Battlefield 2042 Recenze Recenze Battlefield 2042, střílečky, která ztratila svou duši

Recenze Battlefield 2042, střílečky, která ztratila svou duši

Radek Raudenský

Radek Raudenský

19. 11. 2021 15:40 11

1. NĚCO JINAK 2. NE VŠECHNO NOVÉ JE DOBRÉ 3. JE VĚTŠÍ SKUTEČNĚ LEPŠÍ? 4. HAZARDNÍ ZÓNA JAKO PODPORA 5. PORTÁL DO MINULOSTI

Oblíbená série stříleček Battlefield se vrací do přítomnosti, nebo spíše blízké budoucnosti a chce opět uzmout korunu krále multiplayerových akcí. Na startu ale velmi výrazně klopýtá a především v části přinášející klasickou hratelnost série jde o velké zklamání. Proč?

Vím, že tato tvrzení asi čtete nebo slyšíte často. Psát recenzi na největší hity sezóny není nikdy jednoduché, samozřejmě. Nikomu jeho práci nezlehčuji, ale tentokrát je to fakt těžké. Fakt! Nový Battlefield 2042 je totiž tak moc rozporuplnou hrou, že ani v tuto chvíli, kdy začínám psát recenzi, vlastně nevím, co si o něm pořádně myslet. A ještě tomu ho hodnotit číslem… No, co se dá dělat. Dámy a pánové, vítám vás u recenze dalšího restartu série Battlefield s podtitulem 2042.

Už od dob Battlefieldu 4 si série osvojila několik pravidelných atributů, na které se hráči od té doby mohli spolehnout. Zaprvé – příšerný start. Bugy, bugy, pády serverů a ještě jednou bugy. Jenže i přes vratké starty se hráči u hry drželi, protože Battlefield tradičně přinesl něco, co žádná jiná velká hra nedokázala. Rozlehlé mapy, unikátní atmosféru a troufám si říct, že i dechberoucí grafiku. Právě tato série za mě léta představovala benchmark doby a graficky patřila mezi ty nejlepší. S přechodem do první světové války sice spousta hráčů nesouhlasila, i tady ale dokázal Battlefield vytáhnout svoje trumfy, které nakonec převálcovaly negativa. Grafika, zničitelné prostředí, atmosféra… no prostě válečná vřava jak má být.

Battlefield si sice nesl velice dobré hodnocení a vzpomínky fanoušků, pokud ale zkazíte představení hned po otevření opony, jste out. V herním průmyslu to platí ještě více než kde jinde. A to se bohužel Battlefieldu V „podařilo“. Odhalení hry bylo asi to nejhorší v historii a od DICE se znechuceně odkláněly masy hráčů, které se zařekly, že návratu do druhé světové války šanci nedají. Trvalo měsíce, než se podařilo odstranit bugy a připomínky hráčů, zásadní zlom ale přišel s vydáním DLC War in the Pacific. To přineslo spoustu novinek, doladilo všechno potřebné a po chvále se do válečné střílečky vrátila spousta hráčů, které ocenily to, co se DICE po velmi trnitém startu opět povedlo přinést – atmosféra, grafika, týmová spolupráce a duch Battlefieldu.

PAUZA

Vydání letošního Battlefield 2042 a posledního vstupu Battlefield 5 dělí téměř přesně tři roky. Pro sérii byla tak dlouhá pauza netypická, dle tvrzení insiderů za tím stála snaha o reboot Battlefieldu.

Vydavatel EA ale chtěl věci zase změnit. Musel Battlefield vrátit na úplné výsluní, a rozhodl se jít tam, kde už jednou uspěl. Do moderního zasazení. Vývojáři z DICE to vzali z trochu jiného konce. Moderní zasazení se sice vrací, jenže se rozhodně nevracíme do minulosti – naopak se díváme celkem hluboko budoucnosti. DICE se navíc rozhodlo přinést spoustu novinek, změn a vylepšení, které jsou pro sérii Battlefield cizí. Mění i naprosto základní principy, které se se sérií táhnou od začátku. A to je ten problém, o kterém mluvím. Ne všechno je dobře, ne všechno je špatně… a jen těžko lze popsat, jak se vlastně při hraní cítím.