OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield
Článek OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield

OBRAZEM - Jak šel čas se sérií Battlefield | Kapitola 5

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

18. 11. 2021 17:20

Seznam kapitol

1. Battlefield 1942 (2002) 2. Battlefield Vietnam (2004) 3. Battlefield 2 (2005) 4. Battlefield 2: Modern Combat (2005) 5. Battlefield 2142 (2006) 6. Battlefield: Bad Company (2008) 7. Battlefield Heroes (2009) 8. Battlefield 1943 (2009)
9. Battlefield: Bad Company 2 (2010) 10. Battlefield Play4Free (2011) 11. Battlefield 3 (2011) 12. Battlefield 4 (2013) 13. Battlefield Hardline (2015) 14. Battlefield 1 (2016) 15. Battlefield V (2018) 16. Battlefield 2042 (2021)

Minulý týden jsme nahlédli do historie série Call of Duty, tím pádem nesmíme opomenout ani jejího největšího konkurenta v podobě Battlefieldu. Vychází ostatně další díl, Battlefield 2042 svede důležitou bitvu o nadšence do válečných akcí s Call of Duty: Vanguard.

Reklama
Reklama

Battlefield 2142

Zdroj: MobyGames
Zdroj: MobyGames

  • DICE
  • 17. října 2006
  • PC
  • 220 tisíc prodaných kopií
  • 80 Metascore

Série už zažila druhou světovou válku, Vietnam i moderní konflikt, autorům se však nechtělo hned vracet zpět a celé kolečko opakovat. Přišli tedy s odvážnějším námětem, v němž představili “novou dobu ledovou”. Battlefield 2142 byl také popisován jako “Studená válka 22. století”, bylo jasné, že si tvůrci tentokrát mohli dovolit popustit uzdu své fantazie. Na jedné straně stály jednotky Evropské unie, proti Panasijské koalici bojovaly o poslední zbytky nezamrzlého území. 

Z popisu je jasné, že se do Battlefieldu tentokrát propsala futuristická estetika, ve výbavě vojáků se našly hypermoderní kvéry a vozidla, v základních principech však odpovídala předchozímu dílu. Nějaké ty novinky se však najdou, například režim Titan (ne, opravdu nemá nic společného s titulem Titanfall), kde týmy musely bránit obří válečné lodě, přičemž se snažily sabotovat tu na straně soupeře. 

Titáni se mohli po mapě pohybovat, povolení k ovládání však měli pouze velitelé. A ti se něčím takovým většinou odmítali zabývat (nebo vůbec nevěděli, že tuto možnost mají). Na některých serverech byl dokonce pohyb defaultně vypnutý, jelikož obří stroje narušovaly stabilitu serverů - docházelo ke kolísání latence, hra také často padala.

I přes odvážné nápady a neotřelý design se Battlefield 2142 v prodejích ani vzdáleně nepřibližuje ostatním dílům, snad i proto se značka následně vrátila do osvědčených kulis.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz