SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz
Článek SPECIÁL: GDC 2014

SPECIÁL: GDC 2014

Redakce Hrej.cz

Redakce Hrej.cz

16. 3. 2014 23:54 3
Reklama

Ze všech specializovaných konferencí je Game Developers Conference každým rokem významnější a zajímavější. Vedle samotných vývojářů samozřejmě i pro hráče, kteří mají možnost nahlédnout pod pokličku a zamyslet se nad problémy i pokroky, o kterých se běžně píše až v souvislosti s konkrétními tituly. Letošní ročník otevírá své brány v těchto chvílích a po celý týden až do pátku 21. března budou vývojáři, zástupci firem, výrobci hardwaru a spoustu dalších zajímavých osobností herního byznysu přednášet, referovat a odpovídat na všetečné otázky přítomných novinářů. Pokud vás konference zajímá, můžete ji sledovat i díky našemu speciálu, který bude filtrovat zajímavé zprávy a na tomto místě je přehledně sdružovat tak, aby vám nic neuniklo. Diskutujte, ptejte se a hlavně – užijte si příjemný týden plný informací o hrách, technologiích a moderních trendech.

DEN 4 – IRRATIONAL GAMES | POST-MORTEM ELIZABETH

číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

DEN 3 – MICROSOFT | PŘEDSTAVENÍ DIRECTX 12

Na konferenci GDC 2014 se vedle samotných her a jejich vývoji probírá i technická stránka věci, kam zcela jednoznačně spadá i prezentace nové generace herního API - DirectX 12. Zástupci Microsoftu uvedli, že DX12 bude plně podporován napříč operačním systémem Windows (včetně mobilní větve) a logicky i konzolí Xbox One, kde umožní vývojářům lépe využít výkon vícejádrových procesorů, což by se mělo pozitivně odrazit v možnostech a kvalitě grafického podání. [číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

DEN 3 – OCULUS VR | RIFT 2 JE K PŘEDOBJEDNÁNÍ

Jako odpověď na odhalení projektu Morpheus, virtuální reality pro PlayStation 4, se zástupci Oculus VR vytasili s informacemi o druhé generaci svého řešení Oculus Rift, které už v předobjednávkách nabízejí prvním zájemcům za 350 dolarů s tím, že jej začnou od července expedovat. Nová revize černočerného headsetu mění nejen svůj vzhled, ale samozřejmě i funkce. Jak už bylo naznačeno začátkem roku na CES, nově jsou brýle vybaveny externí kamerou, která snímá jejich pohyb v prostoru a přináší tak do ztvárnění virtuální reality další dimenze. [číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

DEN 2 – EPIC GAMES | SPUŠTĚNÍ UNREAL ENGINE 4

Zakladatel studia Epic Games, Tim Sweeney, měl na úvod své GDC přednášky pro přítomné novináře odvážnou větu: „Tohle je pro Epic začátek něčeho nového.“ Co přesně měl svým prohlášením na mysli, se všichni záhy dozvěděli – po sérii spíše negativních vyjádření o věcech, které v Epic Games určitě dělat nebudou, se rozhodl mluvit o budoucnosti úzce spojené s novou generací Unreal Engine, jež byla před několika hodinami zpřístupněna všem zájemcům. Podle jeho stanoviska to ale neznamená větší a krásnější hry, na budoucnost je podle Sweeneyho nutné pohlížet z mnohem většího nadhledu a respektovat nejen vývoj trhu, ale také potřeby vývojářů a samozřejmě hráčů. [číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

DEN 2 – MOLYNEUX | OD INDIE K AAA A ZPĚT K INDIE

Peter Molyneux je i přes svoje nesporné „umění“, mít na všechno odpověď, považován za jednoho z vizionářů herní branže. Jeho nápady se sice nemusely ve všech případech protnout s úspěchem, jenže na svém kontě jich má tolik, že jeho slova musí mít určitou váhu, i když s nimi nesouhlasíte. Přednáška – Od Indie k AAA a zase k indie – kterou vedl na probíhající Game Developers Conference, proto byla poměrně zajímavá a Molyneux během ní navrhl řešení, jak se dostat k next-genu, jak jej sám vnímá. [číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

DEN 2 – SONY | ODHALENÍ PROJEKTU MORPHEUS

O tom, že firma Sony odhalí na GDC 2014 své řešení virtuální reality pro PlayStation 4, se vedly debaty už poměrně dlouho. Nebylo proto nutné nahlížet na ně jako na spekulace a stačilo pouze čekat. Dočkali jsme se dnes v noci, kdy prezident SCE, Šúhej Jošida, odhalil Project Morpheus. „Díky technologickým vylepšením pro hráče videoher naše odvětví roste. [Jde o] vylepšení, které lidé neočekávali, anebo si o nich mysleli, že nejsou možná. PlayStation je tu od toho, aby posouval hranice zábavy […] a virtuální realita je další inovací pro PS, která bude formovat budoucnost her.“ Jošida následně představil několik dřívějších prototypu a odhalil, že jejich použití zkoušeli na modifikovaném God of War s first person kamerou. [číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

DEN 1 – ABERNATHY, ROUSE | PŘECEŇOVANÝ PŘÍBĚH

V kontrastu s tím, co jsme na Hrej v uplynulých týdnech napsali o důležitosti příběhu ve hrách, se nesla další z řady „příběhových“ přednášek v prvním dni GDC 2014. Vedli ji Tom Abernathy z Riot Games a Richard Rouse z Microsoftu, oba se ve hrách způsobem vyprávění zabývají a hned v úvodu překvapili tvrzením, že je jeho důležitost ve hrách přeceňovaná. Mnohé už ostatně napověděl název přednášky - Smrt tříaktové struktury - na které je většina her vystavěna. [číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

DEN 1 – EPIC GAMES | ANIMACE V NOVÉ HŘE

Jak už bylo řečeno, Game Developers Conference je důležitou akcí i pro samotné hráče, kteří se skrze tematické přednášky mohou dozvědět o konkrétních titulech, na kterých jednotliví vývojáři pracují. Stejně jako v případě Epic Games, kdy došlo na odhalení prvních detailů o nové značce, která by měla zacelit díru v portfoliu po prodané licenci na sérii Gears of War Microsoftu. [číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

DEN 1 – STEVE SWINK | ÚSPĚCH NA KICKSTARTERU

Užitečnou přednášku si na GDC 2014 odbyl Steve Swink, který úspěšně provedl kampaní na Kickstarteru svoji hru Scale - od fanoušků požadoval alespoň 87 tisíc dolarů, nakonec mu přispěli ve výši $108 200. Pro nezávislého vývojáře jde o významnou částku, která umožní dokončit chystané dílo a rozhodně jedince namotivuje. Bohužel, jak sám Swink přiznává, úspěch má i odvrácenou tvář. [číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

DEN 1 – UBISOFT | VÁŽNÁ TÉMATA VE HRÁCH

Letošní ročník konference GDC 2014 otevřeli svoji přednáškou vývojáři Ubisoftu, jmenovitě Hugo Giard a Jill Murray, kteří společně pracovali na hrách ze série Assassin’s Creed. Vzhledem k tomu, že se jejich přednáška týkala vážných a komplikovaných témat ve videohrách, není překvapením, že se oba zmiňovaní podepsali také pod DLC Freedom Cry pro AC IV: Black Flag, rozebírala se proto otázka otroctví, ale také obecně – motivace pro další hraní. [číst celý článek]

SPECIÁL: GDC 2014
i Zdroj: Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama