OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield | Kapitola 12
Seznam kapitol
Minulý týden jsme nahlédli do historie série Call of Duty, tím pádem nesmíme opomenout ani jejího největšího konkurenta v podobě Battlefieldu. Vychází ostatně další díl, Battlefield 2042 svede důležitou bitvu o nadšence do válečných akcí s Call of Duty: Vanguard.
Battlefield 4
- DICE
- 29. října 2013
- Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3, PlayStation 4, PC
- 14,81 milionu kopií
- 81 Metascore (PC), 79-85 ostatní verze
Větší a zase o něco hezčí, tak by se dala popsat čtyřka s přihlédnutím k předchozímu dílu. Nejvíce byla kritizována singleplayerová kampaň, ta snad ani nestojí za řeč. Pojďme tedy rovnou nahlédnout do multiplayeru. Asi nejvýraznějším prvkem je tzv. Levolution systém, který výrazně měnil podmínky na bojišti. Při protržení hráze došlo k malé záplavě, výbuchy mohly poslat k zemi komín, část hotelu, ale také celý mrakodrap. Destrukce následně měnila profil mapy, přidávala vertikalitu a do určité míry měnila pravidla hry.
Čtyřka je obecně považována za velmi zdařilý díl, v době vydání však jen tak někoho nepotěšila. Obsahovala totiž šílené množství chyb, glitchů a nestabilní servery. Jako příklad může posloužit zmíněný pád mrakodrapu - v prvních týdnech si nikdo nemohl být jistý, zda spolu s ním nespadnou i servery, šlo o podobný problém jako v případě režimu Titan.
Problémy už jsou ale dávno pryč. Oblíbenost čtyřky dokresluje fakt, že ji celá řada hráčů odmítá opustit i dlouhé roky po vydání. Čtyřka dokonce na některých platformách čas od času překoná novější díly (Battlefield 1 a Battlefield V), naposledy zažila příliv veteránů během letošní E3, kdy byl odhalen trailer pro Battlefield 2042, podpora EA dokonce byla nucena dočasně navýšit kapacitu serverů.