Larian Studios – od krachu k triumfu. Jak se zrodil nový král RPG žánru | Kapitola 5
Seznam kapitol
Z malého belgického studia, které málem zkrachovalo, se stal tvůrce jedné z největších RPG her všech dob. Příběh Larian Studios je učebnicí vytrvalosti, víry a vášně pro hráče.
Úspěch Baldur’s Gate 3 posunul Larian Studios mezi absolutní elitu herního průmyslu. Z malého nezávislého týmu se stal symbol toho, že i poctivé, příběhové RPG může v éře online stříleček a live-service titulů uspět u masového publika. Swen Vincke se stal ikonou vývojářské upřímnosti – tvůrcem, který raději riskuje vše pro svobodu tvořit, než aby dělal kompromisy s vydavateli.
Larian po triumfu s Baldur’s Gate 3 neplánuje odpočívat. Vincke potvrdil, že studio se nevrátí k sérii Baldur’s Gate, ale pracuje na dvou nových originálních RPG projektech. Chce se vrátit k vlastnímu univerzu a vytvořit světy, které budou ještě svobodnější a živější než Rivellon či Faerûn.
Odkaz Larianu spočívá v důsledné filozofii: hráč má mít plnou kontrolu nad příběhem, žádné laciné triky, žádné mikrotransakce, jen poctivá interaktivní zkušenost. Studio tak nejen oživilo klasické RPG, ale i připomnělo, že hry mohou být osobním uměleckým dílem – výsledkem vášně, odvahy a víry ve vlastní sny.
Dnes je Larian důkazem, že i malé studio s velkým srdcem může změnit herní historii. A i když svět už zná jejich jméno, nejspíš to nejlepší z jejich tvorby teprve přijde.