@Ocelotr NN
@Ocelotr NN: Záleží, jak se se k tomu dostal. Pokud měl někoho vevnitř, kdo mu pomohl, tak ho asi nečeká nic hezkého. Druhá možnost je, že šlo o zanedbání, přehlédnutí jednoho z desítek lidí, co tam řeší přístupová práva a bezpečnost. Taky to mohlo vyjít z nějakého nařízení od vedení, které někde šetřilo nebo chtělo někam snazší přístup. V obou takových případech bych čekal spíš snahu o zametení pod koberec. Možná někoho vyhodí a tím to skončí. Čím větší korporát, tím menší snaha postihovat neschopnost.
Vypadá to skvěle. Ostatně Atari sice nebyla technicky ani ohledně herní nabídky ta nejlepší konzole, ale design měla perfektní. Za tuhle cenu bych ale pomalu čekal, že v tom bude i nějaký mikropočítač s emulátorem prezentovaných her a pár konektorů. Tedy v podstatě funkční kus.
Zajímavé. Zatím jsem nehrál žádné demo, počkám si na plnou hru. Ale hrál jsem originál. Ten byl i ve své době dost obskurní. Zbraně působily divně a monstra ještě víc. Nicméně to dalo hře identitu, což je sakra důležité, aby nezapadla. Pravda, originál byla tehdy technologická špička, což tady rozhodně nehrozí. Zatím to vypadá, že atmosféra a pocit ze hraní bude odpovídat. Mohla by to tedy být špička mezi remastery starých her? Uvidíme.
Proton není platforma starající se o uživatelské rozhraní, ale interface zajišťující chod her vyvinutých pro Windows. Nativně linuxové hry (jako třeba nová trilogie Tomb Rider) se obejdou i bez něj. Konzolové zobrazení umí Steam i na velkém počítači už pěkných pár let. Pravda, přidali to zhruba ve stejné době jako Proton.
Přiznám se, že jsem moc nechápal popularitu Bulánků ani v dobách jejich největší slávy. A to jsem si svého času užíval Dyna Blaster proti bráchovi. Možná to bylo tím, že se tou dobou začalo víc dbát na legálnost softwaru na školních a univerzitních počítačích a tohle byla věc, co nikomu moc nevadila. Podobně jako popularita Solitéru nebo Hledání min v kancelářích, kde nebylo možné nic instalovat.
Vtipné je, že zacyklený výpočet zranění byl třeba i v prvním Doomu. I když tam to vyžadovalo poměrně specifické podmínky a hráč si toho většinou nevšiml, ani když to nastalo. Když je to tady koncentrované na konkrétní potvoru, tak to zabolí.
Jako chápu, že pro mulťák musejí být opatrní ohledně modifikabcí hry, pod což patří i spouštění v emulátoru. Ale pro singl by se na nějaký anticheat mohli vykašlat.
@Drew
@Drew7878: Technické problémy jsou na českých recenzích zmiňované, ale není jim přikládaný zvláštní význam. Ostatně problémy s kamerou nebo občasné zakolísání framerate jsou bohužel běžné úplně všude. A pokud je recenze provedená na hardware, kde velké problémy nejsou (viděl jsem jen konzolové), tak proč by to měli hrotit? Víc by mi vadila recyklace animací, zvuků, interface, mechanik... Přece jen od první soulsovky nějaký čas uplynul. Tehdy to v pohodě stačilo, ale dnes by člověk čekal nějaký upgrade. Přece jen když vidím třeba vlka, jak skáče na stupínek k postavě, tak je to docela stroj času. V otevřeném světě bych taky čekal, že nepřátelé budou reagovat na hráče v rozumné vzdálenosti. Tady se hlídka prochází deset metrů od místa, kde jí dost hlasitým způsobem morduješ parťáka a jinak jí to nevzrušuje. Celkově to může být skvělá hra, klidně devítková, ale to "strhávání agregátorů hodnocení" mi přijde přehnané.
@Mavi222
@Mavi222 Aha, to jsem nevěděl, díky. Ale nic by jim nebránilo pro novou verzi použít jinou variantu grip tlačítek (třeba takovou, jako na Steam Decku). Ostatně upgrade to chtělo tak jako tak. I když byl fajn, nebyl bezproblémový. Uvidíme, třeba ještě s něčím přijdou.
Skvělý přístup! Akorát nechápu, proč přestali vyrábět Steam Controller, a nevydali ani jeho novou verzi. Kdybych chtěl Steam Deck připojit k televizi, tak (na rozdíl od Switche) přijdu o ovladač, případně musím použít ovladač třetí strany (což by jít mělo). Rozumně to půjde akorát s monitorem, myší a klávesnicí na stole. Možná nový ovladač zařízli kvůli nedostatku vývojových a výrobních kapacit a rozjedou ho později.
@RuThaN
@RuThaN: Takhle se řeší obrana proti skupování strategických produktů. Nevím, jestli je vhodné stejným způsobem omezovat volný trh se zbytným zbožím jako jsou herní konzole. Omezení botů je samozřejmě problematické taky. Kromě toho, co píšeš (což platí pouze pro boty, co se snaží vypadat jako člověk, klasické poznáš snadno), je to snadno vztáhnutelné i na obchodování na burze a to by v současné době byl hodně velký zásah do systému. Ten japonský systém mi přijde nejsympatičtější. Obchodníci sami by měli mít zájem na tom, aby zboží nebylo vyprodané, protože takové obchody pak zákazníci navštěvovat nebudou ani kvůli jinému zboží.
@Mitsurugi
@Mitsurugi: Ono je jedno, s čím je to svázané. Kdyby to vyžadovalo přihlášení ke Steamu, Epicu, Microsoftu nebo Googlu, tak to vyjde nastejno. Bohužel možnosti hrát singleplayerové hry čistě offline se stále zmenšují. Jen tu nutnost přihlášení po zakoupení spojenou s aktualizací firmwaru bych chápal. Respektive hra by to mohla zkontrolovat a když je verze podporovaná, tak aktualizaci nevyžadovat, ale budiž.
@Ocelotr NN
@Ocelotr NN: Ovládání parťáků v Kotoru bylo vysloveně za trest. Závěrečnou lokací bylo lepší projít sólo, protože jinak byli parťáci více než ochotní naagrovat všechny nepřátele na jednu hromadu a tím ti nedali šanci na regeneraci mezi jednotlivými boji. Ten pauzovatelný realtime tam přitáhli z BG a fungoval ještě hůř. Kdyby v remaku předělali souboje na tahy, tak bych se nezlobil.
@Ocelotr NN
@Ocelotr NN: No nevím, PS5 a podobná zařízení (PC nevyjímaje) sice většinou moc nesmrdí, ale ohledně vyrábění tučných lidí si s auty moc nezadají ;-) A mobilů taky nemají všichni nahordovaných deset (aspoň ne funkčních). Když pak klekne tak budu raději čekat dva měsíce na novou herní mašinku než na nový mobil (třeba i hloupý tlačítkový).
Vypadá to fajn. Vizuálně se v taktických pasážích XCOM nezapře, ale to vůbec nemusí vadit. Náhodné kartičky trochu nahrávají save/load proceduře, ale snad to vyváží a generátor tam bude spíš od toho, aby hru zpestřil různými možnými postupy než aby hráče zazdil nebo naopak provedl bojem bez škrábnutí. Viděl bych jeho využití i pro dynamickou změnu obtížnosti když se hráči nadmíru daří nebo naopak nedaří. Jen bude dost obtížné to nepřestřelit.
@Mitsurugi
@Mitsurugi OK, na to můžeme mít různé názory. Mně se RR docela líbilo (tehdy, pak jsem to už to nehrál) až na totálně nevyváženou obtížnost. Nicméně ze všech uvedených her si pamatuju aspoň pár zajímavých nepřátel a levelů. U Quakea si v podstatě vzpomínám jen na bosse v první epizodě a to jen proto, jak dementní souboj s ním byl, když jsi zjistil, jak na to. Přiznám se, že zkoušet další epizody už mě nelákalo, tak jsem možná přišel o skvělé pokračování.
Zrovna první Quake mi jako vhodný materiál na remaster/remake nepřipadá. Ve své době budil ohlas především díky revolučnímu enginu, ale jinak to bylo průměrné FPS (jen se tomu tak ještě neříkalo) a z hlediska zábavnosti ho minimálně v singlu snadno překonaly hry na Build enginu (Duke, Blood, Shadow warrior, Redneck rampage). Quake má samozřejmě úžasnou historickou hodnotu jako první plně 3D FPS, která se masově prosadilo, ale herně excelovaly (zejména v mulťáku) spíš až další díly.
@RuThaN
@RuThaN: Však se ho taky zbavili standardní cestou dle amerického práva. Tedy řekli mu sbohem a přidali i důvod, který přidávat nemuseli. Žádný zákon neporušil, jen se znelíbil vedení. Ano, je to dlouhá doba, ale to spíš napovídá tomu, že to spíš byla poslední kapka. Kdyby byl pro firmu důležitý, tak to buď ututlají nebo ho nechají se veřejně kát, jak se za těch 14 let změnil (tak, jak to nakonec udělal sám) a potichu si ho nechají.
@ch3
@ch3 plus úprava rozhraní, aby to dobře vypadalo a využívalo to ovládací prvky konzole. Jako se pro PC verze her objevuje plná podpora Dual Sense. Ale ta podpora Linuxu by mě potěšila nejvíc a ideálně nejen od Ubisoftu. Snad to vyjde a víc se rozšíří.