profile-image

Alef

95adamhorny@gmail.com
Registrace 1. 11. 2018
ID 1292726984
Level 22
2 088 bodů
Zbývá 412 bodů do dalšího levelu
2 000 2 500
odznak
Hlavní platforma: PC
odznak
PC
odznak
Android
odznak
iOS
Nic tu není

Uživatel nemá žádné hry

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
včera 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Akože anime som si dosť užil. Escobar je jedna z najlepších postáv v anime :D Aj keď príbeh bol trocha klišé a troška typicky pre anime to výustilo celé do absurdna, ale celkovo super vec :)

Som sa aj potešil hre v tomto univerze ale nechce sa mi hrať ďalší Genshin Impact. Už na to nemám toľko času, aby som hral to ”isté”. Ale ďakujem za peknú recenziu, aspoň viem, že vynechám :)

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
včera 18:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3 Môžeme ísť pokojne do technickej debaty, ak chceš. Len otázka na začiatok – pracuješ s engine-mi alebo s implementáciou grafických technológií v nich? Ak áno, s ktorými?

K tomu čo píšeš, že renderuješs skoro 4x nižšie rozlíšenie a potom to dopočítaš do 4K. To je dosť zjednodušené, ako povedať, že bike je motorka. DLSS naozaj renderuje nižšie interné rozlíšenie, napríklad pri 4K Balanced je to približne 2227×1253. Lenže výsledný frame je stále 4K output framebuffer, teda technicky je to output úplný rovnaký ako native, tam nie ke žiaden rozdiel. Hra teda stále beží v 4K výstupe, nie v „trochu väčšom než FHD“. To je veľmi mylný výraz ďaleko od reality :)

A nie, nedopočítavaš “len” na 4k, to robia “klasické” upscaly, tu pracujeme s temporal history z pred. framov, pohybové vektory, depth buffer a neural model na dopočítavanie detailov. V skratke, výsledný render je výsledok viacerých framov a renderu piplene. Ľudskej reči, to je dôvod, prečo DLLS dokáže oproti klasickým upscale modelom hlavne v pohybe a detailoch, byť presnejší a “čistejší”.

Ja som ti odpovedal, slušne. Povrchné “nemáš zač” mi príde z tvojej strany troška netaktné. Hlavne ak vidím, že zjavne nemáš v problematike vzdelanie. Ale kľudne si nechám vysvetliť od teba tému, v ktorej roky pracujem. Možno ju celý čas robím zle :D

Neber to útočne, ale proste mi to nedá keď sa niekto technicky zle vyjadruje a nenechá si poradiť. Deformácia povolaním.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
včera 13:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Beran Čo som zrovna pozeral technické rozbory, tak tu práveže hru dosť chvália. Na to aká je obrovská a rozsiahla, tak sa vyrovná iným veľkým 3A v grafike a často krát ich aj prekonáva a pritom beží často krát neporovnatelne lepšie. Očakávať 60fps bez kompromisu pri takejto hre nie je fér, hlavne ak má aj zapracovaný RT. PS5 či Xbox už sú proste "staré" konzoly z pohladu technológie a ten výkon nestačí :) Je to stále konzola na lacné hranie, nie high end PC.

Ale najviac sa odporúčal balanced mode. Na ps5 Balanced aj Xbox je síce 30fps ale pocitovo, že to je tých "príjemných" 30fps a drží si pevne framerate.

A pozeral som asi 3 technické rozbory defakto momentálne najlepších ľudí na trhu a nikto sa na technický stav nesťažoval. Respektíve, boli tam menšie pripomienky.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
včera 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ch3 Nie, hrá to na 4k :) Upscale aj z nižšieho rozšlísenia na 4k, je stále 4k. Ten výstup to nijako nezmení a technicky je to úplne to isté ako native. Kvalita sa ale už môže lýšiť

Lenže, aby bolo jasné transformer DLSS už pri balanced býva často krát lepší ako samotné Native rozslíšenie a duplom pri 4k. Takže už dávno neplatí, že DLSS ti zhorší výsledný obraz, už sme sa v tomto dosť posunuli a stačí si pozrieť rozbory na túto tématiku.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
5. 3. 2026 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Chvátil No skúsim a zistím. Pri najhoršom, to odložím a zahrám inokedy :)

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
5. 3. 2026 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin Zavřel No uvidím, dostal som protichodné odpovede :D Ale ďakujem, najlepšie asi keď vyskúšam :)

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
5. 3. 2026 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Trš :D Toho sa bojím. Ja už teraz mám nedostatok spánku. Asi to odložím kým nebudem mať času.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
4. 3. 2026 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otázka, nakoľko nechcem investovať moc času do MP hier momentálne, ale táto hra sa mi extrémne páči, je Arc Raiders vhodný na hodinku večer ?

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
4. 3. 2026 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marcel Bosnyák Ak máš VR, tak skús. Je to pecka v tom :)

PS: Môj naj diel je 4ka a remake je parádny. Zahraj si ho určite.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
4. 3. 2026 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja len som zvedavý, čo urobí Sony ak sa im nepodarí z optimalizovať náklady na SP hier. Kým Prvý diel Spidermana stál do 100m tak druhý diel už cez 300m, bez marketingu :) To sú tak šialené náklady, že predaje len z jednej platformy, sú etrémne rizikové a to cena výroby, stále rastie. Kým konzole presne naopak, nie že nerastú na predajoch, ale stagnujú alebo dokonca sú v pozadu oproti minulej generácií.

Existujú len dve možnosti tým pádom, pravidelnejšie zdražovanie hier, alebo vydávať multiplatoforma. Ak náklady porastú takto ďalej, tak pri 500m hre musíš predať cez 10m aby si sa len zaplatil. Aby si zaplatil vývoj ďalšieho titulu potrebuješ sa dostať na iné čísla.

Ja si osobne myslím, že buď AI urobí nejakú transformáciu trhu a z optimalizuje náklady. Alebo sa 3A hry scvrknú v zmysle obsahu a budú kratšie po hernej dĺžke.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
4. 3. 2026 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Spiker01 Čo je v traileru, nie je spoiler :) Kedže to je povolené samotnými tvorcami diela, ktorý to zjavne za spoiler nepovažujú. Ani nesúhlasím, že marketingové oddelenie, ide s plnou kožou na trh. Skoro k žiadnej hre, čo som za posledných 20r hral, som sa stým asi nestretol (Výnimky existujú vždy).

Ja zasa nechápem, kde sa berie tento mýtus, že sa dnes všetko spoiluje v traileroch :) Nepametám si reálne žiaden prípad, keby mi trailer na hru, pokazil samotný zážitok v hre.

To, že si ich nechceš pozrieť je LEGIT názor. Ale neočakávaj, že niekto kto komentuje hry, recenzie hry a rozpráva o nich, sa bude vyhýbať informáciam v samotných traileroch :D Ako troška ľudia už sa zamyslite niekedy.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
4. 3. 2026 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Andrej Holátko Ja som vedel, že táto spolupráca nebude náhoda ! 😂😂

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
3. 3. 2026 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, nejaké súťaže o Pokemon TCG by neboli keď už je spolupráca ? :D :D Just saying.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
3. 3. 2026 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Trš Ak by dali 0, museli by kompletne prekopať monetizačný systém hry :) Osobne MP hrách som fanúšik F2P modelu (Platené iba kozmetické itemy), ale v prípade hier ako Marathon, je 40€ úplne v pohode. Tak isto ako boli Arc Raiders.

Osobne si nemyslím, že to bude trhák ako AR, ale nemyslím si, že to bude fiasko ako Concord. Z tohto dema, mám veľmi príjemný pocit a dovolím si tvrdiť, že dosť ľudí ktorí vyhladávajú tento žáner. Uvidíme ako to dopadne :)

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
16. 2. 2026 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ubi potrebuje svieži vietor do plachiet a ja sa obávam, že bez nového vedenia k zmene neprejde ....

A mňa osobne nový AC Shadow bavil, nie je to vôbec zlá hra, naopak, je v celku vydarená. Bavili aj posledné 2D PoP, ale tam zarezali tým, ktorý ho mal na starosti ....

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
11. 2. 2026 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus Veď toto, oznámili to pekne dávno. Dali si načas, snáď aj gameplay bude za to stát :)

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
11. 2. 2026 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeden z najkrajších Pixel art aký som videl :) Neskutočne dobre sa na to pozerá a demo idem vyskúšať.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
10. 2. 2026 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czepold Funguje to na viacerých vrstvách odhadov, ktoré majú cez 99,9% úspešnosť a fungujú už roky na sociálnych sietach :) Nevyhodnocuje to len podla fotky, ale aj správania na danej platforme, ak AI vyhodnotí, že tvoj vek nevie odhadnúť pod požadované %, tak si vyžiada ID.

