Preview Elden Ring Článek Dojmy z hraní Elden Ring, jedné z nejočekávanějších her začátku nabitého roku

Dojmy z hraní Elden Ring, jedné z nejočekávanějších her začátku nabitého roku | Kapitola 2

Zdeněk Pudivítr

Zdeněk Pudivítr

10. 2. 2022 16:00

Seznam kapitol

1. LANDS BETWEEN Z RYCHLÍKU 2. BUDE TO CHTÍT ČAS

Představovat novodobou historii studia FromSoftware už asi není nějakou dobu potřeba. O Dark Souls a Bloodborne dávno slyšel snad každý, ať už stojí na straně vášnivých hráčů podobných her nebo patří do skupiny, která nad nepřístupnými akčními RPG ohrnuje nos. S posledním počinem studia s názvem Sekiro: Shadows Die Twice vývojáři osvědčenou recepturu výrazně okořenili o větší svobodu pohybu hlavního hrdiny, což se podle dosavadních informací projeví i v aktuálně dokončované hře Elden Ring. Je nový titul další evolucí Sekira nebo návratem ke kořenům? To jsem si mohl na vlastní kůži vyzkoušet v šestihodinovém preview zatím ještě rozpracované PC verze.

Reklama

Dobrou zprávou pro fanoušky her od FromSoftware je, že tady zjednodušování v podstatě končí. Hra nemusí být frustrující a nepřehledná, aby byla pro hráče výzvou. Ta pochopitelně spočívá především v boji a v tomto ohledu budou moci veteráni série Dark Souls vzpomínat na staré časy. Z mé dosavadní zkušenosti se hrou vyplývá, že náročnost soubojů bude na vysoké úrovni. První tábory na mapě vyčistíte poměrně snadno, ale už brzy začne výrazně přituhovat. Předpokládám, že pečlivý průzkum mapy bude cílem ke zjednodušení, a to především kvůli nalezeným materiálům na vylepšování zbraní. Můj omezený časový limit mě ovšem bez větších odboček hnal kupředu a především boss fighty byly skutečnou výzvou. Na tomto místě je potřeba zmínit důležitý fakt, že preview event probíhal formou streamu, což pochopitelně zapříčinilo horší odezvu ovládání. U takto náročné hry je každá milisekunda rozhodující, a proto si detailnější pocity z ovládání nechám až do recenze, kdy budu mít hru nainstalovanou v konzoli. Několik základních poznatků ale přesto nemohu vynechat.

Každý z prováděných útočných manévrů má svou váhu, zabere nějaký čas a je potřeba ho správně načasovat

Nehledě na responzivitu ovládání mi přijde soubojový systém těžkopádný, což neberu nutně jako negativum. Každý z prováděných útočných manévrů má svou hmotnost, zabere nějaký čas a je potřeba ho správně načasovat. Pomalejší tempo příliš nepodporuje chaotické uskakování a jde naproti spíše taktičtějšímu přístupu. Jsem si jistý, že ve hře budou zbraně a lehké zbroje, které umožní herní styl podobnější Bloodborne, celkově se však podle mě soubojový systém Elden Ring odkazuje spíše na Dark Souls. Tento poznatek (tedy až na občasnou možnost využití plížení) pochopitelně vylučuje podobnost se Sekirem, kde rychlejší tempo podporoval mimo jiné i vertikální pohyb po bojišti. V Elden Ring sice existuje možnost výskoku, z mé krátké zkušenosti bude ale spíše sloužit pro pohyb po mapě než využívání v boji. Nakonec pochopitelně nemohu nezmínit souboje z koňského sedla, kterých jsem zatím neabsolvoval mnoho a předpokládám, že budou klasické střety spíše doplňovat. Zaujalo mě především rozhodování, zda se při útoku zaměřit raději na koně soupeře, nebo samotného jezdce. Pád ze sedla po zabití zvířete totiž představuje krátké okno pro zasazení smrtelného zásahu, s čímž pochopitelně souvisí i nutná obrana koně vlastního.

Dojmy z hraní Elden Ring, jedné z nejočekávanějších her začátku nabitého roku
i Zdroj: Tisková zpráva

Musím se přiznat, že jsem se do hraní Elden Ring nijak zvlášť nehrnul, a tak mě příjemně překvapilo, jak rychle vlastně těch šest hodin uteklo. Preview verze mě na finální hru spolehlivě nalákala a už se těším, až budu mít více času prozkoumat Lands Between důkladně. Je to už několik let, co jsem naposledy zapnul některou z her od FromSoftware, ale i přesto jsem po prvních krocích okamžitě cítil, jako bych se vracel k něčemu dobře známému. Že umí autoři vytvořit vizuálně působivé lokace už dávno víme a rychlé ohlédnutí po horizontu první části mapy napovídá, že i tentokrát se bude na co těšit. Podrobnější popis grafické stránky asi nemá v případě streamované nedokončené hry příliš vypovídající hodnotu, umělecký směr Mijazakiho týmu je ale rozpoznatelný na první pohled. To můžete ostatně posoudit i z přiložené galerie (během streamu bylo zakázáno pořizovat vlastní záběry, prozatím si tedy musíme vystačit s dodanými screenshoty).

První
Poslední
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama