GDC 14: Úspěch na Kickstarteru
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka GDC 14: Úspěch na Kickstarteru

GDC 14: Úspěch na Kickstarteru

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

17. 3. 2014 23:17 1
Reklama

Užitečnou přednášku si na GDC 2014 odbyl Steve Swink, který úspěšně provedl kampaní na Kickstarteru svoji hru Scale - od fanoušků požadoval alespoň 87 tisíc dolarů, nakonec mu přispěli ve výši $108 200. Pro nezávislého vývojáře jde o významnou částku, která umožní dokončit chystané dílo a rozhodně jedince namotivuje. Bohužel, jak sám Swink přiznává, úspěch má i odvrácenou tvář.

V první řadě jde o obrovskou porci stresu, která zejména na jednočlenný „tým“ dolehne s blížícím se pokořením stanovené finanční hranice. „Když začnete kampaň na Kickstarteru, vybíráte od lidí peníze výměnou za důvěru. Pokud ji porušíte, už nemůžete zpět. Představte si, že přispěvatelé budou členové vaší rodiny: jaké by to asi bylo, kdybyste od nich vzali peníze a nikdy se jim dostatečně nerevanšovali,“ ptá se Swink. Naznačuje tím, pod jak velký tlak se dostal a prozrazuje, že po dobu kampaně spal stěží pět hodin denně.

Čím nižší je cílová částka, tím vyšší je šance, že k jejímu splnění dojde během prvního týdne.

Stres se dá nicméně částečně redukovat tím, že reálně odhadnete vaše potřeby a stanovíte dobře propočtenou cílovou částku. Pro malé projekty pak Swink přímo radí požadovat méně než 50 000 dolarů. Důvodem je fakt, že jde o průměrnou roční mzdu v USA, proto je tento cíl považován za skromný, což s sebou nese hned dva pozitivní aspekty. Zaprvé, čím nižší je cílová částka, tím vyšší je šance, že k jejímu splnění dojde během prvního týdne. Můžete si oddechnout a hlavně těžit z toho, že úspěšný Kickstarter projde v případě všeobecného zájmu a originality hry herními médii ještě jednou, což logicky nastartuje celý kolotoč znovu. Je tu pak reálná šance tzv. „druhé vlny“, v rámci které je možné, že váš projekt vybere mnohem víc, než jste původně plánovali.

Poslední Swinkovou radou bylo, aby se všichni nezávislí tvůrci zamysleli nad důvody, s nimiž chtějí umístit svůj projekt na Kickstarter. V případě Steveho Swinka šlo o chybějící pocit nezávislosti, proto požadoval peníze a přineslo to s sebou další benefity, jako vznik nové komunity a prostoru k osahání si mechanismů marketingu. Nyní má možnost dělat, co chce a jakým způsobem chce, všechno ho ale i nadále bude stát peníze, což je neradno opomíjet.

Pro přehledný seznam důležitých zpráv z Game Developers Conference 2014 sledujte náš speciál, který poběží celý týden až do ukončení konference.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama