Super Smash Bros. Brawl
Pokud se dá z dlouhé a úspěšné existenční linie Nintenda odpárat jedna jediná vodící nit, která firmu provází od samého počátku, bude to jistě, bez nejmenších pochyb a na všechny tuty myšlenka arkádové a všelidové zábavy. Mario a jeho rozpustilý gang přibližují hry masám – zjednodušují a odlehčují, přinášejí potěchu z videohraní tam, kam startrekovskou terminologií „…lidská noha nikdy nevkročila“. Máte Gran Turismo? Fajn, Nintendo povozí v Mario Kart vás i vaši babičku. Kosíte zelený pažit v PES? Mario Strikers prohrábne achilovky i vaší chromé tetičce. Holdujete Tekkenu? Super Smash Brothers omámí chutí bojovek i vaši mladší ségru. S prstem v nose a instalatérským zvonem v pohotovosti. Pochybujete? Šklebíte se? Nedělejte to…
Nezabít, vytlačit
Super Smash Bros. Brawl je již druhým pokračováním úspěšné bojovkové série, která svou pouť začala v roce 1999 na N64. Byla jiná, byla zábavná a zejména její druhý díl pro GameCube sklízel ovace na otevřené scéně. Pokračování pro veleúspěšné Wii tedy není žádným překvapením, zvlášť když koncept hry snad ani nemůže na revoluční ovládací prvky nové konzole zapasovat lépe.
Třetí díl s podtitulem Brawl přivádí sérii poprvé na konzoli Wii a jako takový se bez váhání opře o její unikátní ovládací prvky. Vytížen bude zejména wiimote, a to hned v několika variantách. Jako klasický pohybový senzor, případně ve verzi Classic (tedy Remote už tak trochu tradičně položený na stranu, v připomínce starých Nintendo gamepadů). K dispozici bude také ovládání kombinující prvky obou Wii ovladačů, případně – pro konzervativní fanoušky – možnost připojit ke konzoli staré ovladače z GameCube. Výběr tedy bude skutečně bohatý, ostatně bude toho třeba, má-li spolehlivě pokrýt všechny druhy útoků, které budou v SSBS k dispozici.
Prašť jako uhoď
Subspace Emissary
Pokud bývalo sérii něco vyčítáno, byl to zejména systematický útisk singleplayerových módů. Super Smash Bros. samozřejmě svou koncepcí k důrazu na hru pro více hráčů svádí, nicméně ne vždy je bitkychtivá parta po ruce. Brawl pro Wii proto hodlá tento nedostatek jednou pro vždy odstranit. Oním vítězným prostředkem má být tzv. The Subspace Emissary mód s regulérní dějovou linií, pěti stupni obtížnosti, možností formovat tým hrdinů a také zapojit kamarády v kooperativním multiplayeru. Vezme na sebe konkrétní podobu 2D skrolovací akční arkády.
Solidní Had
Super Smash Bors. Brawl zatím nese všechny známky vysoce zábavného multiplayerového projektu (kromě onlinu bude možné změřit síly také přes WiFi) a pokud se vývojářům z Nintenda podaří dotáhnout do zdárného a trvanlivějšího konce také singleplayerovou složku, může se z SSBW vyklubat jedna z nejlepších arkádových her pro Wii vůbec. Vydání už bylo několikrát odloženo, momentálně proto čekáme na začátek roku 2008.