Far Cry 6 Recenze Recenze Far Cry 6, guerillové jízdy zbytečně velkým otevřeným světem

Recenze Far Cry 6, guerillové jízdy zbytečně velkým otevřeným světem

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

6. 10. 2021 13:00 8

Seznam kapitol

1. LETÍME DO KARIBIKU 2. JÁ VIDĚL DIVOKÉ KONĚ 3. VIVA LA REVOLUCIÓN

Přestože podpora Assassin's Creed Valhalla ještě nějaký čas potrvá, dalo by se říct, že Eivor už vystřílel skoro všechny šípy. Je načase předat otěže zase někomu dalšímu. Do sedla tentokrát naskočí Dani Rojas, který (nebo která, to už záleží čistě na vás) na ostrově Yara chystá velkolepý převrat. Máme tady další Far Cry.

Reklama
Reklama

PRAVIDLO ČÍSLO 298: OPEN-WORLD HRY NEMUSEJÍ BÝT S KAŽDÝM DÍLEM VĚTŠÍ

Možná jste si všimli, že se Ubisoft pravidelně chvástá, že je aktuální díl mnohem větší než jeho předchůdce (platí pro Far Cry, Assassin’s Creed, ale třeba i Watch Dogs). Nikdy jsem nepochopil, jak by taková informace mohla někoho přimět k investici do hry. V případě Far Cry 6 se jasně ukazuje, že větší rozloha může být i na škodu. Ostrov Yara je totiž až nesmyslně velký, což docela bolí během cestování. Jasně, beru argument, že si můžu budovat skrytá útočiště a obsazovat kontrolní body kvůli rychlému cestování. Já se ale raději přesouvám v autě. V garáži ostatně máte hned několik dobových bouráků a občas je prostě potřeba protáhnout šrouby.

Po grafické stránce nejde o kdovíjak pohlednou záležitost. Ano, byly zde momenty, kdy jsem se musel zastavit a udělat si obrázek, jindy jsem si ale říkal, že jde přinejlepším o průměr.

Přiznám se, že jsem si momenty za volantem opravdu užíval, byť byly někdy až příliš dlouhé. Jízdní model je příjemně arkádový, škoda jen, že v rádiu nic kloudného nehrají. Že si můžu po světě nasbírat flashky s 15 dalšími písničkami? To není argument pro fakt, že hraje stále dokola to samé. Dvě dostupné stanice jsou prostě málo, obzvlášť pokud se věnují stejnému žánru, občas jsem ani nepoznal, že se písnička změnila. Zhruba ve třetině hry jsem rádio vypínal hned, co jsem usedl za volant a raději poslouchal zvuk historického motoru.

Mohl bych samozřejmě pomluvit i fyziku některých předmětů, které po malém ťuknutí nárazníkem létají desítky metrů daleko, ale to neudělám, protože očekávám, že se podobné drobnosti s dalšími updaty vyřeší. Řekl bych ale, že už nedojde na zaplnění prázdných měst a vesnic. Na to, jak je svět Far Cry 6 velký, zde vlastně skoro nikdo nežije. A nemyslím si, že je důvodem nepříznivá politická situace. Města a vesnice zejí prázdnotou, když už někoho potkáte, děje se tak v rámci mise. Jako by snad vývojáři ani nepočítali s tím, že byste se na místě mohli zjevit jen tak.

PRAVIDLO ČÍSLO 329: O VÝSLEDKU ROZHODUJE OČEKÁVÁNÍ

Tak jsme na konci. Během hraní jsem celou dobu přemýšlel, jakou známku si Far Cry 6 vlastně zaslouží. Asi se sluší dodat, že po grafické stránce nejde o kdovíjak pohlednou záležitost. Ano, byly zde momenty, kdy jsem se musel zastavit a udělat si obrázek, jindy jsem si ale říkal, že jde přinejlepším o průměr. Po příběhové stránce mě Antón Castillo ani syn Diego nedokázali ničím zaskočit, čas strávený v přítomnosti dalších postav byl ale nakonec docela fajn. A z herního hlediska jde o standardní akční jízdu, člověk se jen musí smířit s tím, že dělá to samé stále dokola, tedy útok na konkrétní místo, nebo jeho obrana, což je sem tam proloženo přepadovkou konvoje a dalšími drobnými odbočkami.

Těžko se odpouští stupidní umělá inteligence, prázdná města a některé nevkusné prvky, přes srdce nemůžu přenést ani experimentování s third-person pohledem. Ale i přes všechna ta lehce kousavá pravidla musím říct, že jsem se bavil. Možná je to tím, že jsem příliš nečekal. Věděl jsem, že Ubisoft servíruje standardní Far Cry, do kterého napumpoval pár změn, aby se neřeklo, že jde pouze o přeskinovanou pětku. Pokud vám to stačí, není co řešit. Pokud vás formule série baví, bude vás navýsost bavit i šestka. Sbalte kufry a jeďte si prožít vlastní převrat. Viva la revolución!

Pokud ale toužíte po změně, budete muset počkat, s čím Ubisoft přijde příště.

Far Cry 6
PlayStation icon PlayStation 5
Xbox icon Xbox One
Windows icon PC
Xbox icon Xbox Series X | S
PlayStation icon PlayStation 4

Verdikt

Šestka působí trochu jako pokusný králík, na němž Ubisoft zkouší zbytečné změny, které možná implementoval jen z toho důvodu, aby se hra za každou cenu odlišila od předešlého dílu. Pod nánosem bizarností se ale stále skrývá klasické Far Cry.

Co se nám líbí a nelíbí?

Upravené chování vojáků, kteří po vás nestřílí hned, když vás spatří
Sympatické postavy, například silák El Tigre nebo zrzka Jonrón
Arzenál zbraní a slušná střelba
Projížďky dobovými veterány
Stále zábavná esence série Far Cry
Stupidní umělá inteligence
Zbytečně velký svět a prázdná města
Zpracování Antóna Castilla
Experimentování s third-person kamerou
Bizarní předměty (Supremo batohy) a situace (típání doutníku o ruku)
Chování zvířat
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz