GDC: Sony odhaluje Project Morpheus
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka GDC: Sony odhaluje Project Morpheus

GDC: Sony odhaluje Project Morpheus

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

19. 3. 2014 09:00 6
Reklama

O tom, že firma Sony odhalí na GDC 2014 své řešení virtuální reality pro PlayStation 4, se vedly debaty už poměrně dlouho. Nebylo proto nutné nahlížet na ně jako na spekulace a stačilo pouze čekat. Dočkali jsme se dnes v noci, kdy prezident SCE, Šúhej Jošida, odhalil Project Morpheus.

„Díky technologickým vylepšením pro hráče videoher naše odvětví roste. [Jde o] vylepšení, které lidé neočekávali, anebo si o nich mysleli, že nejsou možná. PlayStation je tu od toho, aby posouval hranice zábavy […] a virtuální realita je další inovací pro PS, která bude formovat budoucnost her.“ Jošida následně představil několik dřívějších prototypu a odhalil, že jejich použití zkoušeli na modifikovaném God of War s first person kamerou.

Pak už ale samozřejmě došlo na vlastní odhalení brýlí, které jsou nicméně stále ve fázi prototypu a předpokládá se, že budou jednotlivé funkce upravovány na základě zpětné vazby od vývojářů. Jsou mezi nimi partneři jako Havok, Unity, Epic Games, Crytek a další, kteří dostanou první devkity. K bližšímu představení byli vyzváni designéři kamery Eye, resp. pohybového ovládání Move – Richard Marks a Anton Michajlov – kteří potvrdili, že Morpheus není výsledkem práce jediné divize Sony. Na jeho vzhledu například spolupracovala větev zabývající se televizory, na jeho trackovací technologii zase, logicky, lidé od PS Move.

Brýle musí být k PS4 připojeny kabelem a podle Sony se zatím na bezdrátové variantě nepracuje.

Co vás pravděpodobně zajímá nejvíc, jsou technické specifikace, a ty vyznívají i v porovnání s konkurencí v podobě Oculus Rift opravdu dobře. Morpheus bude mít 1080p displej s 90° FOV, přičemž brýle budou sledovány do vzdálenosti tří metrů v jakékoliv poloze a rotaci vůči kameře PS EYE, která bude pro využití nezbytná. Bohužel, brýle musí být k PS4 připojeny kabelem a podle Sony se zatím na bezdrátové variantě nepracuje. Že jde o designérský problém, je ostatně patrné i z oficiální produktové fotografie, kde žádný kabel k vidění není. Zapomenout také nesmíme na zvuk – Morpheus bude využívat nejnovější technologie prostorového audia pro navození hlubšího pocitu v prostoru a dovolí vám k zařízení připojit v podstatě jakákoliv sluchátka.

Pokud vás zajímá, jak je to s přenosem video signálu, brýle v tuto chvíli zobrazují to, co se zobrazuje na televizi. Pro „diváky“ je to určitá možnost, jak zjistit, co dotyčný vidí, ve skutečnosti by ale designéři nových brýlí rádi využili dva displeje také pro asymetrické hraní rozdílných pasáží, případně umožnili komfortní hraní lokálního multiplayeru. Díky nutnosti použít ke hraní ovladač PS Move pak budou designéři a následně i vývojáři hry schopní zobrazovat ve hře vaše ruce a pokusit se vám dát pocit, že skutečně bojujete se zbraní nebo například s mečem. To všechno při maximálně jednoduché obsluze, kdy brýle pouze připojíte ke konzoli a do pár vteřin už budete moci hrát. Zní to možná jako přehnané marketingové tvrzení, ale pokud jsou v něčem nové konzole opravdu dobré, pak je to reakční čas v podstatě na cokoliv.

Datum uvedení brýlí zatím není znám, a to ani v předběžné, neurčité variantě. Fakt je ale ten, že přímo na GDC je Morpheus k vyzkoušení a je velice pravděpodobné, že se do konce týdne objeví celá řádka názorů, dojmů a hlubších pohledů na celé zařízení, o kterém vás budeme i nadále informovat.

Pro přehledný seznam důležitých zpráv z Game Developers Conference 2014 sledujte náš speciál, který poběží celý týden až do ukončení konference.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama