Super Smash Bros. Brawl Článek Super Smash Bros. Brawl

Super Smash Bros. Brawl

Dalibor Franta

Dalibor Franta

4. 11. 2007 23:00 1
Reklama
Reklama

Pokud se dá z dlouhé a úspěšné existenční linie Nintenda odpárat jedna jediná vodící nit, která firmu provází od samého počátku, bude to jistě, bez nejmenších pochyb a na všechny tuty myšlenka arkádové a všelidové zábavy. Mario a jeho rozpustilý gang přibližují hry masám – zjednodušují a odlehčují, přinášejí potěchu z videohraní tam, kam startrekovskou terminologií „…lidská noha nikdy nevkročila“. Máte Gran Turismo? Fajn, Nintendo povozí v Mario Kart vás i vaši babičku. Kosíte zelený pažit v PES? Mario Strikers prohrábne achilovky i vaší chromé tetičce. Holdujete Tekkenu? Super Smash Brothers omámí chutí bojovek i vaši mladší ségru. S prstem v nose a instalatérským zvonem v pohotovosti. Pochybujete? Šklebíte se? Nedělejte to…

Nezabít, vytlačit

Super Smash Bros. Brawl je již druhým pokračováním úspěšné bojovkové série, která svou pouť začala v roce 1999 na N64. Byla jiná, byla zábavná a zejména její druhý díl pro GameCube sklízel ovace na otevřené scéně. Pokračování pro veleúspěšné Wii tedy není žádným překvapením, zvlášť když koncept hry snad ani nemůže na revoluční ovládací prvky nové konzole zapasovat lépe.

Super Smash Bros. Brawl
SSBS je bojovka, ne však v klasickém slova smyslu. Především byste zde marně hledali ukazatel zdraví. Cílem hry totiž není protivníka knock-outovat, ale vystrčit jej z ohraničené bojové zóny. Klasické healthbary zde zastupují ukazatele procent, které začínají vždy na nule a rostou s počtem obdržených úderů – čím víc procent na kontě, tím dál jednotlivé postavy odletí po inkasovaném direktu, tím snazší bude pro protivníky je z bojové arény vystrnadit. Záměrně říkáme bojovníky, protože v Super Smash Bros. se boje účastí vždy dvě a více postav (maximálně však čtyři). Koncept je to náramně jednoduchý a tuze zábavný.

Třetí díl s podtitulem Brawl přivádí sérii poprvé na konzoli Wii a jako takový se bez váhání opře o její unikátní ovládací prvky. Vytížen bude zejména wiimote, a to hned v několika variantách. Jako klasický pohybový senzor, případně ve verzi Classic (tedy Remote už tak trochu tradičně položený na stranu, v připomínce starých Nintendo gamepadů). K dispozici bude také ovládání kombinující prvky obou Wii ovladačů, případně – pro konzervativní fanoušky – možnost připojit ke konzoli staré ovladače z GameCube. Výběr tedy bude skutečně bohatý, ostatně bude toho třeba, má-li spolehlivě pokrýt všechny druhy útoků, které budou v SSBS k dispozici.

Prašť jako uhoď

Super Smash Bros. Brawl
Všechny hratelné postavy ovládají základní sadu úderů a kopů, zároveň však budou disponovat čtveřicí útoků ničivějších, charakteristických pro každého bojovníka ve hře. Bohatou sadu úderů pak doplní tzv. „Final Smashes“, tedy extrémně působivé prostředky k vystrnadění protivníků z arén (například formou fyzické proměny). Tyto útoky však budou k aktivaci potřebovat zničení speciálního power-upu. Sadu likvidačních (nebo spíše výtlačných) prostředků pak uzavírají zbraně a nástroje všeho druhu (za všechny jmenujme třeba Poke Balls, které na pomoc přivolají pokemoňáckou příšerku), nemusíte se tedy obávat boje holýma rukama. Pokud si můžeme dovolit trochu zklamání, týkalo by se především bojových arén. Třebaže grafický posun je v tomto směru výrazný (pochopitelně), nedošlo ani s přechodem na Wii k přidání třetího rozměru. Boje tedy budou, až na výjimky v podobě některých úhybných manévrů, striktně 2D – nostalgické kouzlo tak zůstane netknuto. Bohužel? To už je otázka vkusu. Alespoň že Nintendo nešetřilo na nejrůznějších vedlejších efektech, jež budou hraní v arénách z(ne)příjemňovat. Jednou bude celá aréna v pohybu, jindy se bude rozpadat, dočkáme se také střídání ročních období či denní doby.

Super Smash Bros. Brawl

Subspace Emissary

Pokud bývalo sérii něco vyčítáno, byl to zejména systematický útisk singleplayerových módů. Super Smash Bros. samozřejmě svou koncepcí k důrazu na hru pro více hráčů svádí, nicméně ne vždy je bitkychtivá parta po ruce. Brawl pro Wii proto hodlá tento nedostatek jednou pro vždy odstranit. Oním vítězným prostředkem má být tzv. The Subspace Emissary mód s regulérní dějovou linií, pěti stupni obtížnosti, možností formovat tým hrdinů a také zapojit kamarády v kooperativním multiplayeru. Vezme na sebe konkrétní podobu 2D skrolovací akční arkády.

Solidní Had

Super Smash Bros. Brawl
Kořením podobných her z produkce Nintenda bývá často řádně pikantní sbírka hratelných postav a ani SSMW nebude v tomto směru výjimkou. Kromě obvyklé sestavy notoricky známých hrdinů jako je Mario, Link nebo Pikachu, představí se také celá řada méně obvyklých person. Namátkou jmenujme například Pita ze série Kid Ikarus nebo – a teď se podržte – konkurenční celebrity Sonica a Solid Snaka. Vůbec poprvé se tak do hry zapojí i postavy od third-party vývojářů a jistě budete souhlasit, že to nejsou vůbec bezvýznamná jména. Své umění nám předvedou v módech jako je Stadium (plnění basebalově orientovaných miniher), Special Brawl (s možností upravit hodnoty gravitace a rozmístění powerupů) nebo Tourney (vyřazovací turnaj… zjevně).

Super Smash Bors. Brawl zatím nese všechny známky vysoce zábavného multiplayerového projektu (kromě onlinu bude možné změřit síly také přes WiFi) a pokud se vývojářům z Nintenda podaří dotáhnout do zdárného a trvanlivějšího konce také singleplayerovou složku, může se z SSBW vyklubat jedna z nejlepších arkádových her pro Wii vůbec. Vydání už bylo několikrát odloženo, momentálně proto čekáme na začátek roku 2008.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz