Q&Hrej - Jaké studio nebo vydavatelství je dle vás podceňované?
i Zdroj: Hrej.cz
Q&Hrej Článek Q&Hrej - Jaké studio nebo vydavatelství je dle vás podceňované?

Q&Hrej - Jaké studio nebo vydavatelství je dle vás podceňované? | Kapitola 2

David Plecháček Tadeáš Pepř Aleš Tihlařík Jakub Fišer Radek Raudenský

David Plecháček, Tadeáš Pepř, Aleš Tihlařík, Jakub Fišer, Radek Raudenský

11. 7. 2022 13:56

Seznam kapitol

1. ALEŠ TIHLAŘÍK - TO BUDE NA DLOUHO 2. DAVID PLECHÁČEK - PEPA FARES 3. JAKUB FIŠER - VYHODÍTE MOBIL Z OKNA 4. RADEK RAUDENSKÝ - MÁLO ZKUŠENOSTÍ 5. TADEÁŠ PEPŘ - BRATŘI WARNEROVÉ

Jsou studia, která jsou dost možná přeceňovaná. Na druhé straně se ale v herním průmyslu zcela jistě pohybuje řada vysoce kvalitních týmů, které vydávají skvělé hry, ale mainstream si je zatím nenašel. Koho považuje naše redakce za underdoga?

Reklama

DAVID PLECHÁČEK - PEPA FARES

Na to, kolik je na světě nejrůznějších studií, je vlastně docela snadné vytřídit ty, které dělají ty nejlepší hry. Málokdo se může rovnat s výpravností Naughty Dog, ať už si o Uncharted nebo Last of Us myslíte cokoliv. Mezi indie studii září bezchybní Supergiants, poslední Hades rozhodně nebyl výstřelem ze tmy. Za artové hry s netradiční hratelností si zase pravidelně připisuje kredit Annapurna, byť už více figuruje coby vydavatelství. Snadno dokážeme rozklíčovat i studia, kterým se dařilo kdysi, ale na jejichž výstavní skříň se už dávno práší. Slyším Blizzard? Slyším BioWare? Skutečně se ale mezi studii nachází někdo podceňovaný, který v minulosti nešlápnul vyloženě vedle, a obecně se o něm nemluví?

Doteď si odpovědí nejsem stoprocentně jistý. Cítím, že ať řeknu jakýkoliv tip, může zaznít pomyslné „ale“. Přesto mi do hlavy naskakují různé týmy, jejichž jména by tu pravděpodobně mohla zaznít. Vnitřně ale cítím, že shodnout se na kterémkoliv z nich ale bude pro většinu takřka nemožná. To si myslím můžeme snadno ukázat na první variantě, kterou vykopávám na plac. Je ale Quantic Dream skutečně neomylným studiem? Mně se pokaždé trefilo do vkusu, každou jejich hru jsem si zatím užil beze zbytku v čele s posledním Detroitem, ale řadit je vedle Naughty Dog asi nedokážu ani já. Jako druhé mě napadlo studio Monolith. Asi by tu mohly stát oba týmy se stejným názvem, ten japonský, který má na starosti Xenoblade, je mi ale dost vzdálený a snad žádnou jejich hru jsem nehrál. To ten americký, Monolith Production, má ve svém repertoáru jednu lepší hru než druhou a hrál jsem je snad všechny. Blood? Moje milované Shogo? No One Lives Forever? F.E.A.R? Jsou to sice hry dávno minulé, ale ani jejich poslední dva tituly, Middle-earth: Shadow of Mordor, respektive Shadow of War, v mých očích nepatří do výprodejového koše a byly vážně skvělé.

A samozřejmě ty nežhavější tělíska patří do posledního odstavce. Takže… studio Hazelight. Josef Fares plní všechny weby v momentech, kdy vyjde nějaká jeho hra, ale pak jako by na něj svět zapomněl. Všechny tři jeho hry jsou ale fenomenální. Brothers: A Tale of Two Sons sice vyšlo ještě pod Starbreeze, ale A Way Out a It Takes Two jsou naprosto perfektní tituly, které nemají srovnání. Vážně by vás ale Fares s Hazelight napadl, kdybychom mluvili o těch nejlepších? Ale fajn, možná, že díky excentrické povaze autora by si někdo vzpomněl. To z posledního studia, který sem dám v plén, neznáme podle mě jméno vůbec nikoho, přestože jejich práci vychvalujeme do nebes s každým projektem. Jestli někdo označení underdog snese ze všech nejvíc, studio Bluepoint Games do tohohle ranku spadá naprosto bez debat. Co na tom, že vytváří jenom remaky. Všichni víme, jak takový špatně provedený remake taky může vypadat… 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama