Stranger of Paradise Final Fantasy Origin Recenze Recenze Stranger Of Paradise: Final Fantasy Origin, trochu jiného Final Fantasy

Recenze Stranger Of Paradise: Final Fantasy Origin, trochu jiného Final Fantasy

Martin Synek

Martin Synek

1. 4. 2022 20:30

1. JINÉ FINAL FANTASY 2. CO JE TO VLASTNĚ ZA ŽÁNR 3. TYPICKÝ LEVOBOČEK

Dobrých akčních RPG není nikdy dost a Stranger of Paradise má ambice se právě mezi ně zařadit. Navíc, jak název napovídá, zde se půjde ve šlépějích jedné z nejznámějších herních sérií Final Fantasy. Jak se to akčním veteránům ze studia Team Ninja povedlo, se můžete dočíst na následujících řádcích.

Poslechni si audioverzi
00:00:00
00:00:00

JINÉ FINAL FANTASY

Tvorbu studia Team Ninja mám velmi rád. Jejich bývalý nenahraditelný velitel Tomonobu Itagaki mě v průběhů mého hráčského života ovlivnil hned několikrát, a také přinesl několik, pro mne zásadních, herních sérií, které mám rád dodnes. Pokud je nyní mezi vámi pamětník dob minulých, jistě bude schopen mi dát za pravdu, že ať už jde o bojovky Dead or Alive či například trestuhodně opomíjený Ninja Gaiden Sigma, vždy se jednalo o výzvy, které měly základ v perfektně navrženém soubojovém systému. Itagakiho jméno je však minulostí, a několikrát jsme od studia dostali jasnou odpověď na to, zdali byl jeho odchod (ať už si o něm myslí kdokoli cokoli) ztrátou nebo naopak výhrou.  Dost možná stačí několikrát pomrknout po sérii Nioh a jsme doma.

Mohlo by vás zajímat:

• Cena: 1799 Kč (krabicová)
  • Lokalizace: angličtina, japonština
  • Znovuhratelnost: K opětovnému hraní dokáže přimět pouze multiplayer
  • Proč koupit: Protože jste milovník série Final Fantasy a musíte mít zkrátka všechno

Aktuální novinka s názvem Stranger of Paradise nás zavede na úplný začátek celé série Final Fantasy a sledujeme osudy hlavního hrdiny Jacka. Fanoušci Final Fantasy dozajista zbystřili, protože jak známo, v jednom z prvních trailerů na hru nám tvůrci odhalili jeho příjmení. No budiž. Ve své podstatě to ničemu nevadí, a ti co neviděli nebo jsou neznalí, mohou očekávat vysvětlení v průběhu hry. Ale musím být fér a zároveň i napsat, že jsem s hlavním hrdinou za celou hru nesrostl. Jednoduše mi nesedl, přišel mi nesympatický, a navíc i děsně otravný v tom, že všem stále dokola cpe, že musí zničit Chaose. Tak se tedy společně s dalšími druhy (se kterými se v úvodu spojí) vydávají na strastiplnou cestu plnou nepřátel a stávají se z nich Bojovníci světla.

„Doopravdy nečekejte kvalitu standardní FF hry!“

Na své cestě se hrdinové musí vypořádat s několika památnými monstry a postavami, které jsou známé buďto z prvního Final Fantasy či jeho pokračování. Když už jsem zmínil zdejší příběh, tak doopravdy nečekejte kvalitu standardní FF hry. Tohle je přiznaný levoboček a více než klasické akční JRPG jde spíše o příběhový hack´n ´slash s mnoha zbytečnými funkcemi navrch. Ne, doopravdy nečekejte parádní podívanou jako v posledním remaku sedmého dílu. Spíše jde o jakousi kombinaci Nioh a zmíněného Ninja Gaiden, které tvůrci nechali zakořenit do originu značky s dvěma velkými F ve znaku. Příběh je tedy jednodušší, příliš dlouho nezdržuje, a tak nějak odsýpá. Nicméně pod kůži se vám nijak nezavrtá.