GDC 14: Představení DirectX 12
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka GDC 14: Představení DirectX 12

GDC 14: Představení DirectX 12

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

20. 3. 2014 20:41 1
Reklama

Na konferenci GDC 2014 se vedle samotných her a jejich vývoji probírá i technická stránka věci, kam zcela jednoznačně spadá i prezentace nové generace herního API - DirectX 12.

Zástupci Microsoftu uvedli, že DX12 bude plně podporován napříč operačním systémem Windows (včetně mobilní větve) a logicky i konzolí Xbox One, kde umožní vývojářům lépe využít výkon vícejádrových procesorů, což by se mělo pozitivně odrazit v možnostech a kvalitě grafického podání.

Oficiální odhady zatím mluví o více než 50procentním nárůstu výkonu procesoru v benchmarku 3DMark s tím, že reálné výsledky se budou lišit případ od případu. Tak jako tak by al měl být nárůst výkonu znát, což je způsobeno i přístupem k low-level funkcionalitě grafického hardwaru. Tím by měly být eliminovány, anebo alespoň radikálně sníženy výkonnostní propady způsobené komunikací DirectX s herním enginem a hardwarem počítače, což byl problém předchozích generací zmiňovaného API.

Do budocuna se počítá s tím, že DX12 umožní i hybridní využití CPU/GPU čipsetu.

Ze strany Microsoftu jde rovněž o snahu zvítězit nad rodící se technologií AMD Mantle, která byla zatím dostupná pouze pro grafické karty AMD ve hře Battlefield 4. Rozšíření DX12 by navíc měl pomoci fakt, že většina NVIDIA karet, podporujícíh DX11, je v podstatě připravena na novou verzi - konkrétně se jedná o karty s čipy Fermi, Kepler a Maxwell. Do budocuna se navíc počítá s tím, že DX12 umožní i hybridní využití CPU/GPU čipsetu, což by mohlo znovu vyústit v potřebný nárůst výkonu a posun celkového grafického zpracování o krok dál.

Přesná data plného zavedení DirectX 12 ještě Microsoft nezveřejnil, v odhadech se nicméně počítá s tím, že první hry by mohly být k dispozici už o Vánocích 2015 s tím, že vývojáři obdrží SDK ve druhé polovině tohoto roku. Poslední informace na závěr - Microsoft vnímá rozložení jednotlivých verzí operačního systému Windows na trhu a zdá se, že pro využití DX12 ještě bude stačit Windows 7.

Pro přehledný seznam důležitých zpráv z Game Developers Conference 2014 sledujte náš speciál, který poběží celý týden až do ukončení konference

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama