OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield
Článek OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield

OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield | Kapitola 3

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

18. 11. 2021 17:20

Seznam kapitol

1. Battlefield 1942 (2002) 2. Battlefield Vietnam (2004) 3. Battlefield 2 (2005) 4. Battlefield 2: Modern Combat (2005) 5. Battlefield 2142 (2006) 6. Battlefield: Bad Company (2008) 7. Battlefield Heroes (2009) 8. Battlefield 1943 (2009)
9. Battlefield: Bad Company 2 (2010) 10. Battlefield Play4Free (2011) 11. Battlefield 3 (2011) 12. Battlefield 4 (2013) 13. Battlefield Hardline (2015) 14. Battlefield 1 (2016) 15. Battlefield V (2018) 16. Battlefield 2042 (2021)

Minulý týden jsme nahlédli do historie série Call of Duty, tím pádem nesmíme opomenout ani jejího největšího konkurenta v podobě Battlefieldu. Vychází ostatně další díl, Battlefield 2042 svede důležitou bitvu o nadšence do válečných akcí s Call of Duty: Vanguard.

Reklama
Reklama

Battlefield 2

Zdroj: MobyGames
Zdroj: MobyGames

  • DICE
  • 21. června 2005
  • PC
  • 2,25 milionu prodaných kopií
  • 91 Metascore

Výraznější posun pak nastřelil Battlefield 2. Definoval totiž další charakteristický rys celé série, a sice důraz na pokročilou zničitelnost prostředí. Něco takového umožňoval značně upravený Refractor Engine. Hra zachycovala konflikt mezi spojenci, Čínou a fiktivní koalicí Středního východu. 

Zatímco singleplayerový režim proti počítačem řízeným vojákům (který se odehrával na stejných mapách) pustil na bojiště pouze 16 hráčů, v multiplayeru jich na frontu napochodovalo celkem 64, což samo o sobě slibovalo daleko intenzivnější zážitek. Třídy rozšířily speciální jednotky vhodné k plíživému postupu a sabotážním akcím, dále pak podpora se zaměřením na krycí palbu a doplňování munice ostatním hráčům. 

Jednou z hlavních novinek je Commander mód, neboli velitelský režim určený pro ty nejzkušenější zelené mozky z každého týmu. O pozici sice mohl požádat prakticky každý, přednost ale dostali hráči s vyšší hodností. Ti pak měli přístup k obrazovce s celým bojištěm, kde mohli rozdávat rozkazy konkrétním jednotkám, shazovat zásoby, vozidla, značit cíle pro dělostřelectvo a tak dále. Hra se v takový moment v podstatě proměnila v real-time strategii. Podobný systém se během let snažila implementovat celá řada dalších her, kromě v jednu dobu populární sci-fi záležitosti Natural Selection 2 se ale nikdy příliš neuchytil.

Zajímavá je také možnost uložit si záznam z bitvy. Stažené soubory šlo stáhnout na disk a následně přehrát v enginu hry, případně je exportovat do běžného videoformátu. 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz