The Crew Motorfest Recenze Recenze The Crew Motorfest, odvážného vyzyvatele Forzy Horizon

Recenze The Crew Motorfest, odvážného vyzyvatele Forzy Horizon

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

18. 9. 2023 14:00 1

Seznam kapitol

1. VODA, ZEMĚ, VZDUCH 2. PŘEDRAŽENÝ AUTOSALON 3. PRO PLAYSTATION DOBRÝ

Dobří vývojáři se inspirují, skvělí vývojáři kradou. O pravdivosti parafráze Picassova citátu ví videoherní průmysl víc než dost. Problém je, že vytvořit kvalitní AAA titul trvá i přes veškerou snahu roky, takže dohánět náskok autorů originálu není jednoduchý úkol, což platí dvojnásob, pokud se jedná o zavedenou sérii. O tom se bezpochyby na vlastní kůži přesvědčili i vývojáři ze stáje Ubisoftu, kteří se se svým nejnovějším počinem s názvem The Crew Motorfest rozhodli zcela otevřeně postavit současnému králi arkádového závodění – sérii Forza Horizon.

Reklama

ORIGINÁL BEZ HRANIC

Inspirace Forzou je patrná hned od startovní obrazovky, na které navíc pod názvem hry vtipně svítí nápis „A UBISOFT ORIGINAL“. Předem upozorňuji, že v následujícím textu bude odkazů na závody od Microsoftu asi hned několik, ale pokud si obě hry zahrajete, jistě sami uznáte, že srovnání se prostě nelze vyhnout. Výše uvedené ostatně dokazuje hned první jízda, ve které se po výběru postavy hráč povědomým způsobem, tedy krátkými sekvencemi z vybraných druhů závodů, seznámí s částí obsahu, který The Crew nabízí.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Doporučená cena: 1999 Kč (Microsoft Store)
  • Česká lokalizace: Ne
  • Obtížnost: Detailně nastavitelná, místy nekonzistentní
  • Základní herní doba: 20 hodin
  • Bude vás bavit: Pokud si chcete jen tak rekreačně zajezdit
  • Nebude vás bavit: V případě, že máte chuť na seriózně pojaté závody

Slovo „částí“ je potřeba ještě jednou zdůraznit, protože Motorfest je po obsahové stránce velice pestrým titulem. Hlavní aktivitou jsou série závodů nazvané playlisty, které jsou vždy nějak tematicky zaměřeny. Některé z nich se soustředí na pouliční závodění, jiné zase na jízdu v terénu. Další se věnují pouze jedné značce, v tomto případě Lamborghini, nebo rovnou historii konkrétního modelu, konkrétně 911 od Porsche. Mezi ty nápaditější pak patří závody čistě elektrických vozidel nebo série zaměřená na tuning, kde si v rámci jednoho závodu vyzkoušíte jízdu ve voze v továrním nastavení, které se po dokončení prvního kola instantně přemění v silně modifikovaný a mnohem výkonnější stroj.

Náplní jednotlivých eventů může být kromě závodu na určitý počet kol nebo jízdy z jednoho bodu do druhého třeba bodované driftování, závod na čtvrt míle s manuálním řazením nebo jízda na čas, kde si kromě rychlosti budete muset hlídat i míru poškození auta. Některé kategorie vozidel navíc přinášejí zpestřující omezení – u formulí a dalších na okruhy stavěných vozů je potřeba hlídat opotřebení pneumatik, auta z kategorie veteránů zase pro změnu postrádají navigaci. A to se pořád držíme při zemi. Stejně jako v případě předchozího dílu i tady totiž dojde na závody na vodě a ve vzduchu.

ALOHA!

Hra je zasazena na jeden z havajských ostrovů, na který se kvůli festivalu sjeli fanoušci všeho, co rychle pluje, jezdí a létá. Po úvodní sekvenci dostanete na výběr ze tří startovních vozidel a jste vrženi do otevřeného světa. Ten může sice na první pohled působit poměrně prázdně, ale velice rychle se zaplní vedlejšími aktivitami, které se zpřístupní společně s každým aktivovaným playlistem. Klasické měření rychlosti na určitých místech ostrova asi nikoho nepřekvapí, to samé platí i pro projíždění checkpointy na čas. Jednou ze zábavnějších aktivit v autě pro mě byly úseky slalomu mezi dopravou, kde je hráč bodován za rychlé střídání jízdních pruhů, ale to nejzajímavější přijde až po odemčení lodí a letadel.

Používání lodí a letadel je potřeba v některých z výzev kombinovat

Stejně jako mají plavidla a letouny své vlastní playlisty, jsou i některé z aktivit v otevřeném světě vymyšlené právě pro ně. Množné číslo používám záměrně z toho důvodu, že používání lodí a letadel je potřeba v některých z výzev kombinovat. Mezi všemi třemi dostupnými typy strojů můžete mimo závody kdykoli snadno přepínat, na cokoli realistického se v tomto ohledu nehraje. Auto se bez problémů stisknutím dvou tlačítek přetransformuje na letadlo, se kterým můžete ve vzduchu zahájit průlet checkpointy nad ostrovem a až uvidíte, že další z nich sedí na vodní hladině, prostě se přepnete do lodi, která se během chvilky snese dolů a výzvu dokončíte plavbou mezi útesy.

NEJHORŠÍ DJ NA SVĚTĚ

Doufám, že je v tomto bodě už dostatečně jasné jak pestré, a tudíž zábavné, by závodění na Havaji mohlo být. Ano, správně, mohlo být. Když se totiž zaměřím čistě na strukturu playlistů, kterých je celkem patnáct a obsahují od pěti do deseti závodů, nedokážu pochopit, jak zvládli autoři se všemi možnostmi, které hra nabízí, poskládat dohromady něco tak průměrného. Jak je možné, že závody na čtvrt míle nemají vlastní playlist? To někdo opravdu tento typ soutěže vytvářel proto, aby byl ve hře náhodně použit na třech místech a tím to končí? Proč je set závodů zaměřený na driftování po prvních v podstatě výukových jízdách jen obyčejným soupeřením o první místo na cílové čáře v klouzajících autech, když má hra implementovaný systém bodového hodnocení driftů, který podobně jako v předchozím případě využije jen v jednotkách případů?

Už jsem zmínil, že Motorfest přichází se zajímavým nápadem, vypnout u jízdy ve veteránech mapu a navigační čáru na silnici. To jsem ale nečekal, že místo ztížených podmínek při soupeření s ostatními dostanu osamocené a zdlouhavé projížďky po ostrově, kde je jediným cílem dostat se na určené místo s pomocí série fotografií křižovatek se zakreslenými šipkami, kde odbočit. Tak jestli bych využití některého z nápadů omezil na pouhé tři výskyty, byl by to jednoznačně tenhle.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama