The Crew Motorfest Recenze Recenze The Crew Motorfest, odvážného vyzyvatele Forzy Horizon

Recenze The Crew Motorfest, odvážného vyzyvatele Forzy Horizon | Kapitola 3

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

18. 9. 2023 14:00 1

1. VODA, ZEMĚ, VZDUCH 2. PŘEDRAŽENÝ AUTOSALON 3. PRO PLAYSTATION DOBRÝ

Dobří vývojáři se inspirují, skvělí vývojáři kradou. O pravdivosti parafráze Picassova citátu ví videoherní průmysl víc než dost. Problém je, že vytvořit kvalitní AAA titul trvá i přes veškerou snahu roky, takže dohánět náskok autorů originálu není jednoduchý úkol, což platí dvojnásob, pokud se jedná o zavedenou sérii. O tom se bezpochyby na vlastní kůži přesvědčili i vývojáři ze stáje Ubisoftu, kteří se se svým nejnovějším počinem s názvem The Crew Motorfest rozhodli zcela otevřeně postavit současnému králi arkádového závodění – sérii Forza Horizon.

DERBY ROYALE

Prozatím jsme se věnovali pouze obsahu pro jednoho hráče, takže je načase prozkoumat možnosti multiplayeru. V první řadě je potřeba vyzdvihnout, že Motorfest podporuje crossplay, takže si můžete zahrát s až třemi přáteli z libovolné platformy a nezapomnělo se ani na sdílení postupu jednoho hráče mezi různými zařízeními. Až se se svým avatarem poprvé dostanete do velice jednoduchého a popravdě vcelku zbytečného sociálního centra, určitě nepřehlédnete několik modifikovaných vozidel, která zde vystavili ostatní hráči. Jejich hodnocení a následné vyhlášení vítěze je ovšem snad jedinou aspoň trochu smysluplnou činností, kterou zde můžete provádět, vše ostatní je lépe dostupné z klasického menu.

V osmi skupinkách o maximální kapacitě čtyř vozů se poperete o přežití v neustále se zmenšující aréně

Kromě kooperace v jinak singleplayerovém obsahu je první záživnější aktivitou pro více hráčů účast v demoličním derby. V osmi skupinkách o maximální kapacitě čtyř vozů se poperete o přežití v neustále se zmenšující aréně, kterou představuje náhodně vybraný výsek ostrova. Svým spoluhráčům můžete pomoci sbíráním na mapě rozesetých tokenů, které celému týmu zvýší odolnost, poškození nebo částečně nabijí ultimátní schopnost, kterou představuje dočasná transformace do obrněného monster trucku. Tento režim je vcelku zábavný, jen je možná trochu škoda, že vozidla mají celkově hodně malou výdrž, takže i jediný větší náraz může znamenat okamžitý konec.

Tím úplně nejzajímavějším režimem je ale třífázový závod s názvem Grand race. Počet hráčů je stejně jako v předchozím případě omezen na 32, přičemž tentokrát jezdí každý sám za sebe. Během necelých deseti minut, které zápolení potrvá, se v rámci jedné tratě v předem daných bodech dvakrát změní kategorie hráči ovládaných vozidel, takže můžete třeba vyrazit v některém z veteránů, pokračovat v terénním džípu a poslední fázi dojet v luxusním sportovním autě. Kategorie jsou předem dané, výběr konkrétních vozů je na každém ze závodníků. Tento jednoduchý, ale dobře provedený koncept je rozhodně tím nejlepším, co multiplayer The Crew nabízí.

Pochvalu si zaslouží rychlost, se kterou jednotlivé eventy plní hráči, další plusové body hra sbírá za stabilitu připojení během jejich průběhu. V tomto ohledu stojí za to zmínit, že Motorfest pro spuštění vyžaduje internetové připojení a až na jednu výjimku bylo za dobu mého dvacetihodinového testování spojení se servery vždy stabilní. Onou výjimkou je případ, kdy hru minimalizujete a pohybujete se v dashboardu konzole. V takovém scénáři se hra vždy po pár minutách odpojí a kdyby šlo jen o to, počkat si na opětovné navázání spojení, nejednalo by se o kdovíjaký problém.

Fakt, že jste po novém připojení vždy teleportováni do hlavního areálu festivalu, je ovšem značnou nepříjemností. Ačkoli hra nabízí možnost rychlého cestování, které mimochodem probíhá působivě okamžitým přemístěním do zadané lokace, autoři si plné odemčení této funkce pošetřili až na pozdější fázi hry, pravděpodobně kvůli motivaci k plnění vedlejšího obsahu. Ne, že by se při rozloze ostrova a obzvlášť možnosti použít letadlo jednalo o velkou přítěž, pár minut cestováním ale určitě ztratíte.

MOTORFEST 2?

Už jsem zmínil, že mi vyčerpání hlavního obsahu zabralo dvě desítky hodin, takže logická otázka zní, jestli existuje důvod, proč se do hry ještě následně vracet. Kromě již popsaných vedlejších aktivit a multiplayeru se autoři snaží hráče nalákat na každotýdenní eventy, opět podle předlohy Forzy Horizon. Připravené závody a vedlejší výzvy sice snadno prolítnete maximálně za hodinu, z dlouhodobého hlediska ale nemusí být vůbec špatné se na Havaj takto pravidelně na chvilku vracet. Pro úplnost ještě doplním, že po dokončení závodů z playlistů, kde jste původně byli vázáni na použití jednoho konkrétního vozu, je možné je zopakovat s čímkoli, co máte v garáži, i když nepředpokládám, že by se touto možností kdokoli nějak zvlášť bavil.

The Crew má možností na rozdávání, které bohužel někdo seskládal do zbytečně monotónního celku

Sečteno a podtrženo bych Motorfest popsal jako unikátním způsobem promarněnou příležitost. Zatímco spousta her přichází s nějakým dobrým nápadem, který nedokáže pořádně rozvést, The Crew má možností na rozdávání, které bohužel někdo seskládal do zbytečně monotónního celku. Ani přes všechny vyjmenované výhrady ale nemohu přehlédnout, že na hře vývojáři nechali slušný kus kvalitně odvedené práce. Dokonce se musím přiznat, že bych byl rád, aby hra uspěla alespoň do té míry, aby se dočkala přímého pokračování. Potenciál pro zlepšení tu totiž vidím obrovský, ani by to nemuselo stát zase tolik úsilí. V tuto chvíli mohu pouze říct, že se jedná o nejlepší festivalové arkádové závodění na platformě od Sony, na straně zelených vítězí snad v každém porovnatelném měřítku konkurence od Playground Games.

The Crew Motorfest
Xbox Xbox Series X | S

Motorfest není pro sérii The Crew vůbec marným prvním krokem, jak se dotáhnout na Forzu Horizon, kterou se evidentně silně inspiruje. Případný další díl ale bude muset přesto ještě výrazně přidat, konkurence má totiž velký náskok.

Ohromná spousta různých typů závodů a aktivit
Zábavný jízdní model
Online režim Grand race