OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield | Kapitola 3
Seznam kapitol
Minulý týden jsme nahlédli do historie série Call of Duty, tím pádem nesmíme opomenout ani jejího největšího konkurenta v podobě Battlefieldu. Vychází ostatně další díl, Battlefield 2042 svede důležitou bitvu o nadšence do válečných akcí s Call of Duty: Vanguard.
Battlefield 2
- DICE
- 21. června 2005
- PC
- 2,25 milionu prodaných kopií
- 91 Metascore
Výraznější posun pak nastřelil Battlefield 2. Definoval totiž další charakteristický rys celé série, a sice důraz na pokročilou zničitelnost prostředí. Něco takového umožňoval značně upravený Refractor Engine. Hra zachycovala konflikt mezi spojenci, Čínou a fiktivní koalicí Středního východu.
Zatímco singleplayerový režim proti počítačem řízeným vojákům (který se odehrával na stejných mapách) pustil na bojiště pouze 16 hráčů, v multiplayeru jich na frontu napochodovalo celkem 64, což samo o sobě slibovalo daleko intenzivnější zážitek. Třídy rozšířily speciální jednotky vhodné k plíživému postupu a sabotážním akcím, dále pak podpora se zaměřením na krycí palbu a doplňování munice ostatním hráčům.
Jednou z hlavních novinek je Commander mód, neboli velitelský režim určený pro ty nejzkušenější zelené mozky z každého týmu. O pozici sice mohl požádat prakticky každý, přednost ale dostali hráči s vyšší hodností. Ti pak měli přístup k obrazovce s celým bojištěm, kde mohli rozdávat rozkazy konkrétním jednotkám, shazovat zásoby, vozidla, značit cíle pro dělostřelectvo a tak dále. Hra se v takový moment v podstatě proměnila v real-time strategii. Podobný systém se během let snažila implementovat celá řada dalších her, kromě v jednu dobu populární sci-fi záležitosti Natural Selection 2 se ale nikdy příliš neuchytil.
Zajímavá je také možnost uložit si záznam z bitvy. Stažené soubory šlo stáhnout na disk a následně přehrát v enginu hry, případně je exportovat do běžného videoformátu.