Tieto veci majú dávno ošetrené, hádam si nemyslíte, že tam pracujú "hlupáci".

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
9. 2. 2026 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomas L. F76 je pekný príklad ako zo škaredého káčatka, spravili krásnu ľabuť. Tá hra je dnes je úplne inde ako pri svojom vydaní a počúvali komunitu. Preto je stále hrávana podporovaná.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
9. 2. 2026 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fox Mulder Super je, že si človek môže vybrať. Ja osobne som niekde medzi a rád si zahrám aj ten AC ale aj niečo kompaktnejšie.

Neviem prečo pre ľudí ako Corvus to je ťažké pochopiť, mne príde super, že si každý môže vybrať. O tom predsa gaming je, každý si nájde to svoje.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
8. 2. 2026 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Štylizovaná grafika ale v MP dáva omnoho väčší zmysel. Za prvé, starne oveľa lepšie ako "realistická" a rozbeháš ju aj na slabších PC. Čo pri MP tituloch, je dostupnosť kľúčová.

Hre držím palce, COOP režim v tejto hre je ako stvorený, už dávno sme si hovorili s kamošmi, aké super by bolo zdolávať spolu "dinosaurov". Aj ten štýl boja, je tomu viac než vhodný.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
7. 2. 2026 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ragna Rock A ako sa zapredali ?

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
6. 2. 2026 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czepold "Kdo oba díly - nebo alespoň jeden - hrál, ten tohle chtít určitě nebude"," naštvou tým fanúšky"

Ja neviem, čítame ten istý text ? Nehovoríš tam za všetkých ?

Ako povedal jeden nemenovaný, dosť uznávaný herný novinár "Ani za 30r praxe, by som si v živote nedovolil súdiť hru ktorú som nehral, už z minimálne z rešpektu k ľuďom, čo na tom roky pracovali". Viac k tomu nemám čo dodať :)

A ja ti nikde nezakazujem predsa hovoriť názor, kde to vidíš ? Ja predsa len úplne rovnako ako ty, ho vyjadrujem. Ja som ťa nedal do role sudca, ale ty svojim komentom. Troška si tu mylime ľudia pojmy a dojmy.

A kedže sa vyjadruješ verejne, tak rovnako môžu na teba verejne ľudia reagovať. Ja som nemal ani nemám v úmysle ísť do nejakej osobnej roviny, to si nedovolím voči cudziemu človeku, môj point nie je sa hádať. Ak to tak berieš, to ma mrzí.

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
6. 2. 2026 14:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MRX Lenže zabúdete na fakt, že Horizon FW je finančne sklamanie bohužiaľ, ak sa nedočkáme trojky (Čo pevne verím, že sa nestane), tak za to môže primárne fakt, že sa nepredalo dosť pokračovania :)

A práve úpešný MP titul z tohto univerza, to môže paradoxne udržať pri živote a zafinancovať aj pokračovanie.

Ale súhlasím, na poly MP to nebudú mať ľahké, je tam veľa etablovaných protivníkov. Na druhej strane Arc Raiders atď. nám jasne ukazujú, že keď je produkt kvalitný a praje mu trh, svoje miesto si nájde.

A osobne som na tento titul veľmi zvedavý, a dúfam v dobrú coop hru :)

Alef
Alef
Level 22 Level 22
Hlavní platforma: PC
6. 2. 2026 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czepold Horizon patrí k mojim najoblúbenejším IP a sme dokonca traja, ktorí sa tento coop neskutočne tešia a očakávajú ho dlho od leakov :) Nehovorte prosím za všetkých, len preto, že sa Vám to netrafilo do vkusu.

Už si prosím ľudia uvedomte, že nikto nie je akýsi "sudca" ktorý určuje, čo je dobré a zlé :) A či to dopadne dobre alebo zle ? Hodnotenia si prosím nechajte až keď to vyjde, odsudzovať niečo dopredu, niekoho prácu ktorú si ani nevidel, nehral je veľmi egoistické.

A len pre info, bohužiaľ Horizon 2ka, nesplnila očakávané predaje a až tak "úspešná" nebola. To je fakt, ktorý prezradil bývali prezident Sony, čo je asi ďalší impulz pre Sony, ako značku udržať, ak klasický SP už nie je tak profitabilný.

Reklama
Reklama