Gamescomové dojmy z indie stánku - čím nás zaujali nezávislí tvůrci?
i Zdroj: Sven Ahlgrimm / Steam
Článek Gamescomové dojmy z indie stánku - čím nás zaujali nezávislí tvůrci?

Gamescomové dojmy z indie stánku - čím nás zaujali nezávislí tvůrci?

David Plecháček

David Plecháček

1. 9. 2022 18:25 1

Seznam kapitol

1. DEADLINK 2. HOW TO SAY GOODBYE 3. ODDADA 4. PAPER TRAIL

Nebudu lhát, jakmile jsem poprvé vstoupil na výstaviště Gamescomu v Kolíně nad Rýnem, moje první kroky do veřejné části směřovaly do obřích hal v očekávání těch největších AAA her. Celou dobu jsem měl pocit, že hledám uhlí, nakonec jsem ale našel zlato – jen někde úplně jinde. V rámci Gamescomu naleznete v jedné z hal i stánek s nezávislými hrami. Některé z nich za hraní nestojí, jiné možná ano, ale jsou průměrné. Na výstavišti ale byla čtveřice her, které dalece převyšovaly ty ostatní. A vybere si z nich každý.

Reklama

Vezměme to hezky abecedně, což nám dá prostor začít tou nejslabší hrou ze seznamu. Deadlink rozhodně nevypadá jako něco, co by si zasloužilo váš čas, právě naopak. Barevná střílečka z pohledu vlastních očí člověka neupoutala ani generickým názvem, ani generickým key artem, ani generickou náplní, v níž procházíte arény a střílíte vše, co se hýbe. 

Člověka si Deadlink získá v pohybu. Když jsem se potuloval po indie aréně, zaujala mě televize, na níž běžela gameplay ukázka. Ze začátku jsem rozhodně nebyl zaháčkovaný, ale po pár vteřinách mě až překvapilo, jak ladně Deadlink působí v běhu. Dost tomu pomáhají dvě hratelné třídy, každá se dvěma speciálními schopnostmi, každá se dvěma zbraněmi.

To, co působí přímočaře, je ve skutečnosti složitější. Jen primární zbraň má neomezeně nábojů, a jediné, co musíte dělat, je pravidelně nabíjet. Sekundární zbraň je ve zdejším světě silnější, ale náboje jí docházejí. To však neznamená, že jich je málo, spíš se musíte snažit, abyste se k nim dostali. Technicky k tomu stačí chytře využívat vaše schopnosti – jedna ze tříd dokáže vyslat k nepřátelům vlnu, tou zranit, ale také označit nepřítele, a po jeho zabití náboje vypadnou. Po světě se také nachází vznášející se orby, přičemž druhou schopností je grappling hook, kterým se k nim můžete přitáhnout… a opět si z nich vzít náboje. Druhý build měl schopnosti odlišné, princip sbírání nábojů je ale stejný – neviditelnost je asi jasná, přičemž pokud zabijete coby neviditelní, z nepřátel vypadnou náboje, druhá schopnost vás vymění za pozici vašeho nepřítele, a po jeho zabití z něj opět, nečekaně, vypadnou náboje. 

Deadlink je rychlý, frenetický, plynulý, návykový

Aby toho nebylo málo, po každé aréně si můžete vylepšit vlastní postavu. Vtip je v tom, že tato vylepšení se vážou jen na konkrétní činnosti, a jen po jejich provedení se na moment zaktivují. Těmi jsou výměna zbraní z primární na sekundární (a naopak), rozbití orbu melee útokem, a nebo použití jedné nebo druhé schopnosti. Každý upgrade má navíc svůj aktivní a pasivní efekt… a hra toho nabízí víc a víc a víc.

Komplexita mě překvapila.

To nejlepší ale pochopitelně zažijete v akci. Deadlink je rychlý, frenetický, plynulý, návykový. Jedinou mojí otázkou je, jak dlouho bych u hry vydržel. Pořád jde jen o střílení v té nejčistší podobě, bez jakékoliv přidané hodnoty. Jediné, co musíte udělat, je přežít až do konce.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama