OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield
i Zdroj: Hrej.cz
Témata Článek OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield

OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield | Kapitola 3

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

18. 11. 2021 17:20

Seznam kapitol

1. Battlefield 1942 (2002) 2. Battlefield Vietnam (2004) 3. Battlefield 2 (2005) 4. Battlefield 2: Modern Combat (2005) 5. Battlefield 2142 (2006) 6. Battlefield: Bad Company (2008) 7. Battlefield Heroes (2009) 8. Battlefield 1943 (2009)
9. Battlefield: Bad Company 2 (2010) 10. Battlefield Play4Free (2011) 11. Battlefield 3 (2011) 12. Battlefield 4 (2013) 13. Battlefield Hardline (2015) 14. Battlefield 1 (2016) 15. Battlefield V (2018) 16. Battlefield 2042 (2021)

Minulý týden jsme nahlédli do historie série Call of Duty, tím pádem nesmíme opomenout ani jejího největšího konkurenta v podobě Battlefieldu. Vychází ostatně další díl, Battlefield 2042 svede důležitou bitvu o nadšence do válečných akcí s Call of Duty: Vanguard.

Reklama

Battlefield 2

Zdroj: MobyGames
i Zdroj: Hrej.cz
Zdroj: MobyGames

  • DICE
  • 21. června 2005
  • PC
  • 2,25 milionu prodaných kopií
  • 91 Metascore

Výraznější posun pak nastřelil Battlefield 2. Definoval totiž další charakteristický rys celé série, a sice důraz na pokročilou zničitelnost prostředí. Něco takového umožňoval značně upravený Refractor Engine. Hra zachycovala konflikt mezi spojenci, Čínou a fiktivní koalicí Středního východu. 

Zatímco singleplayerový režim proti počítačem řízeným vojákům (který se odehrával na stejných mapách) pustil na bojiště pouze 16 hráčů, v multiplayeru jich na frontu napochodovalo celkem 64, což samo o sobě slibovalo daleko intenzivnější zážitek. Třídy rozšířily speciální jednotky vhodné k plíživému postupu a sabotážním akcím, dále pak podpora se zaměřením na krycí palbu a doplňování munice ostatním hráčům. 

Jednou z hlavních novinek je Commander mód, neboli velitelský režim určený pro ty nejzkušenější zelené mozky z každého týmu. O pozici sice mohl požádat prakticky každý, přednost ale dostali hráči s vyšší hodností. Ti pak měli přístup k obrazovce s celým bojištěm, kde mohli rozdávat rozkazy konkrétním jednotkám, shazovat zásoby, vozidla, značit cíle pro dělostřelectvo a tak dále. Hra se v takový moment v podstatě proměnila v real-time strategii. Podobný systém se během let snažila implementovat celá řada dalších her, kromě v jednu dobu populární sci-fi záležitosti Natural Selection 2 se ale nikdy příliš neuchytil.

Zajímavá je také možnost uložit si záznam z bitvy. Stažené soubory šlo stáhnout na disk a následně přehrát v enginu hry, případně je exportovat do běžného videoformátu. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama