Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy
i Zdroj: THQ Nordic
Gothic Článek Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy

Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy | Kapitola 5

Andrej Holátko

Andrej Holátko

7

Seznam kapitol

1. Zrod v kolonii 2. Gothic II: legenda zrozená z kamene a krve 3. Pád a nový začátek 4. Arcania a Risen: ztracená éra 5. Znovuzrození

Gothic nebyl o hrdinství, ale o přežití. Drsný svět, který vznikl v roce 2001, změnil pohled na RPG hry a dodnes patří mezi největší kultovky evropské herní scény.

Reklama

Roky plynuly a jméno Gothic zůstávalo v paměti hráčů jako pojem – ne jako komerční značka, ale jako symbol poctivého, drsného RPG, které nevodilo za ruku a odměňovalo trpělivost. Komunita mezitím udržovala sérii při životě prostřednictvím modifikací, fanouškovských překladů a rozsáhlých projektů jako Gothic II: Die Rückkehr nebo The Chronicles of Myrtana. Právě díky nim nikdy úplně nevyhasl plamen, který Piranha Bytes v roce 2001 zažehli.

V roce 2019 pak přišlo nečekané překvapení. Nový vlastník značky, THQ Nordic, vydal Gothic Playable Teaser – malou ukázku plánovaného remaku prvního dílu vytvořenou interním týmem Alkimia Interactive. Hráči si demo mohli zdarma vyzkoušet a svým hodnocením rozhodnout, zda má smysl projekt dokončit.

Remake, který je nyní ve vývoji, slibuje zachovat ducha originálu, ale přinést moderní grafiku, vylepšené ovládání a přístupnost pro novou generaci hráčů. THQ Nordic zároveň potvrzuje, že respektuje dědictví série a naslouchá fanouškům – což je po letech zklamání přesně to, co Gothic potřebuje.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama