Vydavatel GTA 6 přiznal obavy z kritiky na straně fanoušků
i Zdroj: Rockstar Games / Take-Two Interactive
GTA 6 Novinka Vydavatel GTA 6 přiznal obavy z kritiky na straně fanoušků

Vydavatel GTA 6 přiznal obavy z kritiky na straně fanoušků

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

1

Společnost Take-Two Interactive nastínila, jaký dopad může mít bombardování negativními recenzemi.

Reklama

  • Take-Two se obává review bombingu
  • Pokles celkového hodnocení může vést ke ztrátě hráčů a ovlivňuje výši příjmů
  • Dále se pojí s dodatečnými náklady na marketing a poškozením reputace

Negativní reakce mohou velmi rychle zacloumat s celkovým vnímáním jakékoli hry, nespokojení hráči mají v arzenálu mocnou zbraň v podobě takzvaného review bombingu. Této praktiky se obávají i ta největší studia, potažmo vydavatelé. Nasvědčuje tomu i komentář ze strany Take-Two Interactive.

Objevil se v jedné ze starších zpráv, kterou Take-Two předložilo komisi SEC. Společnost vysvětluje, že je její podnikání závislé na komerčně úspěšných videohrách, přičemž popisuje potenciální problémy související s hodnocením konkrétní hry na daných platformách.

„Získání a udržení vysokého hodnocení našich her na platformách třetích stran, na kterých působíme, je důležité, protože pomáhá hráčům vyhledávat naše hry,“ stojí ve zprávě. „Pokud se hodnocení některé z našich her sníží nebo pokud obdržíme výrazně negativní recenze, které povedou ke snížení známky, může být pro hráče obtížnější naše hry najít nebo dále doporučit.”

Bývalý vývojář GTA 5 vysvětlil, proč bylo zrušeno rozšíření s Trevorem
i Zdroj: Rockstar Games / Take-Two Interactive

Bývalý vývojář GTA 5 vysvětlil, proč bylo zrušeno rozšíření s Trevorem

Joseph Rubin pracoval v Rockstar Games zhruba šest let, mimo jiné se dostal také k rozšíření Agent Trevor, které nakonec…

Zmíněný review bombing pak vnímá jako samostatnou kapitolu. „Kromě toho můžeme být vystaveni negativním recenzním nebo očerňujícím kampaním, jejichž cílem je poškodit naše hodnocení. Jakýkoli takový pokles může vést ke ztrátě hráčů a příjmů, dodatečným nákladům na reklamu a marketing a poškození pověsti.”

Není to tak dávno, co se obětí review bombingu stala kooperativní akce Helldivers 2, negativní reakce se začaly hromadit poté, co se společnost Sony pokusila donutit hráče na Steamu k propojení jejich účtů s PSN. Více než 220 tisíc negativních recenzí přimělo Sony změnit názor.

Není tedy divu, že se podobných tendencí obává i Take-Two, ani GTA 6 nebude vůči těmto praktikám imunní.  

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama