídne tři plně licencované ročníky závodů společně s obří nabídkou obsahu. Jak se hraje a co nabízí zjišťoval přímo za volantem Tadeáš.

Gamescomové dojmy z Dakar Desert Rally - Bez mapy v dunách ani ránu
i Zdroj: Tisková zpráva

Gamescomové dojmy z Dakar Desert Rally - Bez mapy v dunách ani ránu

Po čtyřech letech se vrací virtuální zpracování Dakaru. S portugalskými autory jsem na chvíli usedl do závodního kokpitu a projel se virtuální Arábií. Adaptuje hra legendární závod se ctí?


PENTIMENT

Černý kůň výstavy i letošní herní sezóny. Pentiment vyvíjený malým týmem ve zkušených Obsidian chce nabídnout atraktivní detektivní příběh zasazený do Bavorska 16. století, a na první pohled zaujme fantastickou stylizací. Tadeáš si na vlastní prsty vyzkoušel testovací verzi.

Gamescomové dojmy z Pentiment - Sherlock na plátně
i Zdroj: Microsoft

Gamescomové dojmy z Pentiment - Sherlock na plátně

Na letošním Gamescomu jsme si na vlastní kůži vyzkoušeli svéráznou a fantasticky stylizovanou detektivku Pentiment. Jak nás prvních patnáct minut hraní zaujalo?


MINECRAFT LEGENDS

Minecraft se po letech dočká dalšího spin-offu, tentokrát se strategickou příchutí. Tadeáš během akce bez možnosti přímé zkoušky zjistil, že hra tak trochu klame popisem, ale potenciál rozhodně má.

Gamescomové dojmy z Minecraft Legends - tak trochu jiná strategie
i Zdroj: Mojang / Microsoft

Gamescomové dojmy z Minecraft Legends - tak trochu jiná strategie

V rámci nabídky stánku Xboxu na letošním Gamescomu jsme kromě Pentimentu na vlastní oči viděli i chystaný spinoff Minecraftu s přídomkem Legends. Čím se snaží zaujmout nejen fanoušky značky, ale i jinak nezaujaté hráče?


MATCHO

Zastavili jsme se u českého týmu FiolaSoft a vyzkoušeli neotřelou spoj-tři akci Matcho. V čem Radka překvapila a s čím se malý tým v současnosti potýká?

Gamescomové dojmy z Matcho, české spoj tři střílečky, která může překvapit
i Zdroj: FiolaSoft

Gamescomové dojmy z Matcho, české spoj tři střílečky, která může překvapit

Už je to pár let, co nám Filip Kraucher představil inovativní spoj tři střílečku Matcho. Dlouho se hratelná ukázka schovávala pouze na menších, především vývojářských akcích, nově ale FiolaSoft vyjel i na Gamescom, kde jsme měli šanci hru vyzkoušet. A překvapivě má Matcho nakročeno hodně dobře.


DEAD ISLAND 2

Plánované největší překvapení zahajovací akce Opening Night Live sice zkazily úniky, Dead Island 2 si ale Radek vyzkoušel na vlastní nemrtvou kůži. Už tedy máme představu, jak se hra stižená velmi nešťastným osudem bude hrát.

Gamescomové dojmy z Dead Island 2 - herní i vývojové povstání z mrtvých
i Zdroj: Plaion

Gamescomové dojmy z Dead Island 2 - herní i vývojové povstání z mrtvých

Naprosté fiasko by nakonec mohlo dopadnout dobře. Dead Island 2, ještě před několika měsíci opovrhovaný projekt, byl znovu oznámen a my jsme na Gamescomu měli dokonce šanci si hru zahrát.



Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama