Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy
i Zdroj: THQ Nordic
Gothic Článek Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy

Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy

Andrej Holátko

Andrej Holátko

7

Seznam kapitol

1. Zrod v kolonii 2. Gothic II: legenda zrozená z kamene a krve 3. Pád a nový začátek 4. Arcania a Risen: ztracená éra 5. Znovuzrození

Gothic nebyl o hrdinství, ale o přežití. Drsný svět, který vznikl v roce 2001, změnil pohled na RPG hry a dodnes patří mezi největší kultovky evropské herní scény.

Reklama

Na přelomu tisíciletí se skupina mladých vývojářů z německého Essenu rozhodla vytvořit hru, která by nabídla realističtější a drsnější pohled na fantasy svět. Tak vzniklo studio Piranha Bytes a s ním projekt jménem Gothic. Po několika letech vývoje vyšla hra v roce 2001 a okamžitě zaujala svou nekompromisní atmosférou a originálním přístupem k žánru RPG.

Příběh hráče bez jména, vrženého do trestanecké kolonie obehnané magickou bariérou, se stal základem pro zcela jiný typ hrdinského příběhu. V Gothicu nešlo o spasení světa, ale o obyčejné přežití v prostředí plném násilí, intrik a nepsaných pravidel. Svět působil živě – vězni tě ignorovali, pokud jsi nebyl dost silný, a pohrdali tebou, dokud sis nezískal respekt.

Gothic – legenda, která naučila hráče milovat drsné RPG světy
i Zdroj: THQ

Velkým trumfem bylo i chování NPC, které tehdy působilo revolučně. Postavy měly denní rutiny, spaly, pracovaly a reagovaly na činy hráče. Hra tím vytvářela iluzi skutečné kolonie, v níž každý boj i rozhovor měl váhu.

Technicky sice nebyl Gothic bez chyb – ovládání bylo neohrabané a bugy časté – ale hráči mu to odpustili. Atmosféra, hudba Kaie Rosenkranze a neobvyklá surovost udělaly z Gothic kult. Byla to hra, která nevedla hráče za ruku.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama