Larian Studios – od krachu k triumfu. Jak se zrodil nový král RPG žánru
Seznam kapitol
Z malého belgického studia, které málem zkrachovalo, se stal tvůrce jedné z největších RPG her všech dob. Příběh Larian Studios je učebnicí vytrvalosti, víry a vášně pro hráče.
Příběh Larian Studios začíná roku 1996 v belgickém Gentu, kde mladý nadšenec Swen Vincke založil malé studio s jediným cílem – vytvořit poctivé RPG podle svých představ. V době, kdy herní trh ovládaly akční tituly a plošinovky, působil jeho sen jako bláznivá vize. Vincke ale věřil, že hráči stále touží po hrách, kde rozhodnutí mají váhu a svět reaguje na jejich činy.
První projekt, The Lady, the Mage and the Knight, měl ambici stát se velkým fantasy RPG, ale vývoj ztroskotal kvůli neshodám s vydavatelem. Larian se ocitl na pokraji bankrotu, přesto se Vincke nevzdal. V roce 2002 studio konečně vydalo Divine Divinity – izometrické RPG, které kombinovalo klasickou hratelnost s otevřeným světem, nelineárními úkoly a chytlavým humorem.
I přes technické nedostatky se hra stala kultovním hitem, který fanoušci často označovali za „skutečné pokračování Baldur’s Gate“. Larian tak dokázal, že i malé studio z Belgie může vytvořit něco, co obstojí vedle největších RPG značek světa.