Cyberpunk 2077: Phantom Liberty Recenze Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, přídavku v podobě strhujícího špionážního thrilleru

Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, přídavku v podobě strhujícího špionážního thrilleru | Kapitola 3

Martin Zavřel

Martin Zavřel

20. 9. 2023 17:00 3

1. Vítejte v Dogtownu 2. Poctivý špionážní thriller 3. Pestrá jízda plná atrakcí 4. Dogtown stojí za návštěvu

O víně a krvi byl jeden z nejuznávanějších přídavků v historii videoher a tvůrci ze studia CD Projekt RED si to moc dobře uvědomují. Přesto se pokusili pro svoji další hru připravit stejně, nebo snad ještě lépe vystavěný nášup, který obsahuje vynikající dodatečný příběh v zajímavém novém prostředí s ještě zajímavějšími novými postavami. Zároveň přichází v doprovodu mnoha citelných vylepšení hry jako takové.

Jako nelineární příběhové RPG tedy Phantom Liberty funguje naprosto špičkově a opravdu nemám, co bych mu vytkl. Jaká je ale samotná hratelnost? S velkým potěšením mohu prohlásit, že většina hlavních misí (a mnohé vedlejší) tohoto přídavku jsou naprosto skvělé a je na nich vidět obrovská pečlivost i náklady, které do jejich příravy tvůrci investovali. Zapomeňte na nějaký generický nebo recyklovaný obsah - prakticky každá hlavní mise působí svojí výpravou (někdy vlastně i obsahem) jako bombastická kapitola z Call of Duty - ať už se v ní střílí, plížíte se ve stínech nebo se snažíte projít nepřátelským územím v sofistikovaném přestrojení. Jednoduše řečeno, není zde žádná mise, která by mne nudila nebo mi připadala nějak odbytá či okoukaná (ačkoliv jedna stealth mise, kde se plížíte základnou kolem smrtícího robota, mi přišla až legračně “vypůjčená” ze hry Metroid Dread).

Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, přídavku v podobě strhujícího špionážního thrilleru
i Zdroj: Martin Zavřel / Hrej.cz

V mnoha případech samozřejmě dostanete volbu, jak se s daným úkolem vypořádat - můžete se plížit a zákeřně hackovat, můžete zkusit vyjednávat a podplácet, ale samozřejmě můžete také vytáhnout svoje ocelové čepele nebo těžký kulomet, abyste proměnili celou lokaci v ohnivé a krvavé peklo. Některé mise jsou přitom nachystány tak zajímavě, že vám to zkrátka nedá a využijete nabídnuté hračky - například ostřelovačku pro krytí vašeho parťáka z výšky nebo hacknutí robotů a kulometných věží v dané lokaci. Mnohem pestřejší možnosti máte také ve vozidlech, ze kterých je nyní možné za jízdy neomezeně mířit a střílet, zbraněmi ve vašich rukou i zbraněmi namontovanými přímo na autě samotném. Střelba za jízdy funguje také z motorky. Samozřejmě na vás čeká také několik nových (a většinou parádních) soubojů s bossy.

i Zdroj: Martin Zavřel / Hrej.cz

Vaše herní možnosti a arzenál jsou dále obohaceny díky překopanému stromu dovedností, které v případě Phantom Liberty navíc podpoří ještě bonusový strom s unikátními schopnostmi vaší relikvie (dárek od Songbird). Schopnosti jsou jednak lépe rozděleny do kategorií, takže se vám snadněji orientuje v jejich plánování a odemykaní. Hlavně ale nabízejí účinné prohloubení vašeho herního stylu, ať už přímými funkcemi (například vylepšené skákání vaší postavy se zbraněmi na blízko) nebo podpůrnými vlastnostmi, jako je rychlejší uzdravování nebo třeba uzdravování bojem a tak dále. Během Phantom Liberty jsem odemkl desítky zkušenostních bodů, ale pokaždé jsem se zábavně zasekl při rozhodování, kam je nasypat - příliš mnoho perků vypadalo příliš lákavě. Phantom Liberty vám navíc zvedne strop úrovně postavy na 60.