Stranger of Paradise Final Fantasy Origin Recenze Recenze Stranger Of Paradise: Final Fantasy Origin, trochu jiného Final Fantasy

Recenze Stranger Of Paradise: Final Fantasy Origin, trochu jiného Final Fantasy | Kapitola 2

Martin Synek

Martin Synek

Seznam kapitol

1. JINÉ FINAL FANTASY 2. CO JE TO VLASTNĚ ZA ŽÁNR 3. TYPICKÝ LEVOBOČEK

Dobrých akčních RPG není nikdy dost a Stranger of Paradise má ambice se právě mezi ně zařadit. Navíc, jak název napovídá, zde se půjde ve šlépějích jedné z nejznámějších herních sérií Final Fantasy. Jak se to akčním veteránům ze studia Team Ninja povedlo, se můžete dočíst na následujících řádcích.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00
Reklama

CO JE TO VLASTNĚ ZA ŽÁNR

Strangera jsem dohrál za bezmála třicet hodin, což je dostatečná porce času vzhledem k náplni hry. Hnacím motorem je soubojový systém, který, jak už jsem výše napsal, si hodně bere z Niohu, a několik zajímavých nápadů autoři našli i v sérii Dark Souls. V zásadě používáte několik útoků (včetně speciálních), blok či úskok známý právě ze soulsovek. Ten se stane vaším denním chlebem, protože některé útoky nepřátel blokovat nelze, a jedinou možností, jak jim uniknout, je právě správně načasovaný úhybný manévr. K samotnému parírování soupeřových útoků je možné využít dvou technik. Jednu klasickou, kdy blokujete tím, co máte zrovna v rukách, podruhé je možné k bloku využít také svou duši, čímž získáte manu potřebnou ke speciálním útokům z vašeho stromu skillů, který si v průběhu hry odemykáte a vylepšujete sestavu útočných komb.

Neměl bych ve svém výčtu zapomenout i na výběr z mnoha povolání a je jen na hráči, kterým směrem se se svou postavou vydá. Aktivně můžete u jedné postavy přepínat mezi dvěma povoláními. U mě zvítězil swordmaster a mág, které jsem si piloval až do samotného konce. U mága speciálně jsem piloval černou magii, protože mi skilly z tohoto povolání přišly nejefektivnější. Samozřejmostí je, že každé z dostupných povolání má své výhody a nevýhody a je doopravdy pouze na vás, jak chcete ke hře přistupovat. S tím se však pojí další výtka. Ve hře z každého poraženého oponenta, bosse nebo truhly padá obrovské množství vybavení. Každý kus této výbavy má vliv na jinou vlastnost toho daného povolání či daných statistik postavy. 

Ovšem tohoto lootu (chcete-li) je opravdu neuvěřitelné množství, a protože jsem nevěnoval dostatečnou pozornost velikosti svého inventáře, zhruba po osmi hodinách jsem zaplnil všech 500 slotů. Z vlastní zkušenosti vím, že žádný gear nebude nutné skladovat donekonečna. Buď jej u příslušného ohniště (které funguje naprosto stejně jako u Niohu nebo Souls her) umístíte do odkladiště nebo jej přímo ve hře vyhodíte. Nic víc. Tvůrci zřejmě počítali s tím, že se hráči budou dlouhé hodiny hrabat v inventáři ve snaze najít nejlepší sestavu vybavení, ale ve své podstatě stačí v menu postavy stisknout tlačítko pro automatické ověšení toho nejlepšího a máte vystaráno. 


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama