Cyberpunk 2077: Phantom Liberty Recenze Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, přídavku v podobě strhujícího špionážního thrilleru

Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, přídavku v podobě strhujícího špionážního thrilleru | Kapitola 4

Martin Zavřel

Martin Zavřel

20. 9. 2023 17:00 3

1. Vítejte v Dogtownu 2. Poctivý špionážní thriller 3. Pestrá jízda plná atrakcí 4. Dogtown stojí za návštěvu

O víně a krvi byl jeden z nejuznávanějších přídavků v historii videoher a tvůrci ze studia CD Projekt RED si to moc dobře uvědomují. Přesto se pokusili pro svoji další hru připravit stejně, nebo snad ještě lépe vystavěný nášup, který obsahuje vynikající dodatečný příběh v zajímavém novém prostředí s ještě zajímavějšími novými postavami. Zároveň přichází v doprovodu mnoha citelných vylepšení hry jako takové.

Stejně jako základní hru, také Phantom Liberty jsem odehrál na konzoli PlayStation 5. Režim výkonu funguje dobře, neměl jsem problémy s plynulostí hry a většinu času jsem žasnul nad tím, jak hustě zalidněné jsou některé části Dogtownu - ať už se jedná o přeplněné uličky ve slumu nebo třeba o zaplněnou halu při velkém koncertu. Působivá je také míra zkázy, kterou můžete rozpoutat - obzvláště někteří bossové vám v tom pomohou a budete i bourat kusy prostředí. Za drobný technický zázrak považuji třeba i to, že vám hra dovolí bez problému sprintovat zalidněnými částmi města nebo to pořádně rozjet rychlým vozidlem, aniž by došlo k nějakému viditelnému technickému problému. Jednou za čas zazlobilo nasvícení nějaké textury, v jednom případě se mi (po sérii mnou vržených granátů) boss bugnul do podlahy, ale většinu času Phantom Liberty na PS5 vypadá a běží skvěle.

Recenze Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, přídavku v podobě strhujícího špionážního thrilleru
i Zdroj: Martin Zavřel / Hrej.cz

Dogtown jakožto nová herní lokace je rozsáhlá a osobitá. Najdete zalidněné chýše ve slumu, ale také mrakodrapy s ohromujícími VIP interiéry. Po několika desítkách hodin samozřejmě budete znát klíčové křižovatky a silnice až příliš dobře, ale na druhou stranu se vám pořád může stát, že zabloudíte mezi keře stranou od hlavní cesty a najdete tam třeba vrak tanku z období války mezi korporacemi - nebo improvizovanou párty místních alkoholiků. Kromě několika specifických misí budete mít samozřejmě příležitost cestovat mezi zbytkem Nighty City a Dogtownem svobodně, dle libosti. Ačkoliv je možné Phantom Liberty odehrát jako přímočarou střílečku, nejlepší zážitek se dostaví, pokud nebudete spěchat a užijete si třeba i obyčejné procházky tímto fantastickým, živoucím městem, plným nespočetných detailů, atmosférických zákoutí a všemožných lidí i situací. Kromě jiného vás v tom podpoří i nové radiové stanice s novou hudbou (Phntom Liberty obsahuje také několik parádních nových písní).

Přestože příběh je dle mého názoru dokonalý a většina misí velmi zábavných svým spádem a pestrostí, je možné najít dílčí slabiny. Osobně mi například poněkud kazilo uvěřitelný dojem ze hry, když na mne během některých přestřelek nabíhaly nepřátelské oddíly pohromadě v citelných vlnách, místo aby se taktičtěji rozdělili a více se kryli. Člověk si tak opravdu připadá spíše jako na střelnici s terči, než jako v uvěřitelné bojové situaci. Neděje se to zdaleka vždy, ale několik takovýchto přestřelek v Phantom Liberty najdete. Poněkud frustrující je také ukládání pozice v některých pasážích hry, třeba během zmíněné pasáže s nezničitelným robotem nebo okolo klíčových herních událostí (možná abyste nemohli příliš snadno vyzkoušet varianty vašeho rozhodnutí). V tomto ohledu má technické řešení konkurence (BG3) jasně navrch. Někomu by mohla vadit citelná “upovídanost” neboli délka a pomalé tempo některých dialogových pasáží.

i Zdroj: Martin Zavřel / Hrej.cz

Pokud se rozhodnete vytěžit Phantom Liberty na maximum, klidně v Dogtownu můžete strávit i padesát hodin. Nejde jen o zmíněné hlavní a vedlejší mise či jejich varianty (dle vašich rozhodnutí), ale nově zde najdete také generované aktivity v otevřeném světě. Ty spadají do dvou hlavních kategorií - letecké shozy a krádeže vozidel. Obě tyto kategorie pak nabízejí různé variace, kdy na místě shozu řešíte odlišné situace nebo pro krádež vozidla musíte splnit odlišné podmínky. Nejde o nic převratného, ale člověk si Night City snadno zamiluje a důvody pro extra strávený čas navíc (případně zdroje další kořisti, vylepšení či zkušeností) se vždy hodí. Velkým lákadlem pro fanoušky původní hry může být také zbrusu nový konec celého příběhu V, o kterém samozřejmě nemohu prozradit nic konkrétního, ale řeknu alespoň, že na mne udělal dojem ještě více propracovaného a procítěného rozloučení, než původní závěr(y) hlavní hry.

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Žánr nelineárních příběhových RPG se v minulém měsíci dočkal dramatického zvednutí výtvarné i technické laťky v podobě Baldur´s Gate 3. Přesto mohu s velkou radostí potvrdit, že Phantom Liberty tuto výzvu bez větších problémů dorovnává a nabízí excelentní postavy, příběh, výpravu a celkový zážitek, díky kterému budete Night City milovat zase o něco více.

Vynikající postavy a příběh
Dopady voleb hráče
Spád a pestrost hlavních misí