Je to smutné: Dan Vávra kritizuje The Outer Worlds 2
Spoluzakladatel studia Warhorse poskytl názor na RPG od Obsidianu.
- Dan Vávra dohrál The Outer Worlds 2
- Hře udělil známku 7/10
- Postěžoval si na absenci nových herních mechanismů
„Dohráno. 7/10. Ale přijde mi smutné, že firma a lidé, kteří nám kdysi dali jedny z mých nejoblíbenějších her vůbec (Fallout a New Vegas), ani po 15 letech, se všemi penězi od Microsoftu a možnostmi, které přináší pokrok na poli moderních technologií, nedokázali přijít s jediným novým herním prvkem, jenž by tento osvědčený, ale dávno zastaralý recept někam posunul.“ Takto Dan Vávra zhodnotil pokračování The Outer Worlds v příspěvku na platformě X.
Následně uvedl, že se autoři stále spoléhají na mechanismy, na nichž stály už první hry série Fallout či Deus Ex. „Dejte mi živý, simulovaný svět! Skutečně nelineární zážitek! Dejte mi něco víc než lootboxy, servisní šachty, nahrávací obrazovky a levelování ve statickém a skriptovaném světě.“
Vávra byl ve srovnání s dalšími kritiky o něco přísnější, server Metacritic poukazuje, že se průměr pohybuje nad 80 body ze 100 (84 v případě Xbox Series, 80 na PS5 a 81 na PC), s čímž jsou vývojáři zajisté spokojeni. Jen pro srovnání – druhý díl Kingdom Come: Deliverance dosáhl na průměr v podobě 88 bodů (na všech platformách stejné číslo).