Témata Článek Report z Game Access Connect 2022, aneb když hraní spojuje

Report z Game Access Connect 2022, aneb když hraní spojuje | Kapitola 3

Aleš Tihlařík

Aleš Tihlařík

28. 10. 2022 12:00 1

Seznam kapitol

1. GAME ACCESS JUNIOR 2. O MAŠINKÁCH, NACISTECH A LIDECH 3. S MALOU PIHOU NA KRÁSE

Kdo si hraje, nezlobí. A kdo jiný by to měl vědět lépe než početná komunita brněnských herních vývojářů? Jsou to totiž právě oni, kdo obzvláště v poslední dekádě pořádá akce nejen pro vlastní kolegy, ale také pro fanoušky herního průmyslu, a dokonce i širokou veřejnost. Pod poslední takovou akcí se pak podepsalo uskupení GameDev Area, které můžete znát z velkých projektů Game Access Conference, ale i menších GameDev Area Meetupů či Beer & Talků.

Reklama

S MALOU PIHOU NA KRÁSE

Paralelně s přednáškami se v sobotu odehrávaly i praktičtěji zaměřené workshopy, například tvorba jednoduché digitální hry v nástroji Bitsy se Šimonem Vladíkem z Centra herního vzdělávání, nebo práce s editorem Ylands od Rudolfa Klenovského z Bohemia Interactive. Neděle pak patřila majoritně edukačním možnostem v herním vývoji, přičemž program zahrnoval zejména panelové diskuze odborníků, či ukázku tvorby tří mikrohříček v režii populárního Zdeňka Záhory z Masarykovy univerzity. Zájemci o workshopy nebyli ochuzeni ani druhý den Game Access Connect, kdy se jim věnoval Kuba Špiřík, hlavní designér uživatelského rozhraní (a také vskutku renesanční člověk) z Ashborne Games, i velmi šikovný Lukáš Medek, který má na svém kontě uměleckého ředitele CBE Software třeba skvěle vypadající adventuru Someday You’ll Return.

Pokud jste se zrovna nenacházeli na přednášce či workshopu, byly vám k dispozici i desítky převážně studentských projektů, které jste si mohli v hratelné podobě vyzkoušet v přilehlé herní zóně. Z větších přítomných jmen samozřejmě nelze nejmenovat stánek Hangar 13 s Mafií, povedené Catie in Meowmeowland a Fixfox, nebo věčně zaplněné počítače Fiolasoftu, na kterých si účastníci mohli exkluzivně zahrát krátké demo očekávaného MATCHA. Opomenout pak nesmíme ani amatérské vynálezce v Maker Faire části pavilonu, kde se o největší pozdvižení staraly věrně zpracované modely bojové techniky na dálkové ovládání World War II Circus, a hlavně blesky sršící Teslovy transformátory na stánku Crazy Electronics.

Gamescomové dojmy z Matcho, české spoj tři střílečky, která může překvapit
i Zdroj: FiolaSoft

Gamescomové dojmy z Matcho, české spoj tři střílečky, která může překvapit

Už je to pár let, co nám Filip Kraucher představil inovativní spoj tři střílečku Matcho. Dlouho se hratelná ukázka…

25. 8. 2022 23:25

Celkově lze tedy akci označit za povedenou, přičemž chválím obzvláště výběr přednášejících, kteří bez výjimky předvedli velmi dobré výkony. Jen mě z pozice návštěvníka mrzelo, že všichni dostali pouhou půlhodinu prostoru, což vyústilo hned ve dva negativní efekty. První se vztahoval k samotným přednášejícím, kteří evidentně měli co říci, ale v uměle vyvolané časové tísni prostě nestihli, a vlastně ani nemohli stihnout vše. Druhý problém pak úzce souvisí s problémem prvním – v časovém plánu byla na každou přednášku vyhrazená celá hodina, takže po každém půlhodinovém vystoupení vznikala stejně dlouhá okna, ve kterých se nic zásadního nedělo. Zaplnění těchto oken pak bylo pro návštěvníky v porovnání s „velkou“ Game Access Conference mnohem obtížnější, a to zejména vzhledem k nižšímu počtu i kvalitě přítomných hratelných dem.

Hratelných dem bylo k dispozici několik desítek, většinou však šlo spíše o studentské hříčky, než hry s masovým potenciálem
i Zdroj: Hrej.cz / Aleš Tihlařík
Hratelných dem bylo k dispozici několik desítek, většinou však šlo spíše o studentské hříčky, než hry s masovým potenciálem

Srovnávání velké mezinárodní akce a menší lokální akce se vstupenkou za desetinu ceny samozřejmě není úplně fér. Z pohledu návštěvníka mi však přišlo, že k elegantní eliminaci obou problémů by stačilo pouhé mírné prodloužení všech přednášek, což by technicky neměl být žádný velký problém. Jinak ovšem věřím, že návštěvníci Game Access Connectu 2022 byli s akcí spokojeni a brzy se s nimi setkáme nejen na dalších událostech pořádaných pod hlavičkou GameDev Area, ale i na dalších herních či herně-naučných akcích po celé ČR.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama