Battlefield 2042 Recenze Recenze Battlefield 2042, střílečky, která ztratila svou duši

Recenze Battlefield 2042, střílečky, která ztratila svou duši | Kapitola 5

Radek Raudenský

Radek Raudenský

19. 11. 2021 15:40 11

Seznam kapitol

1. NĚCO JINAK 2. NE VŠECHNO NOVÉ JE DOBRÉ 3. JE VĚTŠÍ SKUTEČNĚ LEPŠÍ? 4. HAZARDNÍ ZÓNA JAKO PODPORA 5. PORTÁL DO MINULOSTI

Oblíbená série stříleček Battlefield se vrací do přítomnosti, nebo spíše blízké budoucnosti a chce opět uzmout korunu krále multiplayerových akcí. Na startu ale velmi výrazně klopýtá a především v části přinášející klasickou hratelnost série jde o velké zklamání. Proč?

Reklama

No jasně, jdeme na něj! Portal, opěvovaný mód, údajný spasitel letošního Battlefieldu a dle mnohých to jediné dobré na 2042. Experimentální režim přináší něco, co snad žádná jiná hra ještě nepřinesla. V tomto segmentu kombinuje Battlefield 2042 obsah předchozích dílů, přesněji řečeno 1942, Bad Company 2 a Battlefield 3, samozřejmě společně se nejčerstvějším obsahem.

Recenze Battlefield 2042, střílečky, která ztratila svou duši
i Zdroj: Hrej.cz

V prvních dnech jsem ale na Portal kašlal úplně, server browser (u Portalu naštěstí dostupný je) byl totiž plný XP farem a dalších náhodných slátanin. Po chvilce ale hráči přišli na to, jak pracovat s editorem serveru. Ten je dle mého geniálně zpracovaný - ve webovém rozhraní si můžete upravit prakticky jakýkoliv aspekt hry, díky čemuž tvoříte úplně vlastní pravidla. Vojáci z roku 1942 proti těm z roku 2042, tanky proti letadlům nebo 1 Rambo proti 100 hráčů? Klidně. Limitem je především fantazie. Úprava navíc funguje jako maximálně jednoduchá skládačka, nemusíte tak vůbec umět programovat. Dle mého ještě chvíli potrvá, než hráči přijdou na ty nejlepší a nejzábavnější kombinace. Zatím paradoxně Portal slouží zejména k jednomu účelu, a to prachobyčejnému hraní starých dílů. Je libo zamířit do 1942, hrát s dobovými zbraněmi, na tehdejších mapách a technikou, jen v nové grafice? Není problém. 

-
i Zdroj: Hrej.cz
-

Portal je určitě skvělá vychytávka a jen tak si při hraní 2042 odskočit do legendárních map z Battlefieldu 3 včetně autentických zbraní a gun handlingu z mě fakt baví. Skvělé je, že si v tomto případě můžete zvolit i třídy a zapomenout tak na specialisty z 2042. Ano, teoreticky je možné hrát jen Portal a naprosto ignorovat další dva segmenty. Ale i když přejdu zjevnou absurditu toho, že je na Battlefieldu 2042 vlastně nejlepší to, co doslova přebírá z minulosti, tak to stejně pořád není ono. Systém pohybu se sice v tomto případě snaží emulovat ten dobový, ale nedaří se to na 100 %. Navíc mě osobně mrzí použití nového UI, které není úplně ideálně dotažené. Věřím ale, že se vývojáři o Portal budou do budoucna ještě starat a hry budou akurátní jak skrze UI, tak celkovou hratelností. Vedle toho by nabídku postupně mohly rozšířit ostatní díly Battlefieldu.

CO JÁ VÍM

Jak už sem na začátku psal, hodnotit nový díl Battlefieldu je velmi obtížné. Na jedné straně je to stále velmi kvalitní AAA hra, o tom žádná. V kontextu konkurence má pěknou grafiku, slušný gunplay, je to super střílečka s rozměrnými mapami a obecně vlastnostmi, které žádná jiná nenabízí. Ale upřímně? Takhle odtrženě ho hodnotit nechci. Battlefield měl svou duši, své kouzlo, svou atmosféru. Byl to prostě Battlefield a podle mě je nutné i 2042 hodnotit jako pokračování, které chtělo hodně inovovat.

To rozhodně provedl, ale špatně. Nepřináší téměř nic z toho, co jsem si zamiloval v Battlefieldu V a naopak vývojáři dodali něco, co klasickou hratelnost krutě rozbíjí. Rychlý pohyb a posun k velice dynamické hratelnosti je nakonec celkem fajn a zvykl jsem si, ale ve spojení s obrovskými mapami a nemastným systémem specialistů se úplně vytrácí týmovost a vzájemná soudržnost Battlefield komunity. Hru navíc trápí mraky designových i technických chyb a úplně v ní chybí řada poměrně klíčových funkcí i obsahu, na které jsme byli zvyklí. Z Battlefieldu se tak stala naprosto generická střílečka na velkých mapách, což v mém srdci nezachrání ani slušné režimy Hazard Zone a Portal.

Battlefield 2042
PlayStation PlayStation 5
Xbox Xbox One
Windows PC
Xbox Xbox Series X | S
PlayStation PlayStation 4

Verdikt

Autoři se snažili vrátit Battlefield do jeho zlatých let, ale zároveň chtěli přinášet novinky. Výsledkem je sice slušná střílečka, ta ale trpí spoustou zbytečných chyb a hlavně úplně ztratila ducha Battlefieldu, který je dle mého na této sérii tím nejcennějším.

Co se nám líbí a nelíbí?

Hazard Zone
Portal
V jádru jde stále o dobrou střílečku
Ztráta ducha Battlefieldu
Nulová týmová spolupráce
Moc velké mapy
Systém specialistů
Přílišný příklon k dynamické hratelnosti
Příšerný technický stav
Spoustu chybějících prvků a funkcí
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama